Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Är det bara jag som inte tycker om bilkörningen, väldigt mycket drifting för min del, oavsett om man kör på normal eller simulation, gasar och svänger så är det som om man har använt handbromsen

tänk på att det är gammla bilar, men skitdåliga däck och 2 ton innanför skrovet

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

Testade demot jag med, vapen fighter och så var riktigt sköna tyckte jag. Men styrningen på bilarna är anledning nog för att jag inte ska köpa detta spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Stämmer dock ej när det handlar om det stora vapnet i demot.

De två närmsta bilarna är defenitivt oförstörbara i den scenen.

Jag lyckades allafall förstöra både bilarna, jag sköt den till vänster först och sen den andra. Man får inte skjuta alla fiender först för annars hinner man inte

Den bilen med motorhuven öppen tänkte jag inte på.

Permalänk

inte dom 2, andra bilar

sen vad menar du med hinner inte?, skjut alla sen bilarna bara, tar det för lång tid så får du ta vapnet igen

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Starta demot å de laggar ju ur som fan haha,

Tror min gammla trotjänare har gjort sitt

Sitter på

8800GTX
CORE 2 DUO 2,6GHX
3Gb DDR2

Tycker det borde vara rätt så vasst men icke,

Vad skulle behövs nytt, CPU borde väl klarar sig eller ?

Permalänk
Medlem

Alla här gnäller över styrningen, men ni kanske borde utforska demot innan ni dömer?

Gå in på Options och Game Settings, ställ där in "Simulation" på Driving Mode........

Håll i minne att det är ett DEMO också. Har sett folk spela detta uppdrag 1+ år sedan så detta är inga nya grejer, ni kommer nog bli överraskade på releasen.

Permalänk
Medlem

Var längesen jag var så peppad på en release för ett spel! Det är ju faktiskt rätt enkelt att köra bil om man inte slår på simulation, slår man på det blir bilarna väldigt tunga och svårkörda Precis som det ska vara, bara att välja, vill man att det ska vara enkelt slår man inte över på simulation helt enkelt.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av babbas:

Alla här gnäller över styrningen, men ni kanske borde utforska demot innan ni dömer?

Gå in på Options och Game Settings, ställ där in "Simulation" på Driving Mode........

Håll i minne att det är ett DEMO också. Har sett folk spela detta uppdrag 1+ år sedan så detta är inga nya grejer, ni kommer nog bli överraskade på releasen.

det var det första jag gjorde när jag startade spelet, fortfarande dålig styrning, gränsafall till att vara sämre än mafia 1
med tanke på hur dåligt demot är så måste det riktiga vara som ett helt nytt spel om man ska bli överraskade

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Det är inte moderna city bilar ni kör. dom här bilarna väger 1.5 - 2.5 ton och hade styrningen vart lättare hade ju spelet förstörts genom att realismen är borta, ingen gillar att köra fake bilar...

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

Tyngre och kraftiga bilar, dåliga däck och kass servo = perfect!

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

det var det första jag gjorde när jag startade spelet, fortfarande dålig styrning, gränsafall till att vara sämre än mafia 1
med tanke på hur dåligt demot är så måste det riktiga vara som ett helt nytt spel om man ska bli överraskade

Själv tycker jag demot är riktigt jävla bra! Otroligt sköna bilar att styra med Xbox 360 kontrollen, med tangentbord känns det dock lite stelt.

Vad exakt tycker du är så dåligt? Allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Själv tycker jag demot är riktigt jävla bra! Otroligt sköna bilar att styra med Xbox 360 kontrollen, med tangentbord känns det dock lite stelt.

Vad exakt tycker du är så dåligt? Allt?

Mafia 2 bilarna med krysslåde kontroll = orgasm

Har bara spelet på miin laptop så har runt 10-15 FPS, längtar tills jag kommer hem till min stationära. (Den i sig, hur tror ni det kommer rulla på den?)

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

kommer man kunna spela online sen när mafia 2 kommer ut ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Mafia 2 bilarna med krysslåde kontroll = orgasm

Har bara spelet på miin laptop så har runt 10-15 FPS, längtar tills jag kommer hem till min stationära. (Den i sig, hur tror ni det kommer rulla på den?)

Håller med!

Det borde nog funka fint på runt medium, något på high kanske?
Någon med liknande dator kan väl rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

kommer man kunna spela online sen när mafia 2 kommer ut ?

Nej det kommer man inte kunna, tyvärr.
De hittade detta i demot. Men det är mest troligt något de inte har kvar längre precis som melee vapen, men man kan ju hoppas.

Permalänk
Medlem

Det är ändå något med spelet som gör att jag inte kan sluta spela om demot Tycker själv att styrningen passar in i spelet, det är ändå 50-talet vi pratar om. Fan vad man kan härja runt när man skiter i uppdraget Tycker det blev en stor skillnad när man satte på PhysX trots FPS dropp på ca 5-10 mindre.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Det är ändå något med spelet som gör att jag inte kan sluta spela om demot Tycker själv att styrningen passar in i spelet, det är ändå 50-talet vi pratar om. Fan vad man kan härja runt när man skiter i uppdraget Tycker det blev en stor skillnad när man satte på PhysX trots FPS dropp på ca 5-10 mindre.

Jag har redan spelat det 15 timmar sammanlagt.. Och än har jag inte börjat tröttna.
Men måste ändå försöka att inte spela det så mycket nu.. Desto roligare blir det när det väl kommer ut!

Permalänk
Medlem

Lite roliga reg-skyltar på bilarna ibland..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jag har redan spelat det 15 timmar sammanlagt.. Och än har jag inte börjat tröttna.
Men måste ändå försöka att inte spela det så mycket nu.. Desto roligare blir det när det väl kommer ut!

Är uppe i runt 9 timmar nu

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Skrivet av Zawamura:

Lite roliga reg-skyltar på bilarna ibland..

http://img.idioti.nu/images/mafiademo.jpg

den där har du väll ändå gjort själv.?

Permalänk
Skrivet av noggerr:

Det är inte moderna city bilar ni kör. dom här bilarna väger 1.5 - 2.5 ton och hade styrningen vart lättare hade ju spelet förstörts genom att realismen är borta, ingen gillar att köra fake bilar...

gamla bilar svänger lika bra som nya, tror inte nån klagar på det dåliga grepet dom har utan att det tar aldeles för lång tid att svänga

Skrivet av Aboya:

Själv tycker jag demot är riktigt jävla bra! Otroligt sköna bilar att styra med Xbox 360 kontrollen, med tangentbord känns det dock lite stelt.

Vad exakt tycker du är så dåligt? Allt?

mkt, men inte allt
men dom störe: styrning, grafik, växel, krockar

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Jävligt kul spel! Hoppas den fulla versionen flyter lika bra som demot!

Permalänk
Sötast

Jepp, helt klart ett underbart demo som verkar änsålänge slå GTAIV på fingrarna, roligt med tanke på att budgeten troligtvis inte är en fjärdedel.

Det roliga är att jag änsålänge spelat: 6Hours - Men jag inte inte ens klarat missionet än

Permalänk
Medlem

Folk har lyckats köra nån lua kod så att man kan få någon "lua console" som man bland annat kan använda för att spawna vapen.
Och här har någon låst upp alla (tror jag) vapen i demot.
Index of /s0beit/pictures/hacks/mafia2-demo

Inte för att jag vill testa något av detta.. vill vänta till spelet kommer ut!

Permalänk

Hur stannar man klockan så man kan spela mer än 10 minuter

Visa signatur

Abit kn9sli I AMD Athlon 64 X2 5600+@3,16 I Gainward 8800gts 320mb 612/1910/1554 I 2x2GB PC6400 Corsair XMS2

Permalänk

pb

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Skrivet av Robban98422:

Starta demot å de laggar ju ur som fan haha,

Tror min gammla trotjänare har gjort sitt

Sitter på

8800GTX
CORE 2 DUO 2,6GHX
3Gb DDR2

Tycker det borde vara rätt så vasst men icke,

Vad skulle behövs nytt, CPU borde väl klarar sig eller ?

Tycker det borde funka dugligt. Mitt GTX260M är ungefär som ett 9800 GT och det är väl ungefär som ditt 8800 GTX? Processorerna ser ganska lika ut också. I native 1680*1050 utan AA och PhysX och detaljer på medium får jag avg fps 36 i benchmark och gameplay hackar bara till vid explosioner mm.

Men du kanske drar upp detaljer, AA och PhysX och kör på 8000*5000? Då förstår jag om det inte flyter jämt.

Skrivet av Zawamura:

Lite roliga reg-skyltar på bilarna ibland..

http://img.idioti.nu/images/mafiademo.jpg

9.59? Hur stannar man klockan?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Nu verkar det flyta bättre för mig än vad jag skrev i början av tråden. Kör 1920*1080, high, 16x AF, AA off, PhysX på medium. Average FPS ligger på runt 25-30 under benching.
Stänger jag av PhysX ligger jag på 80 i average FPS istället.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av misterparon:

Hur stannar man klockan så man kan spela mer än 10 minuter

Skrivet av Mr Najsman:

9.59? Hur stannar man klockan?

Jag har tidigare i tråden förklarat att vi inte diskuterar sådant här. Jag är säker på att de hade lagt in en spärr alternativt inte haft den funktionen alls, ifall de inte hade velat ha den där.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Verkar som om jag är den enda som inte kan ställa om mina inställningar, ser precis likadant ut oberoende på om jag har allt på max eller min. Hoppas det är en demo sak :/

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.