Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Mkay!
Ska se till att fixa in detta i sortimentet nu när jag hittat lite olika alternativ.

För att sleeva ett normalt agg med två pci, 4 molex, en 8 pin, en 24pin hur myckr sleeve behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

För att sleeva ett normalt agg med två pci, 4 molex, en 8 pin, en 24pin hur myckr sleeve behövs?

Ett vanligt agg brukar sluka runt 40-50 meter, men det kan skilja sig något beroende på tillverkare och modell.
Men ett enkelt sätt är att mäta längderna på kablarna sedan gånger antalet sladdar på kabeln.

Tex. 24pin = 0,5 meter lång * 24 = ca 12 meter sleeve behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Verkar vettigt, sen beror det på hur du tänkt sleeva med, om du ska ha flera olika färger och liknande, då krävs det givetvis ännu mer totalt. Men 50m verkar rimligt, och det var även första gången för mig Kan rekommendera verktygen han säljer med, gjorde allt så mycket smidigare.

Tackar, skulle du kunna länka till de verktygen/kablar osv. som behövs? Jag tror jag har hittat allt men glömsk som man är har man säkert glömt något:)
Tänkte köpa 50m tunn sleeve, 5 meter Sata sleeve och 2 typer av kopplingstråd (en tunn och en smal), Verktyg till 6,8,24 pins kontakter och El cheapo.
Vad tror du om det?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Finns det någon chans att du kan ta in fläktkontakter för lödning på kretskort?
Jag sitter och tittar på att bygga en egen fläktkontroller jag tror det skulle se bättre ut med riktiga kontakter än att löda laddarna direkt på kortet.
En beställning kommer snart på lite sleeve, krympslang och kontaktdon då jag inte hittar riktigt det jag vill ha andra ställen.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsingen:

Finns det någon chans att du kan ta in fläktkontakter för lödning på kretskort?
Jag sitter och tittar på att bygga en egen fläktkontroller jag tror det skulle se bättre ut med riktiga kontakter än att löda laddarna direkt på kortet.
En beställning kommer snart på lite sleeve, krympslang och kontaktdon då jag inte hittar riktigt det jag vill ha andra ställen.

Han har dessa:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=239

Bör fungera utmärkt att löda på kretskort.

Permalänk
Medlem

Ställer min fråga här och ser om jag får svar snabbare än på mailen (får jag det så behöver du inte svara på mitt mail Stefan!)

För en nybörjare på det här med Sleeve, är det vanlig sleeve, fabric sleeve eller paracord som är bäst? Vill att det ska se bra ut, och gillar verkligen färgerna som finns på paracorden! Vad är egentligen skillnaden i själva utförandet med paracord jämfört med de andra?

Ber om ursäkt ifall frågorna har ställts tidigare!

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Tackar, skulle du kunna länka till de verktygen/kablar osv. som behövs? Jag tror jag har hittat allt men glömsk som man är har man säkert glömt något:)
Tänkte köpa 50m tunn sleeve, 5 meter Sata sleeve och 2 typer av kopplingstråd (en tunn och en smal), Verktyg till 6,8,24 pins kontakter och El cheapo.
Vad tror du om det?

24pin verktyget och el cheapo bör du klara det mesta med

Skrivet av Idumhet:

Ställer min fråga här och ser om jag får svar snabbare än på mailen (får jag det så behöver du inte svara på mitt mail Stefan!)

För en nybörjare på det här med Sleeve, är det vanlig sleeve, fabric sleeve eller paracord som är bäst? Vill att det ska se bra ut, och gillar verkligen färgerna som finns på paracorden! Vad är egentligen skillnaden i själva utförandet med paracord jämfört med de andra?

Ber om ursäkt ifall frågorna har ställts tidigare!

Sorry för sent mailsvar, ibland hamnar mail långt ner och så segar det innan jag hunnit svara.
Vanlig sleeve är enklast för en nybörjare. Paracord är relativt enkelt när man väl får kläm på det.
Den är inte direkt expanderbar och därför kan den vara lite besvärlig.

Fabric är nog svårast, då den lätt fastnar i vassa föremål som kontaktstift etc. Så den rekommenderar jag till folk som sysslat med sleeving ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

24pin verktyget och el cheapo bör du klara det mesta med

Men har jag all sleeve jag behöver och om jag förstått det rätt så är den tjocka kabeln för nätagget och den tunna för fläktar?
Jag kan omformulera frågan lite, skulle du kunna rekommendera att jag klickade på köpknappen med de varorna jag skrev eller har jag något onödigt eller har glömt något?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Men har jag all sleeve jag behöver och om jag förstått det rätt så är den tjocka kabeln för nätagget och den tunna för fläktar?
Jag kan omformulera frågan lite, skulle du kunna rekommendera att jag klickade på köpknappen med de varorna jag skrev eller har jag något onödigt eller har glömt något?

50m sleeve smal bör räcka gott till ditt nätagg, samt 5m satasleeve.
Det stämmer bra, AWG18 är lämplig till nätagg och den smalare till fläktar.
Men din kundvagn ser bra ut ifall du inte behöver så mycket kabel. Samt är dina satakablar väldigt tjocka i kontakten så är just aqua och lila någon millimeter smalare i diameter, ta då istället svart (nu i lager).

Annars är det bara fire away!

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att sådan snabb support som jag fick nu var det sjukaste på länge. skickade mitt mail 23.30, fick svar innan det slog om till 23.31...

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Måste bara säga att sådan snabb support som jag fick nu var det sjukaste på länge. skickade mitt mail 23.30, fick svar innan det slog om till 23.31...

Hehe satt med mailen så det var lika bra att svara direkt, nu väntar sängen!
ZZzzzz...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Mkay!
Ska se till att fixa in detta i sortimentet nu när jag hittat lite olika alternativ.

Stefan innan du gör något så skall jag visa dig en leverantör utav dessa, samt snapcaps, plasinsäkningar mm :), vi tar det på msn som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Stefan innan du gör något så skall jag visa dig en leverantör utav dessa, samt snapcaps, plasinsäkningar mm :), vi tar det på msn som vanligt

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe jag vet nog vilken du menar, snappade upp det för ett tag sen
Men har inte provat beställa därifrån, har dock katalogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hehe jag vet nog vilken du menar, snappade upp det för ett tag sen
Men har inte provat beställa därifrån, har dock katalogen.

A juste, du fick ju länken, men dem har väldigt mycket och bra saker där

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

A juste, du fick ju länken, men dem har väldigt mycket och bra saker där

Vad är det för sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Vad är det för sida?

Man måste ändå vara egenföretagande för att få handla där...

Permalänk
Medlem

Hur går det med att få in de sista färgerna i Paracord-serien? Är sjukt sugen på att sleeva, men vill ha andra färger än de som finns i lager för tillfället

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Hur går det med att få in de sista färgerna i Paracord-serien? Är sjukt sugen på att sleeva, men vill ha andra färger än de som finns i lager för tillfället

Tjena!

Jag har fått prioritera basfärgerna lite, men tänkte ta hem lila och andra tokiga färger så småningom.

Djungeltrumman säger att det kommer in lite påfyllning av sleevade förlängare, diverse vanlig sleeve samt vanliga förlängningar under kvällen.
Samt några 180/200mm fläktgaller (väldigt få antal, mest för att prova)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Tjena!

Jag har fått prioritera basfärgerna lite, men tänkte ta hem lila och andra tokiga färger så småningom.

Djungeltrumman säger att det kommer in lite påfyllning av sleevade förlängare, diverse vanlig sleeve samt vanliga förlängningar under kvällen.
Samt några 180/200mm fläktgaller (väldigt få antal, mest för att prova)

Jag förstår det, men borde inte röd och mörkblå vara några av basfärgerna? Främst är det nämligen de två och svart som jag är mest intresserad av

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Jag förstår det, men borde inte röd och mörkblå vara några av basfärgerna? Främst är det nämligen de två och svart som jag är mest intresserad av

Ah, trodde du menade färger utöver det jag säljer
Haft lite strul med dessa färger, så jag har varit tvungen att ta hem det från andra ställen. Hoppas de håller måttet.
Mörkblå dröjer det tyvärr ca 2 veckor till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Ah, trodde du menade färger utöver det jag säljer
Haft lite strul med dessa färger, så jag har varit tvungen att ta hem det från andra ställen. Hoppas de håller måttet.
Mörkblå dröjer det tyvärr ca 2 veckor till.

Okej, då förstår jag! Skriv gärna i tråden ifall kvalitén skiljer sig från de andra, både positivt och negativt, när du får in dom

Dessutom undrar jag hur lång tid det tar innan 24-pinsverktygen kommer in i lager igen

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Okej, då förstår jag! Skriv gärna i tråden ifall kvalitén skiljer sig från de andra, både positivt och negativt, när du får in dom

Dessutom undrar jag hur lång tid det tar innan 24-pinsverktygen kommer in i lager igen

Yes jag bör få in dom i början av nästa vecka.
Ang verktyget så är det slut hos leverantören, har inget datum ännu när dom dyker upp igen tyvärr.

Permalänk

Försökt mig på lite sleeving med paracord.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk

Har bara mobkamera så ni får ursäkta kvaliten.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att beställa hem kortare 6pin förlängare?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

http://forumbilder.se/images/49201214809PMb4b0.jpg

Har bara mobkamera så ni får ursäkta kvaliten.

Mycket vackert!

Skrivet av Konichiwa:

Finns det möjlighet att beställa hem kortare 6pin förlängare?

Tyvärr är det tillverkarens kortaste längd jag säljer :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Tyvärr är det tillverkarens kortaste längd jag säljer :/

Går det klippa och löda då?
Eller något annat tips?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Går det klippa och löda då?
Eller något annat tips?

Det skulle gå att kapa och sen löda, med risk för att det inte ser så bra ut beroende på hur bra du gör det. Annars kan du skaffa Djungelapas crimpverktyg och kapa av kablarna, och sen sätta på nya kontakter.

Då behöver du denna:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=67

Samt en av dessa 2st olika beroende på vilken ände av förlängaren du sätter på nya kontakter vid:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=74
http://djungelapa.se/product.php?id_product=73

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det skulle gå att kapa och sen löda, med risk för att det inte ser så bra ut beroende på hur bra du gör det. Annars kan du skaffa Djungelapas crimpverktyg och kapa av kablarna, och sen sätta på nya kontakter.

Då behöver du denna:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=67

Samt en av dessa 2st olika beroende på vilken ände av förlängaren du sätter på nya kontakter vid:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=74
http://djungelapa.se/product.php?id_product=73

Mjo, får bli något sånt. Eller bara ta 50cm förlängaren.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tjenare! Nu har man precis lagt sin första beställning på lite fabric sleeve ja e sjukt förväntasfull! Gla' påsk!
// Azap

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD FX-8120 X8 3.1GHz | Corsair 8GB VENGEANCE LP
Asus Radeon 6970 2048MB DirectCU II | Corsair AX 850W 80+ Gold Modular
>>>Boomlings, iOS spel!<<<