Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2009

Maximus 3 Extreme LN2 bench

tänkte visa upp lite resultat jag hittade på ett av mina USB minnen Det var alltså ett bra tag sen jag körde och fick dessa resultat, men jag tänkte att jag kan väl visa upp dom ändå.

hårdvaran som användes:
- Asus Maximus 3 Extreme
- Core i5 661 Clarkdale
- Corsair Dominator GT 1866C7
- 2x Asus Radeon HD5870
- Enermax Revolution 85+ 1050W

Först och främst ska det sägas att maximus kortet är grymt bra. Prestandan ligger nära intill det man får med ett Gigabyte kort, men överklocknings mässigt finns det nog få kort som kommer i närheten. Gentemot UD7 kortet som jag testade lyckades jag få fram ytterliggare 300mhz med Maximus kortet, efter lite tweakande i bioset. Kortet verkar även ha mindre problem med kylan, jämfört med Gigabyte kortet. Ända problemet som återstod var coldboot bug vid -130. Detta var dock inget större problem, för när man väl var inne i windows kunde man köra full pott, och bencha 3D med -185 på termometern.

Superpi: 6.469

Pifast: 14.64 (6.7G )

wPrime: 7.503

3Dmark03: 157870

ORB - Compare

3dmark05: 49510 (fick även genom en runda i 6.5G, dock med sämre resultat)

ORB - Compare

Stort tack till Asus för support i form av moderkort / grafikkort!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2009

Häärligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007

Ser trevligt ut, måste vara segt med den stora skillnaden mellan cb och cbb dock. Speciellt om man bara kör hårfön. -.-

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Linköping
Registrerad
Sep 2008

Hur mycket spänning ville dina Dominator GT ha för 774MHz cl5-5-5? Ruskigt snabbt.. bra benchat som vanligt