Skönast tangentbord

Permalänk
Medlem

Med den ergonomiska varianten menar du det som det är olika "tröghet" på knapparna då?
*edit*dom har ett som heter
KEYTRONIC KT2001 ERGOFORCE USB SVE
Det kanske är det som är det "ergonomiska" men det kostar 370 kr

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk

just

Visa signatur

Vill du vara gäst på ett riktigt demoparty? www.birdie.org :O

Permalänk
Medlem

Ja vad säger ni är det värt att köpa ett KEYTRONIC KT2001 ERGOFORCE USB SVE för 370 kr?? Eller kan man få tag i sånna billigare någonannastans?
*edit* En sak till! är det inte irriterande om man spelar spel om knapparna är olika tröga?

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata

Permalänk
Hedersmedlem

MS Natural Pro eller första Natural. Piltangenterna på Elite sitter helt fel.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

micro: nej, du märker det inte. det skiljer sig extremt lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okey! Tack så mycket Nasty von tjörn!
Fan nu är man sugen asså, men det känns nästan lite saftigt med 370 kr =/.
Är det ingen som vet om det går att få tag i billigare! Detta var på dustin.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micro
Ja vad säger ni är det värt att köpa ett KEYTRONIC KT2001 ERGOFORCE USB SVE för 370 kr?? Eller kan man få tag i sånna billigare någonannastans?
*edit* En sak till! är det inte irriterande om man spelar spel om knapparna är olika tröga?

Jag hittade ett sånt på soptippen helt nytt.. visste inte att det va så bra.. står ergoforce på det och kan lova att det är skitskönt...
Gratis är gott!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micro
Okey! Tack så mycket Nasty von tjörn!
Fan nu är man sugen asså, men det känns nästan lite saftigt med 370 kr =/.
Är det ingen som vet om det går att få tag i billigare! Detta var på dustin.se

Alltså, det spelar ju ingen roll. Ett bra tangentbord använder du i många många år. Man byter ju inte tangentbord som man byter prollar direkt :] köp det bästa, det lönar sig. Använder du det i 5 år så blir det 74kr/år (en normal nettotimlön ungefär) för att få knappa på ett skönt och bra tangentbord ist för ett skräpigt dito. Om du ska köpa ett nytt tangentbord, köp ett sådant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller med NastY von Tjön. Köp ett Keytronic trots att det kostar lite mer än dom andra. Men det är värd pengarna. Bra kvalitet kostar.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Nu kommer väl jag gå emot alla, Compaq tangetbord ( de ifrån '97) till 233'a som många komuner hade som uthyrningsdatorer.
Dessa borden är de goaste jag någonsin skrivit på och de tål mycket stryk när man är trött och spelar quake 3 på ett lan.. då kan de komma några smällar =/ Senn har la en och annan cola burk fått tömma sig i det av misstag, men det har överlevt både det och några högtrycks tvättar och högtrycks luft's blås.. hoho

Visa signatur

[size="1"]www.techsajt.com[/size]

Permalänk
Medlem

Keytronic är helt enkelt underbara

Permalänk

Är det något compaq är bra på är det tagnetbord

Sitter med ett gammalt compaq tagnetbord från ..ja?

Sitter iaf ingen windows knapp på det. Men det aeger

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Keytronic måste vara de fulaste tangentborden som tillverkats
Sen så låter de för mycket och känns allmänt skumma. Men smaken är som baken..

Permalänk
Medlem

Re: Skönast tangentbord

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_real_FF
Tänkte bara höra vad ni har för tangentbort och om det är sköna eller inte, jag sitter på ett gammaldags Key Tronic och är hur jävla skönt som helst (spacetangenten är grå och så är det en röd blixt på den, ni kanske vet vilket det är då). Det knstade mig bara 25 spänn på en återvinningsbutik och jag tycker fan det är det skönaste tangentbordet jag nånsin skrivit på.

Jag har också ett KeyTronic med grå spaceknapp. Det är grymt skönt, förutom att vissa tangenter tex del knappen är trög.
Annars är det kung!!

/Mattias

Visa signatur

Athlon XP 1700+@2100+ T-Bred, Asus A7v133, 256mb, Creative GeForce 2 GTS, SBLive! Player 1024, WD800JB (80GB 8mb cache), XP Pro

Permalänk

Kär i mitt Logitech Cordless I-touch. Helt perfekt lutning, tryckmotstånd, goa snabbknappar etc.....

Btw. Har aldrig förstått tjusningen med Keytronic

Visa signatur

Intel P4 Willamette 2020Mhz | Asus P4B | 512MB RAM | Seagate Barracuda IV 160GB | IBM 60GB 120GXP | GeForce 2 Titanium 64 MB DDR 260/420 | Soundblaster Live 5:1 Live! Player | Cambridge Soundworks DTT2200 | Memorex DVD | Memorex CD/RW 32X12X40 | Hansol 900P 19" | Onkyo TX-8211 | ((:: In Trance We Trust ::))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acidphreak
Kär i mitt Logitech Cordless I-touch. Helt perfekt lutning, tryckmotstånd, goa snabbknappar etc.....

patenterade tangenter plus en KeyTronic MPR II-Key som space ^^

Permalänk
Medlem

Keytronic KT1000 är skönast... KT2001 har en liten swung på lutningen vilket jag personligen inte gillar när man skall skriva snabbt...

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

Självklart så har man ett apple imac tangentbord, skönt som fan. självklart så finns det ingen windowstangent.

Permalänk
Medlem

jag har en massa gamla IBM tangentbord. det är "F" knappar till förbannelse på dem kommer från gamla 8086 och 8088 burkar. tröga som fan är de inget man sitter å skriver på när någon ska sova i huset. håller alla vakna. stora å tunga oxå ligger i en hög i garaget hos morsan å farsan.
dagligen använder jag ett logitech cordless desktop optical. skönt tycker jag. fast på jobbet sitter jag å jobbar med bärbar och det är jädrigt skönt med små tangentbord dom man inte behöver trycka så hårt *litekluven*

Visa signatur

It's better to burn out, than to fade away - Niel Young

Permalänk
Medlem

IBMs svarta som man får med deras servrar är överlägsna i känsla...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

har KeyTronik och det är det skönaste jag hafft

Visa signatur

AMD 64 4400x2, Asus A8N vm, Gf 7800 gtx och hårddisken är på 400gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert

patenterade tangenter plus en KeyTronic MPR II-Key som space ^^

Vad rä det för speciellt med den spacen då?

Visa signatur

Intel P4 Willamette 2020Mhz | Asus P4B | 512MB RAM | Seagate Barracuda IV 160GB | IBM 60GB 120GXP | GeForce 2 Titanium 64 MB DDR 260/420 | Soundblaster Live 5:1 Live! Player | Cambridge Soundworks DTT2200 | Memorex DVD | Memorex CD/RW 32X12X40 | Hansol 900P 19" | Onkyo TX-8211 | ((:: In Trance We Trust ::))

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad rä det för speciellt med den spacen då?

att det står MPR II-Key stämplat på spacen

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell

att det står MPR II-Key stämplat på spacen

JAHA! Men då blir jag ju JÄVLIGT avundsjuk! Fan får köpa ett direkt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett MS Natural Elite som jag är mkt nöjd med... Har oxå klarat en del vätska utan problem!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk

Ni snackar bara goja allihopa... De sketna Microsoft-tangentborden utan namn ÄR de bästa och tål att dricka flera flaskor sprit(e) utan att dö. Sköna knappar, skönt tryck på dom och inga fula extra-finesser som bara är kommersiell skit som typ "Internet keyboards"-bajs etc...

Skall strax irra ner i källaren och leta upp min gamla Atari och dess tangentbord bara för detta.

Visa signatur

kristnjov, AMMM honorary bat

Permalänk
Medlem

Mycket snack om Keytronic Ergonforce 2001. Är det inte sådana där höga knappar på det? Är det verkligen så skönt?

Funderar på att köpa nytt tangentbord och lutar nog åt ett Keytronic...

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag håller med dig, jag har ett Cordless Desktop Pro, klart överlägset KeyTronic-sörjan. Logitechs knappar är mycket snabbare än KeyTronics, de är så sega och otrevliga.

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtEase
Jag håller med dig, jag har ett Cordless Desktop Pro, klart överlägset KeyTronic-sörjan. Logitechs knappar är mycket snabbare än KeyTronics, de är så sega och otrevliga.

du vet ju inget.. för så vilket som håller längst..

Permalänk
Medlem

Jag har ett logitech tangentbord:

Men jag vill köpa:

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |