Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Skrivet av flumbollen:

Ja det verkar troligt, men hur gör jag om jag inte får upp det?

Skicka tillbaka det, få ett nytt?

Permalänk

Yxa?

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

haha, bästa tråden ever.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem
Skrivet av flumbollen:

Nej jag är inget troll även om jag förstår att tråden kanske kan ha en viss antydan om det Nu jävlar lossnade skiten!!! Drog och med hjälp av tipsen så drog jag även i framkanten!! TACK ALLA!

Hittar du någon anledning till varför den satt så hårt?

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk

Första Fractal Design chassit och det var ju en kul upplevelse. Satte nyss tillbaka sidplåten för att testa igen och inte är det enklare andra gången att få av den. Aja tack till er alla

Permalänk
Avstängd

Dra av skiten bara och om nåt går sönder skicka tillbaks skiten.

OK du fick loss den bra.

Permalänk

Nej jag ser ingen speciell anledning. Verkade inte vara något som klibbat fast eller liknande. Känns som att jag håller lådan stängd i framtiden, lol där rök framtida investeringar i burken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av flumbollen:

Nej jag ser ingen speciell anledning. Verkade inte vara något som klibbat fast eller liknande. Känns som att jag håller lådan stängd i framtiden, lol där rök framtida investeringar i burken....

Det är tur att det finns dammfilter i R3:an....

Visa signatur

Permalänk

barnsäkert, och du är ju bara 13?

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

passade på att göra en bild åt dig

ändrar lite
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SkorutansteN:

Skulle skickat den till tävlingen, den är bäst.

Permalänk
Skrivet av typewriter:

Nån Kines som vill skoja kanske?

AHHAHAHAHAHAHHA dagens xD

Permalänk

Tänkte ju säga använd en skruvmejsel, kila in den i bakkant på sidoplåten. Annars så funkar vinkelslip. Metallborr med efterföljande sticksåg. Slägga, hammare och till sist är väl smältugnen en lösning. Mitt R2 satt hårt som f-n första vändan, tror den kanske hade kladdat lite, men sen så gick det jättebra.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Tänkte ju säga använd en skruvmejsel, kila in den i bakkant på sidoplåten. Annars så funkar vinkelslip. Metallborr med efterföljande sticksåg. Slägga, hammare och till sist är väl smältugnen en lösning. Mitt R2 satt hårt som f-n första vändan, tror den kanske hade kladdat lite, men sen så gick det jättebra.

Jag minns att jag fick använda en skruvmejsel att bända upp sidan på när jag byggde åt en kompis i ett R2.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

kommer ihåg jag drog ståltråd emellan dom båda hålen för tumskruvarna i plåten och satte fötterna mot baksidan och drog för kung och fosterland, sen fick jag sitta och böja på det som håller fast plåten så gled det av och på mjuukt och fiint

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Ryck bort framkåpan genom att dra i hålet i botten. Nu ska du framsidan vara helt öppen. Ta en träkloss och sätt mot kanten av sidoplåten. Slå på tröbiten tills sidoplåten lossnar.

Blir ibland så på nya chassin.Färgen "löder" ihop.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Fick också r3an idag och hade samma problem. Den sitter ashårt och är bokstavligt talat omöjlig att bända upp det vanliga hållet så jag tog bortt framkåpan genom att dra i den underifrån vid hålet på botten. (Ta det lugnt här eftersom det sitter sladdar fast i framkåpan som du inte vill rycka sönder). Därefter bände jag upp sidoplåtarna med en skruvmejsel framifrån. Höll på i typ en kvart och var helsvettig efter.

Detta är ett seriöst problem som fractal borde kolla på. För mig var båda sidorna helt omöjliga att öppna vanligt. (Jag är visserligen inte jättestark men det är väl inte resten av datornördarna heller)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Detta är ett seriöst problem som fractal borde kolla på.

Helt klart. Tänk på alla professionella datorbyggare som måste brottas med detta gång på gång. :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är inte så svårt bara folk gör som jag skrev. Då riskerar man inte att förstöra plåten heller.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Hahahhaah, sjukt rolig tråd!

Permalänk
Medlem

Fick mitt chassi idag, och man får faktiskt ta i lite för att få loss det. Men det är bara att dra bakåt