Permalänk
Medlem

Vadå känn er ägda? bara löjligt att du jämför en pc med en 4 år gammal konsol, är väl än mer imponerade att sån grafik kan vara på en 4 år gammal konsol

Skrivet av Airikr:

Haha! Spegel-scenen visade verkligen hur kraftfull en PC verkligen är, jämfört med konsollerna Känn er ägda, konsollälskare! Underbart klipp, Robbaz!

Permalänk

Hehe har ni stött på Nolan North än, verkar som om han är med i alla spel.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av link77:

Vadå känn er ägda? bara löjligt att du jämför en pc med en 4 år gammal konsol, är väl än mer imponerade att sån grafik kan vara på en 4 år gammal konsol

vetefan om det är imponerande , konsolerna renderar 1280x720 @ antagligen 30 fps
medans dagens datorer kan köra i 1920x1080 eller högre , med mer detaljrikedom och ändå hålla över 60 fps.

sen får man ju tänka på att spelet är mycket mer optimerat för 360 och ps3 , än vad det är för just pelles egenbyggda dator.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag är lite imponerad av hur realistiskt folk kastar sig undan bilarna. T ex en som ställde sig bakom en lyktstolpe.

Sen är det trevligt att spelet flyter på så bra som det gör. Även med Apex på högsta, som för mig körs på processorn, går det att spela, bara man tar bort simuleringen av kläder.

Lite besviken över en del och imponerad över annat kan jag nog säga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av m3tr0:

Jag är lite imponerad av hur realistiskt folk kastar sig undan bilarna. T ex en som ställde sig bakom en lyktstolpe.

Sen är det trevligt att spelet flyter på så bra som det gör. Även med Apex på högsta, som för mig körs på processorn, går det att spela, bara man tar bort simuleringen av kläder.

Lite besviken över en del och imponerad över annat kan jag nog säga.

Var ändrar man så att det körs på processorn? får själv runt 14fps när det hamnat massa sten på marken ( och då har ja stängt av simuleringen av kläder på allt utom en själv).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

Var ändrar man så att det körs på processorn? får själv runt 14fps när det hamnat massa sten på marken ( och då har ja stängt av simuleringen av kläder på allt utom en själv).

Du kör det redan på processorn.

Avinstallera physx, och installera det igen. Helst nya versionen du ser uppe i notiser och pressmeddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

Var ändrar man så att det körs på processorn? får själv runt 14fps när det hamnat massa sten på marken ( och då har ja stängt av simuleringen av kläder på allt utom en själv).

I benchmarken (om det nu är det du kollar på) får jag också dålig fps med apex aktiverat, men i spelet så går det hur fint som helst. Jag stängde iofs av fysiksimuleringen av ens egna kläder också, men det spelar nog inte så stor roll.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Varje gång jag startar det så kommer det upp ett "User account control" fönster som fråga om jag vill köra igång någonting, verkar vara om jag vill köra det som administratör.
Så trycker jag "Yes", då kommer denna ruta upp och är kvar en stund.

Lite störande bara då det är femhundraåttioförsta gången jag startar det, inte första.
Blir det så för någon annan?

Permalänk
Medlem

för er som har problem med gaman så är det bara att tabba ur spelet och stänga av via aktivitets hanteraren om det inte redan skrivits här orkar inte läsa dom andra 3 sidorna xD

men detta ska självklart införskaffas i alla fall grymt mycket snyggare, roligare och grymmare än gta4

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Hejsan jag har en fråga angående PC versionen av Mafia 2. Jag ska köpa Mafia II Nordic Bonus och kommer man använda sig av Steam och ha spelet där, eller startar man upp spelet utan andra program än spelet osv?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Jag var ruskigt hypad till spelet och kände att det kan bli årets spel. Men nu när jag kände lite på demon, Både ps3 och PC så vart jag inte speciellt imponnerad.
Tråkig fysik, Extremt mycket buggar i båda versionerna. Du kan inte skjuta från bilen när man kör(?!) Dåliga ragdolls(om man jämför med GTA IV) och inte speciellt mycket känsla över huvudtaget.
Dock så är det ett givet köp PGA storyn och för att det fortfarande är rätt roligt.
Hoppas de lägger till en massa i Retail versionen.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Euphoria är nog det ända jag saknar i detta spelet.

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-maffia2demoexpl.jpg

För övrigt, fungerar PyshX nu på ATI kort igen? Eller det är riktigt dåligt bara?

Med PhysX(Medium): Genomsnitt 19.8 fps.

Utan: 50.5 fps i genomsnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkbuster:

Hejsan jag har en fråga angående PC versionen av Mafia 2. Jag ska köpa Mafia II Nordic Bonus och kommer man använda sig av Steam och ha spelet där, eller startar man upp spelet utan andra program än spelet osv?

Tacksam för svar

Tror jag läst att det skall använda sig av steam och då blir det nog som ex empire totalwar, att du skriver in nyckeln sen laddar man ner det som vilket annat steam spel som hellst Men inte 100% säker kanske 90%

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-maffia2demoexpl.jpg

För övrigt, fungerar PyshX nu på ATI kort igen? Eller det är riktigt dåligt bara?

Med PhysX(Medium): Genomsnitt 19.8 fps.

Utan: 50.5 fps i genomsnitt.

har du ett radeon graffe så är det processorn som tar hand om physx ,

gör du detta

så borde det flyta på fint

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte tycker om bilkörningen, väldigt mycket drifting för min del, oavsett om man kör på normal eller simulation, gasar och svänger så är det som om man har använt handbromsen

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Är det bara jag som inte tycker om bilkörningen, väldigt mycket drifting för min del, oavsett om man kör på normal eller simulation, gasar och svänger så är det som om man har använt handbromsen

visst är det obehagligt , fast jag vet inte hur mycket grepp de hade på den tiden , ganska smala däck ju.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Lite besviken var jag på spelet :/

1.Styrningen var överdrivet dålig förstår att dem vill göra bilarna lite mer säga att svänga
men det ska inte vara en lastbil.

2. krocksystemet hade hoppats lite mer på gta 4 varianten.

3.Kanske bara jag som inte får den känslan att vara fri på detta spelet inte
lika bra som på Gta iv. Har dock inte spelat Mafia 1 så vet ej om det ska vara så.

Permalänk
Medlem

Synd att krocksystemet är så dåligt som det är, tråkigt att man inte kan simma heller, fast that's not a big deal... men jag tycker iallafall att man kunde hoppa i vattnet och drunkna istället, eller för att inte tala om när man kör ner bilen i vattnet, den sjunker ju som en sten, styrningen gillade jag inte heller. Jaja, de lyckades iallafall göra vattnet väldigt väldigt snyggt.

Oj vad negativt det här blev då, resten av spelet var ju ok, men jag föredrar gta4, blir nog ett köp för brorsan dock, inte för mig.

Just my 2c.

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem

Fan vad sådana här spel får mig att se inspiration för min heminredning i lägenheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Är det bara jag som inte tycker om bilkörningen, väldigt mycket drifting för min del, oavsett om man kör på normal eller simulation, gasar och svänger så är det som om man har använt handbromsen

Jag upplevde körning som bättre när jag köpte bredare däck på body shopen. Du gled inte runt lika mycket då.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

någon annan som märkt att vissa bilar inte kan gå sönder? testa att skjuta på den bil du kört till uppdraget med ( när du sitter i fönster med maskingeväret ), de svarta bilarna exploderar efter några skott men du kan skjuta hur mycket du vill på andra utan att de händer något.

Permalänk
Medlem

helt okej, dock så tycker jag det tar lite väl mkt 'kraft' för hur spelet ser ut.
man märker iaf av phyx som helt klart förbättrar känslan i rök/när man sladdar osv.

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

någon annan som märkt att vissa bilar inte kan gå sönder? testa att skjuta på den bil du kört till uppdraget med ( när du sitter i fönster med maskingeväret ), de svarta bilarna exploderar efter några skott men du kan skjuta hur mycket du vill på andra utan att de händer något.

Jo, jag märkte det

Tror nog att det färdiga spelet kommer vara bra mycket bättre än demot

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Jag har ingen aning Jag körde benchmark, där började den på 78 fps, och gick sedan ner till runt 55-58. Jag har absolut ingen aning om varför det flyter på så bra. Jag var orolig att jag inte skulle kunna spela spelet alls

Stängde av AA och fick 25 fps mer sen benchade jag igen och fick runt 62 istället för 45 som jag fick förrut. Jag märker verkligen ingen skillnad med den på eller av sen tappar man mycket prestanda med AA på och det verkar vara buggigt i det här spelet tycker jag.

Sen kör man ju på ganska hög upplösningen så det spelar ju liksom ingen roll. Hoppas bara att man kan välja 2 - 4 eller 8X AA när det färdiga spelet släpps.

Har också den där irriterande buggen som gör att skärmen blir för mörkt när man stänger av spelet.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Sötast

Någon som har hittat några bra stuntställen?

Håller på att sätta ihop ett klipp, men börjar få svårt att hitta stuntställen.
Allmänna buggade platser är också skitbra ^^

Permalänk
Skrivet av cykelfarfar:

någon annan som märkt att vissa bilar inte kan gå sönder? testa att skjuta på den bil du kört till uppdraget med ( när du sitter i fönster med maskingeväret ), de svarta bilarna exploderar efter några skott men du kan skjuta hur mycket du vill på andra utan att de händer något.

Det är ju bara för att du skjuter på fel sida av bilen, den sprängs bara när man skjuter på tanklocket!

Permalänk
Sötast
Skrivet av TyphoonCC:

Det är ju bara för att du skjuter på fel sida av bilen, den sprängs bara när man skjuter på tanklocket!

Stämmer dock ej när det handlar om det stora vapnet i demot.

De två närmsta bilarna är defenitivt oförstörbara i den scenen.

Permalänk

Testade nyss Demot, riktig bra spel faktiskt!!! Mycket bätte än skit GTA IV, här är det ordentliga slagsmål minsann och vapen styrning!!