Bästa smartphonen för musik?

Permalänk
Medlem

Bästa smartphonen för musik?

Hej!

Min bror letar efter en ny mobiltelefon, och bra musikuppspelning är av högsta vikt. Han har skaffat en ZTE Blade, men han tycker att den lider av ett svagt bakgrundsbrus då man spelar musik, vilket utesluter den. Vilken smartphone skulle ni rekommendera för en kräsen musiklyssnare? HTC Desire, Legend, iPhone 4, Samsung Galaxy S, etc.?

Tack i förskott!

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]

Permalänk
Medlem

HTC mozart kanske kan vara något?

Permalänk
Hedersmedlem

Legend har ett brus som hörs väldigt tydligt i tysta partier när man lyssnar på musik, så den går bort. Har en själv.

Permalänk
Medlem

iPhone 4, Galaxy S och Nokia N8 är de med bäst ljudkvalité.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Legend har ett brus som hörs väldigt tydligt i tysta partier när man lyssnar på musik, så den går bort. Har en själv.

har upplevt det själv, dock försvann bruset med ett par schysta hörlurar.

bruset är extremt med dom medföljande, vet inte om det har att göra med att dom är tvåvägs och mina andra lurar bara är just hörlurar.

har inte erfarenhet av andra smartphones men finns nog bättre alternativ även om jag är nöjd

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan väll förutsätta att alla som bryr sig någorlunda om ljudekvaliten byter ut det headset/par hörlurar man får med telefonen? (Utom i vissa speciella fall, tex SE kan ibland skicka med rätt ok lurar).

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Westelindh!:

har upplevt det själv, dock försvann bruset med ett par schysta hörlurar.

bruset är extremt med dom medföljande, vet inte om det har att göra med att dom är tvåvägs och mina andra lurar bara är just hörlurar.

har inte erfarenhet av andra smartphones men finns nog bättre alternativ även om jag är nöjd

Jag har inte testat de medföljande, jag kör med Creative EP-630. Det var inget brus med samma lurar när jag körde från min gamla iriver E10.