Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

För oss som inte orkar se på en dåligt gjord spoilerfilm, kanske du som har sett den kan berätta varför de kör med 360-kontrollen?

Eller så kunde han åtminstone sagt vilken tidpunkt dom nämner det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

För oss som inte orkar se på en dåligt gjord spoilerfilm, kanske du som har sett den kan berätta varför de kör med 360-kontrollen?

återkommer med citat.
---
Elizabeth Tobey : so i have a question from a fan, are you playing the 360 version or the pc version? , and whats up with the controller that dan is using?

Denby Grace: so dan is a bit of an ... ehh cripple , he is not very good with the mouse and keyboard.
we are playing the pc version as we said earlier .
Its on Dan's pc , its a pretty pokey machine , geforce 285?

Dan Schmittou : yeah GTX 285.

Denby Grace: but he is actually playing with a 360 pad plugged in , we fully support playing with a 360 pad , its a nice way of uh , you know what i mean .. in the gun combat , and the driving and stuff like that, you get that really immediate feel , you can play with mouse and keyboard of course , its just like literally Dan's got these claw hands, he just , just cant use the keyboard.
----

like roligt konversation sådär

den börjar ungefär 8:28 på det första ospoilade klipped.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Har installerat första spelet för att klara ut det innan jag ger mig på 2:an, någon som vet om storyn hör ihop med det kommande spelet?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Tror inte storyn hör ihop. Men vi får väl se

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Har installerat första spelet för att klara ut det innan jag ger mig på 2:an, någon som vet om storyn hör ihop med det kommande spelet?

Tror inte storyn är direkt sammankopplad. Men lär troligen finnas en och annan hänvisning eller vad man ska kalla det till orginalet.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Om jag förstått allt rätt så släpps spelet på tisdag, Ska bli riktigt kul, hoppas bara att dom lagt in så man kan skjuta från bilen även som förare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

borde komma snart iallafall, ärju ute pirat nu

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Helt separat story, kommer knappt finnas några referenser till första. Men någon liten.

Oavsett så är det värt att köra första. Det är riktigt trevligt

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Helt separat story, kommer knappt finnas några referenser till första. Men någon liten.

Oavsett så är det värt att köra första. Det är riktigt trevligt

Okej, såg nu att det handlade om en kille som hette Vito och hans bror Joe. Men ettan är grym, ska lira ut det ändå Fastnade på det där stället vid kyrkan när jag var 10 bast, men nu är jag förbi haha!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om jag förstått allt rätt så släpps spelet på tisdag, Ska bli riktigt kul, hoppas bara att dom lagt in så man kan skjuta från bilen även som förare.

Spel släpps på tisdagar i USA, här i Europa får vi dem på fredagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Spel släpps på tisdagar i USA, här i Europa får vi dem på fredagar.

Och sånt förhindrar ju dessutom piratkopiering väldigt bra.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Och sånt förhindrar ju dessutom piratkopiering väldigt bra.

Anar en vis sarkasm här

Själv har man ju förbokat det på Steam så det bara att vänta när det släpps

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Anar en vis sarkasm här

Själv har man ju förbokat det på Steam så det bara att vänta när det släpps

Samma här. men visst fan får 2K skylla sig själva i det här fallet när dom gör så med släppet. Nu säger jag ju självklart inte att det är positivt med piratkopieringen heller, men visst kunde dom minskat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Samma här. men visst fan får 2K skylla sig själva i det här fallet när dom gör så med släppet. Nu säger jag ju självklart inte att det är positivt med piratkopieringen heller, men visst kunde dom minskat den.

så fort det börjar produceras skivor så ökar risken för att det läcker någonstans .

tror det är riskabelt att skjuta upp releasen i usa till 27'e för att matcha europa , då träbenen inte bryr sig speciellt mycket om officiella releasedatum

kunde de däremot fixa en global release på tisdagen så hade det självklart varit bra , men antagligen så har väll inte europeiska butiker ens fått in spelet på tisdagen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Längtar som f*n till fredag har förbokat det på webhallen Har kört demot 16h nästan så jag börjar tröttna

Permalänk
Medlem

16h! Jag ligger nog på 2h. Jag hittar redan väldigt bra i stadsdelen. Jag antar att du kan allt om varenda liten vrå.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

så fort det börjar produceras skivor så ökar risken för att det läcker någonstans .

tror det är riskabelt att skjuta upp releasen i usa till 27'e för att matcha europa , då träbenen inte bryr sig speciellt mycket om officiella releasedatum

kunde de däremot fixa en global release på tisdagen så hade det självklart varit bra , men antagligen så har väll inte europeiska butiker ens fått in spelet på tisdagen.

Men visst tror jag att färre europeer hade laddat ner det om det hade funnits tillgängligt att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixona:

Men visst tror jag att färre europeer hade laddat ner det om det hade funnits tillgängligt att köpa.

jo fast det kanske är en omöjlighet att få ut spelet till europa till tisdagen.

digitalt via steam hade iofs varit en metod , men då skulle alla fysiska butiker börjat grina rejält.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Okej, såg nu att det handlade om en kille som hette Vito och hans bror Joe. Men ettan är grym, ska lira ut det ändå Fastnade på det där stället vid kyrkan när jag var 10 bast, men nu är jag förbi haha!

Bästa vän är det väl?

Själv så slutade jag köra på första uppdraget de två första gångerna jag spelade, hade tröttnat på att bara köra runt och trodde det skulle vara typ som Driver.

Åh vad fel jag haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Bästa vän är det väl?

japp , vito och joe är gamla klasskamrater .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

16h! Jag ligger nog på 2h. Jag hittar redan väldigt bra i stadsdelen. Jag antar att du kan allt om varenda liten vrå.

Haha jo det kan man lungt säga^^

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Bästa vän är det väl?

Själv så slutade jag köra på första uppdraget de två första gångerna jag spelade, hade tröttnat på att bara köra runt och trodde det skulle vara typ som Driver.

Åh vad fel jag haft.

Sorry, så va de

Hehe, jo det är ett riktigt bra spel! Måste säga att det är det svåraste jag lirat, har just nu fastnat på ett ställe där man ska skjuta en politiker från ett torn. Man måste döda typ 100 man innan man kommer upp dit

EDIT: Klarade de

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Sorry, så va de

Hehe, jo det är ett riktigt bra spel! Måste säga att det är det svåraste jag lirat, har just nu fastnat på ett ställe där man ska skjuta en politiker från ett torn. Man måste döda typ 100 man innan man kommer upp dit

Kör du på xbox360 eller?

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Kör du på xbox360 eller?

Nope, på datorn. Fastnar ofta nu i slutet av spelet men efter några försök så

EDIT: Det är så klart ettan jag snackar om

Visa signatur

Permalänk

tror han kör ettan, xbox finns väll bara pirat precis som pc nu?, elr finns det att köppa till xbox?

§7
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp spelen istället! Förövrigt, om man förköper Mafia II via Steam så får man Mafia på köpet.

§7
Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk

finns det ingen mafia 2 tråd?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

Kommer nog när spelet kommer ut.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Ni vet att ni inte får prata om piratkopior.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/757951-ma...

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core