Permalänk
Medlem

kanske borde ändra de där det står "slut" "slut i lager" kan bli lite förvirrande och konstigt enligt mig. skulle bara bättre om det stod typ "Tillfälligt slut" ect eller nått. och kanske vara röd färg ist för att visa lättare.

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag skulle vilja ha M3 x 6mm till random chassiskruvar samt M3 x 30 till radiatorer. 6/32 används även den mycket, vet ej om Sifvert har det dock.

Ok, typ insex med knapphuvud?
Svarta, rostfria, blankpolerade?

Skrivet av necry:

kanske borde ändra de där det står "slut" "slut i lager" kan bli lite förvirrande och konstigt enligt mig. skulle bara bättre om det stod typ "Tillfälligt slut" ect eller nått. och kanske vara röd färg ist för att visa lättare.

Tack, fixar detta i produktlistan.
Ang färg på lagerstatus så ska jag ändra denna till någon tydligare färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Ok, typ insex med knapphuvud?
Svarta, rostfria, blankpolerade?

Svarta givetvis. Svarta skulle definitivt vara mer populärt om du tog in det, silvriga skruvar har man ju nästan alltid med chassit original.

Insex med kullerhuvud. De som ser ut såhär:
http://www.hobbyequipment.se/shop/10953/art53/h2148/3032148-o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Svarta givetvis. Svarta skulle definitivt vara mer populärt om du tog in det, silvriga skruvar har man ju nästan alltid med chassit original.

Insex med kullerhuvud. De som ser ut såhär:
http://www.hobbyequipment.se/shop/10953/art53/h2148/3032148-o...

Mkay!
Ska se till att fixa in detta i sortimentet nu när jag hittat lite olika alternativ.

Permalänk
Medlem

Har du koll på när du får in röd&vit paracord igen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Har du koll på när du får in röd&vit paracord igen ?

Håller tummarna på nästa vecka, kan dock inte lova men hoppas

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med en del som pratat om kvaliteten hos djungelapa.
Den är reko, ser inga problem alls med varken paracorden jag beställde eller krympslangen. Båda funkar finfint och det ifrån en förstagångssleevare Sen att det var väldigt snabb leverans är väl inget minus heller.

Enda problemen jag har är relaterade till att det är just förstagångssleevning så inget djungelapa kan påvera

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Kan bara instämma med en del som pratat om kvaliteten hos djungelapa.
Den är reko, ser inga problem alls med varken paracorden jag beställde eller krympslangen. Båda funkar finfint och det ifrån en förstagångssleevare Sen att det var väldigt snabb leverans är väl inget minus heller.

Enda problemen jag har är relaterade till att det är just förstagångssleevning så inget djungelapa kan påvera

Nu kanske det blir en grov fanboy-varning, men eftersom det gick så bra även fast du är en förstagångs-sleevare... borde det då faktiskt inte vara så att djungelapan har påverkat dig, i en positiv riktning?

För att ta fram något negativt så ser jag skruvarna som Stefan plockat in. Standard philips skruv är inte hett Åtminstone Pozidrive eller insex vill man väl ha tycker jag. Fick man torx så vore väl det optimalt. Men det är väl en smaksak kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

För att ta fram något negativt så ser jag skruvarna som Stefan plockat in. Standard philips skruv är inte hett Åtminstone Pozidrive eller insex vill man väl ha tycker jag. Fick man torx så vore väl det optimalt. Men det är väl en smaksak kanske.

Jag har tipsat han om någon sorts insexskruv, och han har hittat några sidor, så förhoppningsvis får han in de någon gång snart.

Permalänk
Medlem

Yes vanliga philips var det jag hittade just vid det tillfället, men nu har jag hittat lite fler alternativ på 6-32, m3 och m4 insex

Någon som har tips på bra längder på skruvarna till 6-32 gänga?
Tänkte lägga order ikväll så vore kanon om man fick lite input från folk som kan ha nytta av dessa
Jag själv är inte direkt insatt i skruvar till vattenkylning etc etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Någon som har tips på bra längder på skruvarna till 6-32 gänga?
Tänkte lägga order ikväll så vore kanon om man fick lite input från folk som kan ha nytta av dessa
Jag själv är inte direkt insatt i skruvar till vattenkylning etc etc

Standard för radiatorer är 30mm skruvar, och för diverse chassiskruvar 6mm. Samma gäller för M3 också givetvis.

Jag personligen skulle uppskatta om du också tog in 35mm 6-32 skruvar då jag tänker använda de till 180mm fläktar, men jag tror inte att de skulle sälja särskilt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Standard för radiatorer är 30mm skruvar, och för diverse chassiskruvar 6mm. Samma gäller för M3 också givetvis.

Jag personligen skulle uppskatta om du också tog in 35mm 6-32 skruvar då jag tänker använda de till 180mm fläktar, men jag tror inte att de skulle sälja särskilt mycket.

Ok, tackar för infon Marcus
Kollar upp 35mm 6-32 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Yes vanliga philips var det jag hittade just vid det tillfället, men nu har jag hittat lite fler alternativ på 6-32, m3 och m4 insex

Någon som har tips på bra längder på skruvarna till 6-32 gänga?
Tänkte lägga order ikväll så vore kanon om man fick lite input från folk som kan ha nytta av dessa
Jag själv är inte direkt insatt i skruvar till vattenkylning etc etc

Jag letade efter 30mm 6-32 skruvar för typ en vecka sen faktiskt! Så att ta in några sådana är nog ingen dålig idé

Permalänk

Hej Stefan!

Jätte nöjd med sleeven och frakten och allt!
vill bara visa att det finns andra användnings områden..

nu hittar jag inte bilden man jag sleevade nämligen bränslerören till en V8.. riktigt snyggt blev det

Permalänk
Medlem

^ sleeva bilmototn måste vara snyggt

Permalänk
Medlem

Vet du när du får in Sleeve SMAL - Silver igen? Samt krimpverktyget för 199:-.

Skrivet av er_nilsson:

nu hittar jag inte bilden man jag sleevade nämligen bränslerören till en V8.. riktigt snyggt blev det

Nice!

Edit:
Vill även fråga om denna kabel:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=178

Är det en ny version av kabel, eller ny version av kontakt. Jag misstänker du menar kabel, men hittar bara denna kabeln, samt en tunnare kabel för fläktar tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jag letade efter 30mm 6-32 skruvar för typ en vecka sen faktiskt! Så att ta in några sådana är nog ingen dålig idé

Nej det är många som frågat så tydligen verkar det intressant

Skrivet av er_nilsson:

Hej Stefan!

Jätte nöjd med sleeven och frakten och allt!
vill bara visa att det finns andra användnings områden..

nu hittar jag inte bilden man jag sleevade nämligen bränslerören till en V8.. riktigt snyggt blev det

Har för mig jag hört talas om detta, hittar du någon bild så lägg upp

Skrivet av biorrith:

Vet du när du får in Sleeve SMAL - Silver igen? Samt krimpverktyget för 199:-.

Edit:
Vill även fråga om denna kabel:
http://djungelapa.se/product.php?id_product=178

Är det en ny version av kabel, eller ny version av kontakt. Jag misstänker du menar kabel, men hittar bara denna kabeln, samt en tunnare kabel för fläktar tex.

Silver-sleeve och verktyg sitter på ett plan, hade räknat med att det dök upp denna veckan men annars kommer det nästa tyvärr.
Den kabeln med lite kraftigare kärna är tyvärr slut, så jag tog bort den tillfälligt då min leverantör inte har den i lager.
Fixat lite prover av awg18 från alpha wire och ska kolla om den är bra, isåfall får det bli detta även fast den är jäkligt dyr...

Permalänk
Medlem

Några timmars arbete och ömma fingertoppar senare så blev det så här med paracorden ifrån djungelapa
Inte ordnat till allt riktigt än, men allt funkar och testar fint. Gick oväntat lätt att sleeva med paracord samt verktygen för 6-8-24 pins molex.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

http://www.lolz.se/uploader/pics/datorn-small.jpg

Några timmars arbete och ömma fingertoppar senare så blev det så här med paracorden ifrån djungelapa
Inte ordnat till allt riktigt än, men allt funkar och testar fint. Gick oväntat lätt att sleeva med paracord samt verktygen för 6-8-24 pins molex.

Så tjuuusigt *med skånsk-dialekt*
Bra färgval också!

Tror det börjar bli mer poppis med paracord, ser så ut i shoppen även fast några färger är slut...

Permalänk
Medlem

Kaffe Latte funkar alltid som färgschema

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Ok, tackar för infon Marcus
Kollar upp 35mm 6-32 också!

Förresten, finns det försänkta 6/32 skruvar att ta in också? Måste inte vara insex, men svarta i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Förresten, finns det försänkta 6/32 skruvar att ta in också? Måste inte vara insex, men svarta i alla fall.

Vilken längd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Vilken längd?

Omkring 5-6mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Omkring 5-6mm

Leverantören har inte skickat ännu så ska försöka fixa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Leverantören har inte skickat ännu så ska försöka fixa!

Trevligt
Du hör väl av dig i tråden sen när du fått in skruvar till sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Trevligt
Du hör väl av dig i tråden sen när du fått in skruvar till sidan?

You bet

Permalänk
Medlem

Hej

Jag undrar hur mycket sleeve man borde köpa för att klara av att sleeva ett helt nätagg+sata kablar+ frontpanel?
Jag hamnar någonstans runt 30-40 meter i mina snabba beräkningar som är lite överdrivna för att vara på säkra sidan men ändå:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

jag hamnade på 40 meter och då blev det preciiiis så att de kablar jag nyttjar blev sleevade. Nätdel med fasta kablar 24 + 8 pin, 4x 8 pin till graffe, samt 4x pin molex.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

jag hamnade på 40 meter och då blev det preciiiis så att de kablar jag nyttjar blev sleevade. Nätdel med fasta kablar 24 + 8 pin, 4x 8 pin till graffe, samt 4x pin molex.

Så jag borde köpa kanske 50 meter med tanke på att det är första gången jag sleevar och säkert kommer faila lite?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Verkar vettigt, sen beror det på hur du tänkt sleeva med, om du ska ha flera olika färger och liknande, då krävs det givetvis ännu mer totalt. Men 50m verkar rimligt, och det var även första gången för mig Kan rekommendera verktygen han säljer med, gjorde allt så mycket smidigare.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz