Mjukvara till WatchGuard Firebox V60!

Permalänk
Medlem

Mjukvara till WatchGuard Firebox V60!

Hejsan alla på Sweclockers
Jag har fått tag på en WatchGuard Firebox V60 ifrån ett konkursbo men problemet är för er som använt Watchguard är att man inte kan ladda hem mjukvara till hårdvaran om någon annan har registrerat den redan!

Jag har försökt få kontakt med ägaren av det företag jag fått den ifårn utan resultat och då kan jag inte föra över serienummret till min Firebox till mitt konto, så helt enekelt undrar jag om någon på Sweclockers har mjukvaran till en WatchGuard Firebox V60!

Jag har försökt söka runt på internet, men hittar bara mjukvara för de nyare X serien!

Säkert olagligt att lämna ut detta men jag blir så lack på suporten som säger att jag bara kan få mjukvaran om jag får tag på den som har regsitrerat hårdvaran tidigare eller så måste jag köpa en ny!...

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Om du inte får tag i mjukvaran så ska pfSense kunna installeras på vissa watchguards.

Successful Install on Watchguard Firebox X700!

Permalänk
Medlem

Jo har läst det med, men jag vill gärna köra orginal Men så tur kanske man inte har!

Permalänk

Ifall man vill få tag på den på lagligt vis kan man testa att kontakta Powerbit security som har generalagenturen för Watchguard i sverige, dock blir det ju till att köpa isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adisbladis:

Ifall man vill få tag på den på lagligt vis kan man testa att kontakta Powerbit security som har generalagenturen för Watchguard i sverige, dock blir det ju till att köpa isåfall.

Hm jo träligt, tänker nog inte köpa nytt inte! Blir att vara olaglig i så fall eftersom WatchGuard har sådana otroligt fjantiga regler i min mening! Tänker ju inte köpa något ifrån WatchGuard nytt med denna vetskap inte

Då finns det andra som förtjänar ens pengar mer ;)!