Köpråd: STABIL och PRISVÄRD intern hårddisk för lagring

Permalänk

Köpråd: STABIL och PRISVÄRD intern hårddisk för lagring

någon som har bra erfarenhet av just någon specifik modell & serie? ALLT som har med seagate går bort. Ej SSD

5400 eller 7200rpm kvittar, den ska vara stabil det är huvudsaken!

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Medlem

Samsung F1

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Samsung F1

o herrejävlar vad den var billig på webbhallen! bara 399kr för 750GB hårddisk... vart e detta land påväg egentligen?

mycket kommentarer om att den är bra o prisvärd osv, men ungefär en fjärdedel av alla användare påstår att den inte är tillförlitlig :/ så den går tyvär bort!

något annat förslag på disk som har stora odds att hålla 5-10 år? har haft både samsung, WD och Seagate senaste åren och jag måste säga att WD nog har varit den mest tillförlitliga såhär långt. Samsungen lät lite väl mycket o klickar rätt mycket när den söker.. litar inte riktigt på den.
WD är tyst och har hållt snart 1,5 år nu utan missljud eller bekymmer. Seagate 7200.11 var totalt hopplös så inte det märket på ett bra tag nu säger jag bara... visst kanske otur för deras del. men mitt förtroende för de är sänkt kan ja säga ;S

så fler förslag? lutar åt WD...

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Medlem

Asså, det vet ju alla att det inte finns några som helst pålitliga data/fakta/mätningar som med säkerhet anger hur länge en disk kommer att hålla. Dock finns en del "gamlingar" som sticker ut som skitdiskar, typ vissa modeller av 7200.11.

Det enda man kan se är pris/GB - köp 2 så har du till backup.

Annars kommer WD snart med nya serier och Samsung F4, för dem som tror nytt är bättre än gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Asså, det vet ju alla att det inte finns några som helst pålitliga data/fakta/mätningar som med säkerhet anger hur länge en disk kommer att hålla. Dock finns en del "gamlingar" som sticker ut som skitdiskar, typ vissa modeller av 7200.11.

Det enda man kan se är pris/GB - köp 2 så har du till backup.

Annars kommer WD snart med nya serier och Samsung F4, för dem som tror nytt är bättre än gammalt.

Hur kommer priset att se ut på en ny WD 2tb? vet man det? Jag är nämligen också ute efter en 2tb> disk för lagring.