Skönast tangentbord

Permalänk
Avstängd

Skönast tangentbord

Tänkte bara höra vad ni har för tangentbort och om det är sköna eller inte, jag sitter på ett gammaldags Key Tronic och är hur jävla skönt som helst (spacetangenten är grå och så är det en röd blixt på den, ni kanske vet vilket det är då). Det knstade mig bara 25 spänn på en återvinningsbutik och jag tycker fan det är det skönaste tangentbordet jag nånsin skrivit på.

Visa signatur

sug min kuk ballefittor

Permalänk

Jag kör ett microsoft natural multimeda keyboard och jag är stormförtjust. Men då har jag ju haft natural i typ... sen 96 har jag för mig

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

tycker logitech är skönast med lite "tröga" tangenter.. dom är ruskigt bra i kvalitet mm också

Permalänk
Medlem

Dom gamla hederliga Key Tronic borden är sköna... Fast går ändå inte upp emot MS Natural Keyboard Pro som jag har nu!

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Re: Skönast tangentbord

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_real_FF
Tänkte bara höra vad ni har för tangentbort och om det är sköna eller inte, jag sitter på ett gammaldags Key Tronic och är hur jävla skönt som helst (spacetangenten är grå och så är det en röd blixt på den, ni kanske vet vilket det är då). Det knstade mig bara 25 spänn på en återvinningsbutik och jag tycker fan det är det skönaste tangentbordet jag nånsin skrivit på.

Du sitter förmodligen på någon äldre model än KT2001 men KeyTronic är troligen den bästa tiilverkaren av tangentbord.:)
Har själv 2st Kt2001 och ska skaffa LifeTime Designer i månadsskiftet....

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Jag har ett Microsoft Internet Keyboard.
Det är rätt skönt att skriva med, men känns ganska plastigt.

Permalänk

Har Internet Keyboard. Det är ett vanligt, men bekvämt sådant..

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Keytronic är bäst.
Hade mitt KT2000 i 5 år, men nu var det dags för ett nytt! Det blev ett LifeTime Designer och skönare finns inte.

Visa signatur

854T

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett splitternytt KeyTronic incorporating ergoforce KT2001 som det står på det...
Gamla gick sönder och tänkte vafan jag testar om det funkar...
funkade alldeles utmärkt.. måste va nån som slängt med en datorn...

Permalänk
Medlem

tangentbordet från logitech cordless pro (~3år gammalt) funkar fin fint tycker jag... fast knapparna är för höga

Visa signatur

Fuck The World

Permalänk
Medlem

gillar alla tangentbord med låga knappar, avskyr dom med höga

Permalänk
Avstängd

jag har nå chicony standard tangentbord som jag vant in mig med

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Två stycken Key Tronic KT1000 här. Inte fullproppat med snabbknappar för allt möjligt. Det äldsta av dem är drygt fyra år nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har bytt mitt 4 år gamla BTC till ett nytt från Compaq.. Se bild.

http://www.dustin.se/DustinPictures/Products/C/5010043378.jpg

Har funderat en tid på att byta men inte hittat något bra utan en himmla massa onödiga extra knappar. ..Så jag låna ett från jobbet, hade ett tio tal över sen vi bytt ut några burkar. Super skönt, lagom stort och lite roligare utsende än "standard datorgrå".

Visa signatur

Perhaps it's understandable that some network administrators feel that the best way to accelerate a Windows system is at 9.81 meters per second squared.

Permalänk
Medlem

Jag sitter förmodligen på det fulast, äkligaste och sämsta tangentbord som någonsin gjorts.
Följde med när jag köpte datorn. Det står QUFlex på det. Det väger typ 2kg, ser ut som ja jag vet inte vad, ungefär som om det var 15 år gammalt (ej överdrift) Knapparna är superhöga och låter som fan när man trycker in dom. Dessutom om man trycker in 3 knappar samtidigt, som man gör ofta i spel som cs och så, ja då piper han och vill intte trycka in den tredje kanppen. Jag lovar att ingen kan hitta ett sämre tangentbord än detta!
Ska se om ajg kan hitta någon bild på det!

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Medlem

gillar MS tangentbord...

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micro
Jag sitter förmodligen på det fulast, äkligaste och sämsta tangentbord som någonsin gjorts.
Följde med när jag köpte datorn. Det står QUFlex på det. Det väger typ 2kg, ser ut som ja jag vet inte vad, ungefär som om det var 15 år gammalt (ej överdrift) Knapparna är superhöga och låter som fan när man trycker in dom. Dessutom om man trycker in 3 knappar samtidigt, som man gör ofta i spel som cs och så, ja då piper han och vill intte trycka in den tredje kanppen. Jag lovar att ingen kan hitta ett sämre tangentbord än detta!
Ska se om ajg kan hitta någon bild på det!

Med tanke på att ett nytt hyggligt tangentbord kostar under 200 kronor så skulle jag råda dig till att införskaffa ett nytt, det är väl investerade pengar.

Permalänk
Medlem

Det bästa vore om ms ville göra ett natural keyboard pro med samma stuns i tangenterna som mitt gamla keytronic KT2001
den är det inget som slår, men jag tycker det är obekvämt att skriva på ett obrutet tangentbord numera

Visa signatur

PIX, plx.

Permalänk
Medlem

Har ett minimalistiskt Key Tronic, så fantastiskt skönt, tyst och med en härlig stuns i tangenterna. Blir svårt att hitta ett nytt med samma sköna känsla.

Permalänk
Medlem

Har Logiteh Cordless Desktop fast med Intelli 3.0 mus (Har bara den trådlösa musen till TV), über sköna knappar, mjuka o lite sega!!! Najs helt enkelt!

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Medlem

MS Natural PRO och
MS Natural Elite (gamla versionen utan snabbknappar och är litet)

Sen är compaqtangentborden på jobbet rätt skön för att vara "vanliga" tangentbord, trots att jag helst vill ha "böjda" tangentbord.

Visa signatur

...Where The "A" In Socket-A Stands For Amazing...

Permalänk
Medlem

måste hålla med RiDDLeRN
att det är dom gamla MS Natural PRO och Elite som regerar

men dock så har alla dom gamla jag har haft gått sönder pga diverse mörkfärgade vätskor

så nu sitter jag med ett nytt MS Natural med en massa blåa snabb knappar
dock så är det rättså skönt men föredrog Elite verisionen

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Sitter med ett MS Office Keyboard, fungerar fint och tål lite stryk.

Permalänk

läs och lär

Nu skall jag tala om för er vilka tangentbord som är de absolut bästa någonsin tillverkade. Många kanske skriker "KEYTRONIC!" och de är i och för sig inte helt fel ute, ty tangentborden från den fabrikanten håller ypperlig klass och kvalitet. Men nu råkar jag vara lycklig ägare till två exemplar av de finaste input-device:erna någonsin tillverkade för PC. Tangentborden jag hyllar med denna post är av märket IBM. Vid första ögonkastet kan man luras att tro att det är keytronic-tangentbord, ty de är stora och fläskiga på samma sätt. Tyngden är total då det ligger en massiv mässingsskiva inbakad i strukturen. Knapparna är stora och distinkta och klickar två (2) gånger för varje slag. Dock kan man göra som jag och pillra bort knapp-skalet, ty under det sitter en mindre knapp utan markeringar. Denna feature gör det möjligt att antingen köra helt utan yttre knappar (man får mindre knappar som kan vara skönare att skriva på, detta förutsätter dock att man inte behöver titta på tangentbordet samtidigt som man skriver då det inte finns något att titta på:) eller så kan man möblera om knapparna för att skapa komiska ord på sitt tangentbord, exempelvis "ULL" eller "BICE". Jag personligen kör en kombination. Helt rent tangentbord utan yttre knappar för utom raden med siffror. Där har jag på ett smakfullt sätt placerat ut knapp-skal så de bildar orden "NASTY RULEZ".

Blir ni sugna på att köpa ett sådant tangenbord? Glöm det. De har inte tillverkats på en stund. Alla tangentbord av denna typ har datumstämpel på undersidan. Det jag talar om just nu är daterat "06-10-1989". Mitt andra "04-5-1987". Jag skulle kunna tänka mig att sälja ett av dem. För ungefär 5000 :]

Visa signatur

Vill du vara gäst på ett riktigt demoparty? www.birdie.org :O

Permalänk
Medlem

Sitter med Microsoft internet keyboard. Gillar den inte riktigt, den är lite plastig och tangenterna på just mitt tangentbord känns lite som om det inte är det bästa kvalitet . Min kompis köpte ett likadant och den är det bättre klass på. Antar att de har gjort om konstruktionen till det bättre. Kommer att köpa ett Keytronic. Har alltid haft dom förut. Men jag blev lite nyfiken på Microsoft och nu ångrar jag mig

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Hmm alla pratar om att dessa "keytronic" är så bra! Var kan man få tag på ett sånt till ett vettigt pris då?
*edit* Och varför är dom så goa?

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata

Permalänk

keytronic

keytronic har en ergonomisk feature som innebär att olika knappar har kräver olika tryck för att tryckas ned. kjdf är exempelvis tyngre än äaåqlsz ty pekfingrarna är starkare än lillfingrarna. De är dessutom av superbra kvalitét. tål till och med att duschas tror jag. De är dock inte billiga, men vad spelar det för roll? 200kr eller 500kr för något man använder i många många år, är inte det skit samma? :]

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okey det låer ju bra! Jag hittade ett på dustin.se för 250 spänn
KEYTRONIC KT1000 TANGENTBORD PS/2 SVART
Är det värt att köpa?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Microsoft Natural Elite, inte en enda jevla Multimediaknapp!
Så jävla skönt, så jävla bra utan alla dretknappar, så jävla svårt att hitta numera.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micro
Okey det låer ju bra! Jag hittade ett på dustin.se för 250 spänn
KEYTRONIC KT1000 TANGENTBORD PS/2 SVART
Är det värt att köpa?

Håller mig inte så updaterad (använder ju tangentbord från 80-talet) men det är säkert bra. Undrar om det är den "ergonomiska" varianten dock?

Visa signatur