vad är en commodore 64 värd?

Permalänk
Medlem

vad är en commodore 64 värd?

har 1 fin 64 men många spel och tro 2 joystickar,

mkt lite använd.

vad kan man får för en sån?

Permalänk
Medlem

kanske 1000 kr beror på skick. kan även få upp till 10.000 om du har alla böcker mm till den i ny skick men endast samlare betalar dom pengarna mvh

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

Skulle säga ett par hundralappar beroende på om du har kvar orginal förpackning och manualer.
Ligger ganska många ute till försäljning, men ingen som köper så tyvärr är det svårt att få några större summor för den.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Inte så mycket, 500-1000 beroende på skick och tillbehör.

http://www.sweclockers.com/forum/73-udda-hardvara/877292-en-c...

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PBGP:

Inte så mycket, 500-1000 beroende på skick och tillbehör.

Jo det verkar ligga nånstans där, sett en handfull gå för 300-1000:- de senaste månaderna.
Diskdrivar för 2-3-400:- å sånt.
Ovanliga och bra tillbehör, t.ex. originalspel i bra skick kan få upp priset en del, vissa splittar och säljer i delar.

Man undrar vad som pågår här:
Commodore 64 med bandstation, originalkartong på Tradera. Hårdvara | C64

Plötsligt tittar det in en budgivare som skjuter upp priset 700+400+400 SEK från ingenstans, helt nytt konto också... det luktar väldigt suspekt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Man undrar vad som pågår här:
Commodore 64 med bandstation, originalkartong på Tradera. Hårdvara | C64

Plötsligt tittar det in en budgivare som skjuter upp priset 700+400+400 SEK från ingenstans, helt nytt konto också... det luktar väldigt suspekt.

Suspekt och suspekt. Det är väl bara att köra på. Och du begär givetvis förskottsbetalning.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickel:

Suspekt och suspekt. Det är väl bara att köra på. Och du begär givetvis förskottsbetalning.

Jomenvisst!

Jag tänkte liksom att den däringa budgivaren kanske hade en relation med säljaren... if you know what I mean.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Jomenvisst!

Jag tänkte liksom att den däringa budgivaren kanske hade en relation med säljaren... if you know what I mean.

Ha ha. Jösses. Jag fick för mig att det var trådskaparen som gjorde inlägget angående suspekt. My bad. And yes. I get your point.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

händer rätt ofta att folk bjuder upp om det inte kommer i den prisklassen de tänkt sig från början :S

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem

fungerar allt och den är fin och så är jag faktist intresserad, den jag köpte på loppis har trasiga joysticks och bandarna är kassa.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Jag har en c64 med det dära original emlemet/loggan uppe i vänstra hörnet, det utan färger på utan bara silver och texten "Commodore 64". Datorn fungerar inte riktigt som den ska, video fungerar inte och RF är otroligt suddig hur bra man än ställer in på TV:n. Men i övrigt fungerar den. Är den värd något? Annars moddar jag tangentbordet på den och har det till nått projekt.

:EDIT: Originalkartong+friggolit, laddare och nått spel som jag inte kom ihåg vad det hette, Top Gun eller nått, är rätt så osäker på vad spelet hette.