Z-5500 på Komplett, Värt att köpa NU ?!

Permalänk
Medlem

Z-5500 på Komplett, Värt att köpa NU ?!

Har pengarna, Vill typ ha nya högtalare. Skulle ni säga att det är värt det på komplett ?
1890KR till imorrn!

Komplett.se - Logitech Z-5500 Högtalare, THX,DTS,

Permalänk
Medlem

För 1900kr är de LÄTT värda priset. För de pengarna får du inte mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Ja, z-5500 brukar ligga runt 3000 kr annars, köp!

Permalänk

Helt klart värt det, sjukt prisvärt speciellt nu när dom kostar en tusenlapp mindre.

Köp till en toslink eller en coax digitalkabel så du får det ljud du ska ha beroende på vilken anslutningsmöjlighet du har.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Just nu ligger det på moderkortet till en orginal hp som är 2 år, Blir ett Asus Xonar Essence STX - Inet.se eller Asus Xonar D2X/XDT - Inet.se vid ny köp.

Blir väll att whina på morsan lite smått till julklapp i 1 timme haha!

Tack för snabba svar.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av TAG9217:

För 1900kr är de LÄTT värda priset. För de pengarna får du inte mycket bättre.

Beror helt på vad man är ute efter i ett högtalarsystem.
Vill man endast ha ljudkvalitet och skiter i hur förbannat högt man kan spela och hur stort baselementet är så finns det betydligt bättre prylar för det priset.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Knappast värda. Verkar dock som att priset håller på att sänkas.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Z-5500 håller på att säljas ut eftersom att det kommer att lanseras en ny modell inom kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Beror helt på vad man är ute efter i ett högtalarsystem.
Vill man endast ha ljudkvalitet och skiter i hur förbannat högt man kan spela och hur stort baselementet är så finns det betydligt bättre prylar för det priset.

Det är sant, men med tanke på att dem kostat upp emot 4000kr innan så är det ett av de bästa, om inte det bästa 5.1-system under 2000kr just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Beror helt på vad man är ute efter i ett högtalarsystem.
Vill man endast ha ljudkvalitet och skiter i hur förbannat högt man kan spela och hur stort baselementet är så finns det betydligt bättre prylar för det priset.

Åh, jag vill gärna ha ett tips på ett bättre 5.1-system (med bra ljudkvalité, stort baselement är inte viktigt, för runt 2000kr).

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Åh, jag vill gärna ha ett tips på ett bättre 5.1-system (med bra ljudkvalité, stort baselement är inte viktigt, för runt 2000kr).

Du måste nog upp till runt 4000kr om du ska ha likvärdigt hemmabiosystem.

Permalänk

Edifiers e ju liite bättre men kostar 3800, frågan e ju om det är värt o betala dubbelt för o få liite bättre ljud. Då kan man ju lika gärna betala 15k för en anläggning istället.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Undrar ifall det kommer komma ett nytt 5.1 system från Logitech likt z-5500 Eller är det bara priskrig?

Permalänk
Medlem

Har själv dessa... köpte för ett år sen... bästa köp jag gjort på länge... du skulle nog kunna spränga fönster/glas om du så skulle vilja med detta system! kan rekommendera att köpa till ett ljudkort... då standard inbyggda ljudkort ofta suger (enligt mig)

Permalänk

Ja man kan spela väldigt högt o mycke bas, men helt klart så fattas det mellanregister. Ändå så är dom prisvärda just nu tycker ja.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Skrivet av Drömmaren:

Edifiers e ju liite bättre men kostar 3800, frågan e ju om det är värt o betala dubbelt för o få liite bättre ljud. Då kan man ju lika gärna betala 15k för en anläggning istället.

snarare mycket bättre

Permalänk
Medlem

De är ett otroligt bra pris, gillar du mycket kraftig bas så är det ett bra val för den slanten. Spräckte ett fönster hos en kompis med det systemet

Nu förstår jag varför jag såg en snubbe på pendeln som konkade runt på ett paket Z-5500 =D

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

Har pengarna, Vill typ ha nya högtalare. Skulle ni säga att det är värt det på komplett ?
1890KR till imorrn!

Komplett.se - Logitech Z-5500 Högtalare, THX,DTS,

Köp ifrån Dustin om du är student (gratis frakt). Annars åk till elgiganten, kompletts fraktpriser är inte nådiga.

Jag har två set av Z5500 och är väldigt nöjd med dom. Haft dom i 5år nu. Är trött på alla audiofiler som klankar ner på Z5500. För det priset, den funktionaliteten och ljudkvaliteten så är dom oslagbara! Själv är jag sugen på efterföljarna till Z5500 (undrar hur dom kommer att prestera).

Väldigt underligt att Logitech inte lanserar dom nya högtalarna till Julrushen. Ev har dom gigantiska lager med Z-5500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Köp ifrån Dustin om du är student (gratis frakt). Annars åk till elgiganten, kompletts fraktpriser är inte nådiga.

Jag har två set av Z5500 och är väldigt nöjd med dom. Haft dom i 5år nu. Är trött på alla audiofiler som klankar ner på Z5500. För det priset, den funktionaliteten och ljudkvaliteten så är dom oslagbara! Själv är jag sugen på efterföljarna till Z5500 (undrar hur dom kommer att prestera).

Väldigt underligt att Logitech inte lanserar dom nya högtalarna till Julrushen. Ev har dom gigantiska lager med Z-5500.

Håller med dig, sluta klanka ner på Z-5500 då de är bland de bästa datorhögtalarna och till det priset är det ett kap med tanke på vad man får. Dock så har jag finare anläggning men den kostar 6 ggr mer också! Ifall man inte vill lägga ner pengar och en massa tid (reaserch/provlyssning) på sina högtalare så duger Z-5500 mycket väl för de flesta iaf till en början tills individen känner behov av ett bättre eller fått in mer pengar.

Finns det efterföljare till Z-5500?

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Fy fan det var ju galet billigt Kanske får köpa det i julklapp till en själv Men som någon sa, om det nu finns bättre 5.1 ljudpaket än detta för 2000kr var vänligt och länka det eller kom med nån fakta istället.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Nästa steg borde vara Edifier S550 R2 - Inet.se men kostar dubbeltså mycket som z-5500 nu, innan var det inte lika stora skillnader

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

Håller med dig, sluta klanka ner på Z-5500 då de är bland de bästa datorhögtalarna och till det priset är det ett kap med tanke på vad man får. Dock så har jag finare anläggning men den kostar 6 ggr mer också! Ifall man inte vill lägga ner pengar och en massa tid (reaserch/provlyssning) på sina högtalare så duger Z-5500 mycket väl för de flesta iaf till en början tills individen känner behov av ett bättre eller fått in mer pengar.

Finns det efterföljare till Z-5500?

Det spekuleras bara om en efterföljare till Z-5500 p.g.a. det låga priset. I vissa butiker, Dustin t.ex. så är det ju 50% rabatt.

Permalänk

Om man gillar den dunkande basen så, men själv skulle jag smyga runt och hålla utkik på lite köp&sälj sajter och kunna fynda där om man gillar att bygga egna riggar med aktiva baslådor t.ex. Priset på komplett.se kan inte bli bättre så...

Visa signatur

Stationär; Windows 7 ultimate Chassi:Cooler Master Elite 334 black Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3 Processor: AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition Minnen: Corsair XMS3 8GB PSU: Corsair CX 500
Grafik: GTX 560 Ti 1024MB OC Professorkylare: Cooler Master Hyper 212 Plus HDD: 500GB, 250GB Gentle Typhoon 1150 2st.

Permalänk
Medlem

Jag köpte faktiskt Logitech Z-5500 Digital igår på Media Markt för 1890kr. Jag måste säga, om man skall köpa dessa. Bo i hus, eller en väl isolerad lägenhet. Om man skall pumpa goa låtar med extra bas får man inte ha lätt irriterande grannar. Sjukt bra enhet, själv visste jag inte att den va så prisvärd när jag köpte den, men nu på efterhand insåg jag att det va ett kap, hava in detta köp och bli nöjd sekunden efter!

Permalänk
Medlem

man kan alltid köpa z-5500 om man inte orka leta, men att dra igenom blocket dag efter dag i ett par månader och köpa sig ett par riktigt billiga golvhögtalare och en förstärkare kommer spela bättre än z-5500 (en granne till mig hade dem, vi prövade med samma låt och gick utanför lägenheterna, hans hörs lika bra ute med öppen dörr, som min när jag hade stängd dörr, sen hade jag bra mycket bättre diskant också :P, paya 1800kr (förstärkare kosta 1450kr av de) för mina högtalare )

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

De är ett otroligt bra pris, gillar du mycket kraftig bas så är det ett bra val för den slanten. Spräckte ett fönster hos en kompis med det systemet

Nu förstår jag varför jag såg en snubbe på pendeln som konkade runt på ett paket Z-5500 =D

Lögn, inte fan kan man spräcka ett fönster med hjälp av en bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Lögn, inte fan kan man spräcka ett fönster med hjälp av en bas.

jo jo, helt möjligt men aldrig ens nära med ett z-5500 system, dessa killer är närmre, men inte helt där och de är nog "lite" värre
YouTube - Breaking the winsheild with BASS?
YouTube - bass flex breaking window
YouTube - 20,000 watt window shake - Tremendous Bass #15
YouTube - Frankies Bass Machine såg ifs redan trasig ut men de är bara gissa vad som gjrode de

okej den näst sista va "just for the lulz" men ändå xD

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Köp! Helt klart värt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

Håller med dig, sluta klanka ner på Z-5500 då de är bland de bästa datorhögtalarna och till det priset är det ett kap med tanke på vad man får. Dock så har jag finare anläggning men den kostar 6 ggr mer också! Ifall man inte vill lägga ner pengar och en massa tid (reaserch/provlyssning) på sina högtalare så duger Z-5500 mycket väl för de flesta iaf till en början tills individen känner behov av ett bättre eller fått in mer pengar.

Finns det efterföljare till Z-5500?

Ja precis, håller med! Det är inget fel på bättre ljud. Men jag spelar sällan på mer än 4 pluppar i mina, och då finns det ju förstärkarläge i Z5500 också ( Vrid ett halvt var till efter Max).

Haha pga denna tråden så har jag övertalat min inneboende att också köpa Z-5500. Alltså får vi ett Z-5500 per 30 kvadrat. Sweeet!