Problem med Windows XP

Permalänk
Medlem

Problem med Windows XP

Tjenare, förlåt för den dåliga rubriken, visste inte hur jag skulle beskriva mitt problem.

Jag har egentligen två problem, men löser jag det första försvinner det andra.

Jag har installerat Windows XP. Hade windows 7 förut, jag har XP på en annan hårddisk. Problemet är att jag inte får upp den där valmenyn som kommer upp när man har två stycken operativsystem installerade, på den menyn kan man välja vilket operativsystem man vill starta med.
Någon som vet hur man fixar detta?

Andra problemet är att på Windows XP så funkar inte min mikrofon. Verkar inte ha rätt drivrutiner, trots att det kommer från "moderkortets skapares" hemsida, moderkortet heter "M4A785TD-V EVO". Har testat att installera drivrutiner som kommer från både hemsidan och från den medföljande CD skivan, inget av detta funkar.

Jag får ljud och allt, har testat olika mikrofoner, sen ser jag ingen anledning till att min mikrofon jag har nu skulle ha gått sönder bara sådär, inklusive de andra mikrofonerna. Jag får bara inte mikrofonen att funka.
Detta var mina två problem och jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig. Tack på förhand!

Permalänk
Vila i frid

installing xp after windows 7 repair - Sök på Google

Starta upp på din Windows 7 DVD och välj att göra en startreparation. Om XP sen saknas i dual-boot meny kan du använda EasyBCD för att korrigera detta.

Permalänk
Medlem

Hasenfrasen: Det funkar nu Fick hjälp från en kille på Fragbite.
Men i alla fall, det andra problemet.
Har ett ljudkort av sorten "VT1708S 8-Channel High Definition Audio CODEC" (stod vid beskrivning av moderkortet) Länk: WEBHALLEN.com - Asus - Socket AM3 - ATX AMD 785G (M4A785TD-V EVO) - DDR3 / VGA / SATA

Testat ladda ner "audio" drivers från ASUS hemsida, men de funkar inte. Eller, ljudet fungerar, men mikrofonen fungerar inte.
Alltså inget ljud kommer när jag pratar om man kan säga så.

Någon som vet hur man fixar detta?