Permalänk
Skrivet av Hilton:

Jag har tidigare i tråden förklarat att vi inte diskuterar sådant här. Jag är säker på att de hade lagt in en spärr alternativt inte haft den funktionen alls, ifall de inte hade velat ha den där.

Ursäkta, det har jag inte läst, då hade jag inte frågat.
Gör inte så mycket, det släpps ju om två veckor

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Fast snart kommer den där inte gälla längre. Förhoppningvis...

PlayStation LifeStyle Mafia II PS3 Port is Solid and No Longer a Concern

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Mafia 2 bilarna med krysslåde kontroll = orgasm

Har bara spelet på miin laptop så har runt 10-15 FPS, längtar tills jag kommer hem till min stationära. (Den i sig, hur tror ni det kommer rulla på den?)

Körde benchmark med fraps nyss på demon, med datorn i sig. Allt påslaget 1680x1050 utan AA.

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3211, 60000, 43, 61, 53.517

Ganska nöjd ser fram emot spelet!

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra stämning. Det var roligt att låtsas att man var mafia. Jag gillade bilfysiken också.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Fast snart kommer den där inte gälla längre. Förhoppningvis...

PlayStation LifeStyle Mafia II PS3 Port is Solid and No Longer a Concern

Bilderna på gamespot som alla länkar är helt klart "bullshots". Med största sannolikhet är de från PC då flera av de har en upplösning på 1920x1200 och 1920x1080.
Här finns originalbilderna: The Betrayal of Jimmy: Neue Details und Screenshots zum exklusiven PS3-DLC (Update: Erstes Gameplayvideo) - Mafia-Daily.net

Permalänk
Medlem

Testade demon. Spelade i 4timmar Sjukt roligt dock känns de som min dator börjar bli jätte gammal och seg. För de lagga rätt kraftigt med allt på max. Tur att man har bokat de till ps3

Dock gilla jag inte att där inte finns någon bensin mätare. Testa ju och tanka en bil och de gick men verkar inte göra någon skillnad. Och dels de att hastighets mätaren och varv räknaren var på samma är lite störigt med. Men jag är glad att jag bokade de. Längtar som fan till full relese.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xzup:

Testade demon. Spelade i 4timmar Sjukt roligt dock känns de som min dator börjar bli jätte gammal och seg. För de lagga rätt kraftigt med allt på max. Tur att man har bokat de till ps3

Dock gilla jag inte att där inte finns någon bensin mätare. Testa ju och tanka en bil och de gick men verkar inte göra någon skillnad. Och dels de att hastighets mätaren och varv räknaren var på samma är lite störigt med. Men jag är glad att jag bokade de. Längtar som fan till full relese.

Bensinmätaren sitter väll under hastighetsmätaren?

EDIT:

Imageshack - mafia22010081417235886.png

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

http://www.podtrac.com/pts/redirect.mp3/www.aeropause.com/pod...
En frågestund med en utav utvecklarna, kan vara kul att lyssna på om man vill få svar på lite frågor.

Permalänk
Medlem

Spelade lite nu och upptäckte lite buggar eller störande moment.

1: Kör man ner i vattnet så får man ibland starta om hela "banan" (i huset), men man blir tillgodoräknad tiden man hade innan man körde ner i vattnet.

2: Kör man ner i vattnet när man är jagad av polisen och sedan spawnar på stranden kan en mycket konstig bugg förekomma; så fort man skjuter någon börjar polisen skrika i "radion" att det varit ett mord och att de får använda automatiska vapen. Däremot säger de "code green" direkt efter - som om de först ser en, och sedan tappar bort en inom loppet av en sekund.

3: När man skjuter någon på gatan är polisen jävligt korkad, förutom när de ser mordet med egna "ögon". Det kan röra sig om att man skjuter någon, med en polis i närheten, och polisen reagerar över huvud taget inte. Däremot - skjuter man en polis blir man efterlys automatiskt.

4: Eftersom polisen är så "verklighetstrogen" att de exempelvis tar fast en om man kör för fort eller kör på en annan bil tycker jag att det är konstigt att de tar så "lätt" på mord. Skjuter man någon, och polisen inte ser detta, kommer de med världens fart till platsen. Därefter tittar de på kroppen lite (och eventuellt sätter upp "Crime Scene - Do Not Cross"-banderoller om mordet skett inomhus), sedan skiter de i det. Personligen tycker jag att ett spel av den här kalibern år 2010 ska innehålla mycket mer. Till exempel kanske polisen kan spärra av en liten del där mordet skett, försöka förhöra människor i närheten (istället för att implementera i spelet att alla som bevittnar mordet springer åt helevte, och sedan fortsätter gå normalt/sätta sig ner på huk när de kommit tillräckligt långt bort), ta in folk för förhör etc.
Det är även märkligt att det inte förekommer några brandbilar eller ambulanser. Dessa skulle ju eventuellt komma till en brottsplats för att hjälpa polisen.

Självklart inser jag ju att detta enbart är en demo och att allt kanske inte fungerar som det ska, men eftersom de är såpass nära release tycker jag att det är lite oroväckande.

Dock finns det ju en det roliga moment också:
Om man retar upp en av gängmedlemmarna i staden så att de börjar skjuta på dig - spring in hos vapenhandlaren. Han dödar alla som närmar sig butiken, förutom dig. För mig sköt han till och med två poliser i huvudet som hade gått in i butiken för att gripa 2 gärningsmän. Han brassade ihjäl alla fyra. Sen var det bara skjuta den gamla gubben och råna hela butiken. Mohahahahah...

Det är även skoj att de lagt in att man kan råna ställen. Det är underhållande som fan att man kan sparka in dörren med ett hagelgevär i handen och panga lös inne i byggnaden.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

aaa såg bensin mätaren precis. Dock har jag fått ett problem, Råkade installera en tids patch över den gamla exe filen och nu kan jag inte starta spelet igen. Och verkar inte gå att avinstalera på något sätt. Kan någon hjälpa mig ? Typ om hur man avinstalerar de eller om de finns en orginal exe fil man kan ladda ner någon stans.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Ta bort exe filen
sen kör verify file i Steam eller vad det heter. Bör väl fungera?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

fixade de. Starta om datorn och då gick de att avinstalera.

§1
Visa signatur

Permalänk

Hmm, provat demot på både PS3 och datorn nu (q6600 2,4ghz, 8800gt) och pc versionen vinner helt klart. Kan köra medium i bra flyt. Var helt inne på att köpa PS3 versionen eftersom såna här spel brukar göra sig bra på konsol men det var alldeles för nedskalat (inget gräs etc) och segt (mycket tearing) på PS3:n.

Nästan bara konsolexlusiva spel som är värda att skaffa om man har dator också.. Uncharted 2 var jue grymt snyggt och bra optimerat.

Blir Mafia 2 på steam/PC för min del.
Ska man förboka på steam eller vänta på om det kommer steam-erbjudande ?
Köpa i butik känns så 2009 hehe.

Permalänk
Medlem

vill du betala mer så köper du på steam. Kommer vara billigare i fysiska butiker. Men hållre med, steam är skönt

Permalänk
Medlem

Någon som kanske skulle kunna ladda upp en omodifierad Cloth-mapp?

Jag tog backup på min innan jag modifierade men sen när jag la tillbaka den så tja, råkade jag flytta istället för att kopiera och jag tog sedan bort filerna igen.

Equals: Ingen backup.

T.ex på speedyshare.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Någon som kanske skulle kunna ladda upp en omodifierad Cloth-mapp?

Jag tog backup på min innan jag modifierade men sen när jag la tillbaka den så tja, råkade jag flytta istället för att kopiera och jag tog sedan bort filerna igen.

Equals: Ingen backup.

T.ex på speedyshare.com

Kör "verify" i steam?

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Permalänk

Roligaste buggen jag råkat ut för är att blockerat en polisbil precis när dom hoppar in i den och ska köra, plötsligt säger det bara tjong !! och min bil flyger all världens väg.. Såg ganska komiskt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Roligaste buggen jag råkat ut för är att blockerat en polisbil precis när dom hoppar in i den och ska köra, plötsligt säger det bara tjong !! och min bil flyger all världens väg.. Såg ganska komiskt ut

Hehe........har råkat ut för ett par gånger att när man stjäl en lastbil(aldrig hänt med en bil än) att den bara går att köra några meter sen låser bromsarna.......man kan backa tillbaka å sen köra fram till samma punkt igen.......konstigt..........sen även denna buggen nedan

YouTube - Mafia II taxi + phone post = fail

Permalänk
Medlem

hmm verkar inte som bensinmätaren sjunker i demot :D. Med de är ju sjukt skoj att råna alla affärer. Ett tips för att kunna bli av med polisen är att ta en telefon och muta polisen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får igång SLI på detta spel? Har testat lägga upp en ny profil för SLI för mafiaII launchern i nvidias kontrollpanel, dock blir det INGEN prestandaskillnad, det kvittar om man väljer "tvinga rendering av alternativ bild 1" eller "tvinga rendering av alternativ bild 2". Hur gör ni för att få det att funka?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det är "Mafia2.exe" som du ska fixa profil för. Ligger i "X:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\mafia ii - public demo\pc".

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Xzup:

hmm verkar inte som bensinmätaren sjunker i demot :D. Med de är ju sjukt skoj att råna alla affärer. Ett tips för att kunna bli av med polisen är att ta en telefon och muta polisen.

Bensinmätaren sjunker för mig. Det tar ett tag bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Det är "Mafia2.exe" som du ska fixa profil för. Ligger i "X:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\mafia ii - public demo\pc".

Tack! Vet du vilket man ska välja mellan alternativ 1 och alternativ 2? i nvidias kontrollpanel när man lägger upp ny profil?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Tack! Vet du vilket man ska välja mellan alternativ 1 och alternativ 2? i nvidias kontrollpanel när man lägger upp ny profil?

Tyvärr inte, har inte SLI på min rigg så...

Testa båda och se vilken som funkar bäst?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite random hopp ganska kul YouTube - Några hopp Mafia 2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddish93:

Bensinmätaren sjunker för mig. Det tar ett tag bara

hehe såg de precis. En blinkade gul lampa. Dock var jag rätt dum, inte smart att råna och skjuta ägaren till bensinmacken dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förresten - Hur är det jag stryper folk?

Har, under en spelomgång - lyckats göra det, flera gånger, smög bakom och helt enkelt knuffade, såvitt jag vet.

Men det fungerar inte, fungerade bara under en uppstart av spelet. Sen så smyger jag bara bakom och knuffar dem.

Permalänk
Medlem

Garudin @ GameSpot Forums - Mafia II - Choke Hold
"You can only do it when the person you want to try it on is basically in some kind of combat either directly or indirectly such as running from the cops for example

Once they are you simply get behind them and you should see a prompt for something like "B for Stealth Kill""

Visa signatur

Permalänk

Är lite besviken på grafiken, tycker att GTA 4 har bättre grafik. Överlag är det okej grafik men texturerna man ser "längre bort" när man t ex kör är suddiga även med AA och AF.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air