Digitalkamera till backpacking i Australien, behöver eran hjälp!

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Objektivet är ganska plastig och man får hoppas att den fungerar som den skall men billigt var det. Nästa sak är att lära sig fotografera med en systemkamera då det ofta blir dåliga bilder till att börja med innan man lär sig använda den. Sony tillhör de tillverkare som gillar att överexponera bilderna en aning men detta kan du ställa in nere i menyerna så det blir som du vill ha det. En annan sak att tänka på är att om du vill få skarpa bilder med 80-200mm objektivet så får man ha en bländare på minst F8 och det innebär att man måste ha ganska bra med ljus.

Fick hem min Minoltazoom idag, precis vad jag behövde. Billigt vart det också. Hur gör man med filter till detta objektiv, då den har integrerat lock? diameter är 46mm.

En vecka kvar tills jag lyfter

Mvh

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flottnacke:

Fick hem min Minoltazoom idag, precis vad jag behövde. Billigt vart det också. Hur gör man med filter till detta objektiv, då den har integrerat lock? diameter är 46mm.

En vecka kvar tills jag lyfter

Mvh

Du kommer inte ta så mycket vyer med det objektivet så man har inte samma problem som med vidvinkel utan här är det det vanliga med hur man väljer sitt objekt i förhållandet till ljuset. Men som sagt håll dig till bländare F8 om du vill att det skall bli skarpt men lägre bländartal går bra vid porträtt på detta objektiv. Annars är det bara att gå ut och träna inför resan och glöm inte en strömadapter för Australien också.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Försöker fota så mycket jag kan, tänka ut i helgen och leka mera sen.. Strömadapter(ar) inhandlade så det är klart. Beställde ett extra piratbatteri till kameran också som inte riktigt ville fungera. Funderar på om ja ska göra ett nytt försök eller om jag kanske klarar mig med ett batteri..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flottnacke:

Försöker fota så mycket jag kan, tänka ut i helgen och leka mera sen.. Strömadapter(ar) inhandlade så det är klart. Beställde ett extra piratbatteri till kameran också som inte riktigt ville fungera. Funderar på om ja ska göra ett nytt försök eller om jag kanske klarar mig med ett batteri..

Batterier och minneskort är något man inte kan få nog av så köp på.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Skrivet av MaLo:

Batterier och minneskort är något man inte kan få nog av så köp på.

Har provat ett batteri (kopia av NP-FH50) som ska passa min kamera. Men efter en minuts användning säger kameran "Byt batteri, till en annan modell" typ nåt sånt innan den stänger av sig.

Sony:s orginalbatterier går på ca: 7-800sek så är inte så sugen på att införskaffa ett sånt..

På orginalbatteriet står det att det ska ha 6.8v och ca 840mAh, på nästan alla kopior är det antingen 7.2 eller 7.4v och ca 1000mAh.

Hjälp mig gärna!

Edit*
Orginal: SONY BATTERI NP-FH50 - Produktinformation

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flottnacke:

Har provat ett batteri (kopia av NP-FH50) som ska passa min kamera. Men efter en minuts användning säger kameran "Byt batteri, till en annan modell" typ nåt sånt innan den stänger av sig.

Sony:s orginalbatterier går på ca: 7-800sek så är inte så sugen på att införskaffa ett sånt..

På orginalbatteriet står det att det ska ha 6.8v och ca 840mAh, på nästan alla kopior är det antingen 7.2 eller 7.4v och ca 1000mAh.

Hjälp mig gärna!

Edit*
Orginal: SONY BATTERI NP-FH50 - Produktinformation

Tyvärr är det en djungel när det gäller batterier och jag har inte den modellen till min Sony kamera men testat att ladda om batteriet igen då det brukar gå bra med de billiga kopiorna. Annars räcker originalbatteriet för runt 500 bilder per laddning så det räcker för de flesta.

Visa signatur

Rocking hard !!!