Hjälp!!! Dedikerat physx GTX 280 + 5870

Permalänk

Hjälp!!! Dedikerat physx GTX 280 + 5870

Hej har precis beställt ett GTX 280 som jag ska ha som physx kort, jag behöver hjälp med att få det att funka och råd om det överhuvudtaget går.

Mitt system består av: Win 7 64bit, AMD phenom 965, msi moderkort 4x pci express 16ggr, 8 gig ram och asus ares 5870 4gb, 1000w`s nätagg.

Är i desperat behov av hjälp tacksam för alla svar.

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några som helst problem. Installera drivrutinerna som vanligt, updatera physX och släng in hybrid-patchen från denna sida:
Hybrid PhysX mod v1.03 / v1.04ff

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd flyttad *

Permalänk

Ok ska genast installera och se hur det går.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att du valde just 280 till PhysX-kort? Jag hade trott det var lämpligare med någon passiv strömsnål sak eftersom PhysX inte kräver speciellt mycket från ett dedikerat kort.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Jag ville inte snåla med ett kort som kanske inte kan ge maximal prestanda vid physx vad jag läst mig till så är physx väldigt krävande även om man har ett som bara är dedikerat + att jag läste att 280 var riktigt kraftfull för physx beräkningar betydligt bättre än det nyare gtx460.
Men frågan är om mitt nätagg kmr räcka till då jag ska köpa ett till asus ares 4gb =s

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Henka_871:

Jag ville inte snåla med ett kort som kanske inte kan ge maximal prestanda vid physx vad jag läst mig till så är physx väldigt krävande även om man har ett som bara är dedikerat + att jag läste att 280 var riktigt kraftfull för physx beräkningar betydligt bättre än det nyare gtx460.
Men frågan är om mitt nätagg kmr räcka till då jag ska köpa ett till asus ares 4gb =s

460 är betydligt mycket kraftigare än 280 till GPGPU, då det har betydligt fler och högre klockade CUDA cores samt även betydligt högre FLOPS.

460 är jämförbart med ett 285 i 3D-prestanda, men kraftigare i GPGPU.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Jaså men enligt egna tester så driver gtx280 både mafia 2 och crysis bättre och rent hårdvaru mässigt så har ju 280 mer textur enheter högre bandbredd presterar heltenkelt mkt bättre men gällande cuda kärnor så har 460 93 kärnor mer än 280.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Henka_871:

Jaså men enligt egna tester så driver gtx280 både mafia 2 och crysis bättre och rent hårdvaru mässigt så har ju 280 mer textur enheter högre bandbredd presterar heltenkelt mkt bättre men gällande cuda kärnor så har 460 93 kärnor mer än 280.

Umm...?

Du påstår alltså att ett 280 skulle vara bättre än ett 580, eftersom 280 har 80 texturenheter medan 580 har 64, samt lägre minnesbandbredd?
Nej, det är det självklart inte, 580 är drygt dubbelt så snabbt som 280.

Faktum är att hela det uttalande du just gjorde är ren skitsnack. Ett 280 presterar sämre än ett 285 rakt av, faktum är att 275 ofta presterade bättre, och ett 460 presterar aningen, aningen bättre än ett 285 i all 3D-rendering.

Siffrorna på texturenheter och minnesbandbredd är komplett ointressanta då det är helt olika arkitekturer på korten (Tesla vs Fermi) och dessutom helt olika minnen (GDDR3 vs GDDR5). Reell prestanda räknas, och där har du fel.

Enda anledningen jag kan tänka mig att ett 460 presterar sämre än 280 är gamla drivrutiner, opatchat spel eller flaskhalsar i resten av datorn.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Jag jämför absolut inte 280 mot 580 där är den ju väldigt underpresterande.
Men gtx460 är ett budgettkort vilket 280 inte var, precis som ati4870 presterar mkt bättre än amds nya 5700 serie som också tillhör budgett .
Och är av min mening sämre då jag inte kan ha max physx på mafia 2 men det kan jag på mitt 280 systemet jag hade då var intel baserat i7 980 samt moderkort gigabyte ud9 2st ssd i raid som system disk och 8gigs ram samma som ja har nu (ddr3,1333)
så nån flaskhals var det inte och jag håller mig alltid drivisarna updaterad.
Har du däremot någon som helst erfarenhet av andra kort än 460?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Henka_871:

Jag jämför absolut inte 280 mot 580 där är den ju väldigt underpresterande.
Men gtx460 är ett budgettkort vilket 280 inte var, precis som ati4870 presterar mkt bättre än amds nya 5700 serie som också tillhör budgett .
Och är av min mening sämre då jag inte kan ha max physx på mafia 2 men det kan jag på mitt 280 systemet jag hade då var intel baserat i7 980 samt moderkort gigabyte ud9 2st ssd i raid som system disk och 8gigs ram samma som ja har nu (ddr3,1333)
så nån flaskhals var det inte och jag håller mig alltid drivisarna updaterad.
Har du däremot någon som helst erfarenhet av andra kort än 460?

460 är INTE ett budgetkort, det är ett GTX, inte ett GTS. Ska heller inte jämföras med AMD's 57xx-serie utan med 5830/5850.

Däremot gick Mafia 2 från början (första veckorna) uruselt på 460'or, eftersom drivrutinerna som existerade (258.96) inte var gjorda för spelet och så nya grafikkort. I dagsläget är det precis tvärt om.

Nej, du drömmer ihop siffror som inte stämmer med någon reviewsidas, eller för den delen annat folk's erfarenheter. Mina 2x460 är märkbart snabbare än brorsans 2x285, oavsett spel.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Men lägg av nu för fan alla vet ju att 460 tillhör budgett klassen det ligger mellan 1500-2300 som dyrast. Nu börjar det bli uppenbart att du inte vet vad du pratar, men för dig så kanske 2000kr är mycke pengar men jag lägger gärna ner 10-15000 för mina kort. Och låt då säga att det är nåt konstigt fel på min förra och gamla dator som gör att 460 presterar sämre och 280 bättre fine by me det var inte för att disskutera valet av kort som jag startade denna tråd men det ska alltid dyka upp nån fanboy som ALLTID har att tillägga att korten dom använder det är minsann det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

Men lägg av nu för fan alla vet ju att 460 tillhör budgett klassen det ligger mellan 1500-2300 som dyrast. Nu börjar det bli uppenbart att du inte vet vad du pratar, men för dig så kanske 2000kr är mycke pengar men jag lägger gärna ner 10-15000 för mina kort. Och låt då säga att det är nåt konstigt fel på min förra och gamla dator som gör att 460 presterar sämre och 280 bättre fine by me det var inte för att disskutera valet av kort som jag startade denna tråd men det ska alltid dyka upp nån fanboy som ALLTID har att tillägga att korten dom använder det är minsann det bästa.

2000kr är inte budget, 500 kr är budget. 2000kr är övre medelklass.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

Men lägg av nu för fan alla vet ju att 460 tillhör budgett klassen det ligger mellan 1500-2300 som dyrast. Nu börjar det bli uppenbart att du inte vet vad du pratar, men för dig så kanske 2000kr är mycke pengar men jag lägger gärna ner 10-15000 för mina kort. Och låt då säga att det är nåt konstigt fel på min förra och gamla dator som gör att 460 presterar sämre och 280 bättre fine by me det var inte för att disskutera valet av kort som jag startade denna tråd men det ska alltid dyka upp nån fanboy som ALLTID har att tillägga att korten dom använder det är minsann det bästa.

nVIDIA's Budget segment heter GT. Mellan segmentet/mainstream heter GTS och Prestanda/Entusiast segmentet heter GTX.

PÅSTÅR NÅGON NÅGOT ANNAT SÅ HÄNVISAR JAG ÅTER IGEN TILL BILDEN OVAN!!!

[Edit] Jag sitter själv med ett GTX 280 så jag VET vad jag snackar om.

Sen så kan du ju lägga upp bilder här på Sweclockers så vi får se ditt feta ASUS ARES 5870 4gb.

Tills du gjort de så gäller

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Är det nån som ska lägga ned så är det du Henka_871! Alla på detta forum vet att Zcenicx har koll på hårdvara osv och tillskillnad från andra kan hänvisa till källor. Hur vida ett kort är budget-, prestanda- eller entusiast-klassat har inte bara med prislappen att göra. Skulle då en Ferrari för säg 3 miljoner räknas som budger bara för att jag har en miljard? Nej skulle inte tro det...
Och kom med källor på att ditt 280 skulle prestera bättre än 460 istället för att hålla fast vid gammal teknik och kalla folk som faktiskt kan något om ny hårdvara för fanboy! Och om du nu gärna lägger 10-15k på dina kort varför köper du inte då ett GTX580 eller är det för budget? Då kanske du ska köpa ett Quadro-kort istället...

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henka_871:

Men lägg av nu för fan alla vet ju att 460 tillhör budgett klassen det ligger mellan 1500-2300 som dyrast. Nu börjar det bli uppenbart att du inte vet vad du pratar, men för dig så kanske 2000kr är mycke pengar men jag lägger gärna ner 10-15000 för mina kort. Och låt då säga att det är nåt konstigt fel på min förra och gamla dator som gör att 460 presterar sämre och 280 bättre fine by me det var inte för att disskutera valet av kort som jag startade denna tråd men det ska alltid dyka upp nån fanboy som ALLTID har att tillägga att korten dom använder det är minsann det bästa.

Inse fakta ditt troll. 2000:- är åt helvete heller inte budgetklass.

Kul att du vill lägga så mycket pengar på saker som du uppenbarligen inte vet något om.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Okey mitt fel jag ska se upp med att kalla det för budgett kort men jag kan istället kalla det för extremt billigt kort. Och det ger bra prestanda per krona men inte min cup of te för mig är det bara prestanda som räknas pga av att jag är extremt grafik fikserad.
Förövrigt så jämförs gtx460 ligga i samma klass som föregångarna 9800 och gtx 260 givetvis har jag källa till det och gissa vad det är swecklockers själva som skrivit den(http://www.sweclockers.com/nyhet/12342-nvidia-lanserar-geforc...).

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Henka_871:

Men lägg av nu för fan alla vet ju att 460 tillhör budgett klassen det ligger mellan 1500-2300 som dyrast. Nu börjar det bli uppenbart att du inte vet vad du pratar, men för dig så kanske 2000kr är mycke pengar men jag lägger gärna ner 10-15000 för mina kort. Och låt då säga att det är nåt konstigt fel på min förra och gamla dator som gör att 460 presterar sämre och 280 bättre fine by me det var inte för att disskutera valet av kort som jag startade denna tråd men det ska alltid dyka upp nån fanboy som ALLTID har att tillägga att korten dom använder det är minsann det bästa.

*suck*

Så varför kör du med ett kort i mellanprestandaklass (3000-3500:-, vilket är vad 280 kostade)?

280 var ju knappast apexkortet i Tesla-generationen, tvärt om blev det så ofta omkört av ett stackars klockat 260-216 (som kostade ~2500:-) att NVidia släppte om hela serien. 275 är överlag snabbare än 280, och apexkorten är 285 för singelgpu och 295 för dubbel.

Att påstå något annat visar bara på din okunskap och ovilja att lyssna på folk som kan bättre än du.

Jag vet hur det såg ut på den tiden, och jag vet hur det ser ut idag. Inte minst genom att vi faktiskt bytte brorsans 2x280 till 2x285 (vilket gav ett rejält prestandalyft, ~15% eller så) samt att jag själv sitter med en förutom grafikkort och moderkort identiskt system med brorsan. Mina 2x460 ÄR aningen (~5%) snabbare än hans 2x285 om båda kör stock.

Dessutom ligger mina praktiska resultat mer eller mindre i linje med i praktiken varenda hårdvarusite (mina 460'or är dock hårdare klockade och sparkar skiten ur 285).

Åh, och GTX 460 är definitivt inte budgetklass. Dessutom kostade ett bra 460 2500-2800:- när de släpptes. Anledningen att de ligger som de gör är inte att de är budget, det är dels att konkurrensen i segmentet för tllfället är absolut stenhård, dels att nästa generation grafikkort ligger under lansering - samt att en dollar kostar under 7 kr!.

Elektronik är just nu väldigt billigt, mycket billigare än den var när 280 fanns att köpa.

Vid normalt prisläge;
Enthusisast = 4000+ kr
High Performance = ~2500-4000 kr
Performance = ~1800-2500 kr
Mainstream = ~1200-1800 kr
Budget = ~800-1200 kr
"Nåja, jag kan iaf ha Aero igång" = ~500-800:-

Dagens prisläge är nerpressat ca 15-25% jämfört med normalt, med segmentet runt 2000 kr pressat mest av alla.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

Okey mitt fel jag ska se upp med att kalla det för budgett kort men jag kan istället kalla det för extremt billigt kort. Och det ger bra prestanda per krona men inte min cup of te för mig är det bara prestanda som räknas pga av att jag är extremt grafik fikserad.
Förövrigt så jämförs gtx460 ligga i samma klass som föregångarna 9800 och gtx 260 givetvis har jag källa till det och gissa vad det är swecklockers själva som skrivit den(http://www.sweclockers.com/nyhet/12342-nvidia-lanserar-geforc...).

På PAPPERET så jämfördes GTX 460 av NVIDIA mot 9800 GTX och GTX 260. INTE AV SWECLOCKERS!!!

Citat ur artikeln du länkade. "Testresultat direkt från tillverkare ska givetvis tas med en god nypa salt. Nvidia jämför det nya grafikkortet mot föregångarna Geforce 9800GTX och GTX 260, men även mot den direkta konkurrenten Radeon HD 5830."

Vart får du de ifrån att de är Sweclockers som står bakom påståendet?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Henka_871:

Okey mitt fel jag ska se upp med att kalla det för budgett kort men jag kan istället kalla det för extremt billigt kort. Och det ger bra prestanda per krona men inte min cup of te för mig är det bara prestanda som räknas pga av att jag är extremt grafik fikserad.
Förövrigt så jämförs gtx460 ligga i samma klass som föregångarna 9800 och gtx 260 givetvis har jag källa till det och gissa vad det är swecklockers själva som skrivit den(http://www.sweclockers.com/nyhet/12342-nvidia-lanserar-geforc...).

Men ge för f*n upp.

JA - det är ett kort lanserat I SAMMA KLASS som 9800 GTX och GTX 260.

NEJ - det presterar INTE som ett GTX 260 för det.

11% bättre än 285:

10% bättre än 285:

Direkt likvärdig med 285:

SKA JAG FORTSÄTTA?

Du pratar som någon som precis gått och köpt en rigg med 3x GTX 580, sen sitter du med ett gammalt sketet 280.

Ditt sätt att prata är bara patetiskt när du uppenbarligen inte ens vet vad du pratar om, eller hur ruttet ett 280 faktiskt är jämfört med dagens (och gårdagens) grafikkort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Det jag menar är att det är postat av swecklockers som fått infon via nvidia själva och det som ska tas med en nypa salt är väl ändå deras påstående om dx11 och klockhastigheterna för jag kan inte tänka mig att om det vore så att 460 är jämför bart med gtx 280 samt 285 varför skulle då nvidia jämföra det med sämre modeller det brukar ju vara tvärtom eller hur!?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Henka_871:

Det jag menar är att det är postat av swecklockers som fått infon via nvidia själva och det som ska tas med en nypa salt är väl ändå deras påstående om dx11 och klockhastigheterna för jag kan inte tänka mig att om det vore så att 460 är jämför bart med gtx 280 samt 285 varför skulle då nvidia jämföra det med sämre modeller det brukar ju vara tvärtom eller hur!?

Tror du ens på vad du själv skriver?

I såna fall är det här inte forumet för dig. Prova snarare PRO's datorkurser, de kanske är oinsatta nog att tro att du har rätt.

Oavsett vilket ska den lärare som gav dig G i läsförståelse få sparken för grov inkompetens.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henka_871:

Det jag menar är att det är postat av swecklockers som fått infon via nvidia själva och det som ska tas med en nypa salt är väl ändå deras påstående om dx11 och klockhastigheterna för jag kan inte tänka mig att om det vore så att 460 är jämför bart med gtx 280 samt 285 varför skulle då nvidia jämföra det med sämre modeller det brukar ju vara tvärtom eller hur!?

Vad envis du var då?

Som jag tror så jämförde dom med 9800GT och GTX 260 för det är i samma prisklass och inte prestandaklass.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Haha Ja jag vill inte påstå att jag är speciellt duktig på datorer i största allmänhet däremot så spenderar jag en hel del pengar på komponenter och diverse dator byggen så utav egen erfarenhet och av även andra i min krets som gladligen spenderar en hel del pengar så har ju gtx460 varit bland de sämsta korten vi använt oss utav från den nya eran det vill säga och med undantag för 5770 och 5830. Då ändå nvidia själva skriver att det är jämförelsebart med 9800 och 260 Prissklass eller prestanda kan jag inte svara på men det går ju inte att blunda för vad dom skriver =p
(Zcenicx)
Det är uppenbart att du tar illa vid dig av denna disskutionen så mitt förslag vore att återgå till ämnet och sluta disskutera vilka kort som är bättre eller inte, jag har mina egna erfarenheter och du har säkert dina och om detta är nått som du verkligen blir jätte besvärad av så kan jag göra video recension med diverse benchmark och posta så får du själv se hur jag får det att prestera.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Henka_871:

Haha Ja jag vill inte påstå att jag är speciellt duktig på datorer i största allmänhet däremot så spenderar jag en hel del pengar på komponenter och diverse dator byggen så utav egen erfarenhet och av även andra i min krets som gladligen spenderar en hel del pengar så har ju gtx460 varit bland de sämsta korten vi använt oss utav från den nya eran det vill säga och med undantag för 5770 och 5830.

Vilka båda dessutom är bättre än ditt 280?

Och nej, du straffade ut dig genom att säga att du var villig att lägga 10-15k och fortsätta diskutera hur bra ditt 280 är. Som jag sade tidigare, hade du varit i närheten av seriös med det uttalandet hade du suttit med 2-3 580'or i burken, inte ett gammalt strykjärn som 280.

Citat:

Då ändå nvidia själva skriver att det är jämförelsebart med 9800 och 260 Prissklass eller prestanda kan jag inte svara på men det går ju inte att blunda för vad dom skriver =p

De skriver att de släpps i samma prestandaKLASS, inte att de presterar identiskt.

Extreme = x9x
Enthusiast = x8x
High Performance = x7x
Performance = x6x
Mainstream = x5x
Entry level = x4x
Budget = x3x
Klarar Aero = x2x
Billigaste skräp möjligt = x1x

GTX 460 tillhör samma klass som GTX 260, vilket är varför de har samma klassnummer.

Citat:

(Zcenicx)
Det är uppenbart att du tar illa vid dig av denna disskutionen så mitt förslag vore att återgå till ämnet och sluta disskutera vilka kort som är bättre eller inte, jag har mina egna erfarenheter och du har säkert dina och om detta är nått som du verkligen blir jätte besvärad av så kan jag göra video recension med diverse benchmark och posta så får du själv se hur jag får det att prestera.

Tack, men jag förlitar mig på SweC, Tom's Hardware, XBitLabs, Anandtech, Guru3D, Overclockers och resten av världens testsidor.

Ironiskt nog anser de också att du har fel, men ta det inte personligt - alla kan inte ha rätt.
Dock är du bra dum som inte lyssnar trots att samtliga andra påvisar med faktiska bevis att du faktiskt har fel.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Javisst om du läst i början av tråden så står det vad mitt amd baserade system består av varav mitt asus ares 4gb kostade 13 999 när jag köpte det och för att brilljera lite så presterar det nog ungefär 7-8ggr bättre än dina två gtx460. Hela den här tråden handlade om att jag behövde hjälp att få physx att fungera på min amd baserade dator och valet av pshysx kort kändes givet då jag köpte tillbaka ett av mina gammla av en bekant och jag hade att väla mellan gtx460,280 och 295.Jag hade nämligen inte tid att vänta på att få ett skickat från komplett osv.
gtx 580 blir nog möjligen nånting för min intel dator det visar sig. Som sagt du är jätte nöjd med dina 460 det är ju jätte bra för dig men jag var tämligen missnöjd då det inte presterar i höga upplösningar med dx11 och full aa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henka_871:

Javisst om du läst i början av tråden så står det vad mitt amd baserade system består av varav mitt asus ares 4gb kostade 13 999 när jag köpte det och för att brilljera lite så presterar det nog ungefär 7-8ggr bättre än dina två gtx460.

Haha jo tjena. Denna meningen visar rätt mycket om vad du faktiskt vet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Henka_871:

Javisst om du läst i början av tråden så står det vad mitt amd baserade system består av varav mitt asus ares 4gb kostade 13 999 när jag köpte det och för att brilljera lite så presterar det nog ungefär 7-8ggr bättre än dina två gtx460.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

NEJ! GUD! SLUTA! JAG KREVERAR!

Det presterar IDENTISKT med mina 460'or!

Tror du mig inte kan du slå upp Anandtech. Guru3D, TechZone eller Tom's Hardware på en gång!

Skrivet av Tom's Hardware "Amazing SLI Scaling: Do Two GeForce GTX 460s Beat One GTX 480?":

The GeForce GTX 460 SLI configuration absolutely obliterates the GeForce GTX 480’s performance scores, landing a 26% performance coup de grace upon its big brother after continuously battering it with wins in every benchmark at every setting. It even manages to not only compete but equal both the Asus ARES and the Radeon 5870 Crossfire configuration. But - at less than $500 - it doesn't even need to compete there.

Titta även på bilderna från Anandtech ovan, då ett Ares presterar någon procent sämre än 5870CF och några procent bättre än 5970.

Hehehe, du är allt bra oinsatt, va?

Citat:

Hela den här tråden handlade om att jag behövde hjälp att få physx att fungera på min amd baserade dator och valet av pshysx kort kändes givet då jag köpte tillbaka ett av mina gammla av en bekant och jag hade att väla mellan gtx460,280 och 295.Jag hade nämligen inte tid att vänta på att få ett skickat från komplett osv.

I vilket fall, som jag åtskilliga gånger sagt, 460 är det kraftigare. 295 är bättre som kort, men då PhysX enbart kan använda en GPU skulle du få GTX 260-prestanda ur det.

Citat:

gtx 580 blir nog möjligen nånting för min intel dator det visar sig. Som sagt du är jätte nöjd med dina 460 det är ju jätte bra för dig men jag var tämligen missnöjd då det inte presterar i höga upplösningar med dx11 och full aa.

Jämfört med ett ARES är det förstås skillnad, så länge du inte ska ha dubbla kort förstås.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Okey 7-8ggr är väl en klar överdrift men om vi skulle använda evtrem upplösning och 3 skärmar så skulle det garantaerat ligga där i mellan, minnes mängden över 2048 är är bara betydande i extrema upplösningar därav detta kort då jag använder mig av eyefinity och i dessa upplösningar så är det inte många kort som orkar med när man maxar alla inställningar. Men utan tveckan så är detta kort det absolut snabbaste jag använt mig av helst då det går att överklocka fruktansvärt mycket.

Permalänk
Medlem

Haha till exempel Gtx470 SLI presterar bättre än ett Ares 4gb

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE