Permalänk
Medlem

Hur går det med skruvarna du tänkte ta in? Vet du när du kommer få de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azap:

Tjenare! Nu har man precis lagt sin första beställning på lite fabric sleeve ja e sjukt förväntasfull! Gla' påsk!
// Azap

Tack tack Glad påsk!

Skrivet av Marcusk:

Hur går det med skruvarna du tänkte ta in? Vet du när du kommer få de?

De ska skickas inom de närmaste dagarna, är lite holiday's i Kina så det går lite segt därborta just nu...

Hittade och beställde dessa i svart:
6-32 30mm
6-32 6mm
6-32 10mm
6-32 6mm försänkt
M3 6mm
M3 10mm
M3 30mm
M3 35mm
M4 6mm
M4 30mm
Mutter M3
Mutter 6-32
6-32 datorskruv

Permalänk
Medlem

Har mer förslag på vad du kan ta in för alla glada moddare! Saker som man gärna tar i samma vända som sleeving.
Sprayfärg - Kanske inget stort färgregister. Men svart, vitt, grått kanske. Samt grund såklart.
Kapskivor - För våra dremels! Biltema säljer en billig dremel, men säljer inga kapskivor tex. Skitstörigt!
Mesh - Du har färdiga fläktgaller. Men man kan använda mesh till mycket. Som det ser ut just nu får man köpa en IKEA papperskorg och kapa sönder....
Popnitar kanske? Sandpapper?

Permalänk
Medlem

Vilken sleeve rekomenderar du till en nybörjare? Tänkte börja med fläktar och senare förlängare. Hade tänkt en ljusblå färg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Vilken sleeve rekomenderar du till en nybörjare? Tänkte börja med fläktar och senare förlängare. Hade tänkt en ljusblå färg.

Skickades från m.sweclockers.com

Vanlig sleeve är enklast att använda då den inte fastnar lika lätt som fabric sleeve och går att "töja ut" när man trär på den över kablar.

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Jag har några cykelwire:rar som jag vill sleeva. Tror ni att det går? Höljet är ca. 0.5-0.6mm i diameter. Hur mkt går det att sträcka ut sleeven i diameter? Vilken sleeve är rekommenderad till det här tillfället? Har varit inne på den vanliga sleeven, alltså inte den fabric varianten. Jag vet inte hur väl det klara vatten. Men det borde väl inte vara något problem?

Tack på förhand!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Vanlig sleeve är enklast att använda då den inte fastnar lika lätt som fabric sleeve och går att "töja ut" när man trär på den över kablar.

Paracord då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Tjenare!
Jag har några cykelwire:rar som jag vill sleeva. Tror ni att det går? Höljet är ca. 0.5-0.6mm i diameter. Hur mkt går det att sträcka ut sleeven i diameter? Vilken sleeve är rekommenderad till det här tillfället? Har varit inne på den vanliga sleeven, alltså inte den fabric varianten. Jag vet inte hur väl det klara vatten. Men det borde väl inte vara något problem?

Tack på förhand!

Den vanliga sleeven är den enda som är gjord av plast, de andra verkar vara av något mer tygaktigt material, så de kanske drar åt sig vatten.

Skrivet av Konichiwa:

Paracord då?

Skickades från m.sweclockers.com

Samma nackdelar som fabric sleeve men lite större / enklare att sleeva med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Den vanliga sleeven är den enda som är gjord av plast, de andra verkar vara av något mer tygaktigt material, så de kanske drar åt sig vatten.

Samma nackdelar som fabric sleeve men lite större / enklare att sleeva med.

Okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Paracord i ljusgrå och/eller mörkgrå, är det något du kan tänka dig att skaffa? Du kanske har haft det tidigare bara ett den är tillfälligt slut, är nämligen den sista färgen jag behöver innan jag lägger en beställning.

Permalänk
Medlem

Vad äre för Diameter på respektive sleeves då? Alltså SATA och smal i den syntetiska varianten

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Vad äre för Diameter på respektive sleeves då? Alltså SATA och smal i den syntetiska varianten

Det står under respektive produkts "produktinformation".

Permalänk
Medlem

Nämen tackar! Tänkte aldrig på att trycka på produktinformation. ^^,

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Har mer förslag på vad du kan ta in för alla glada moddare! Saker som man gärna tar i samma vända som sleeving.
Sprayfärg - Kanske inget stort färgregister. Men svart, vitt, grått kanske. Samt grund såklart.
Kapskivor - För våra dremels! Biltema säljer en billig dremel, men säljer inga kapskivor tex. Skitstörigt!
Mesh - Du har färdiga fläktgaller. Men man kan använda mesh till mycket. Som det ser ut just nu får man köpa en IKEA papperskorg och kapa sönder....
Popnitar kanske? Sandpapper?

Tack för förslagen
Sprayfärg - Tveksamt om det är något som jag kan konkurrera nuvarande butiker med. Sedan misstänker jag att det krävs vissa tillstånd etc för att förvara dessa kemikalier, samt att det är skrymmande varor.
Kapskivor - Kan nog vara något som jag kan sniffa upp, kollar upp detta.
Mesh - Bör man kunna hitta på byggvaruhusen eller järnhandeln. Detta är skrymmande produkter som jag tyvärr försöker undvika, samt blir det lite jobb med att kapa ifall det levereras i rulle.
Popnitar kanske? Sandpapper? Saker som bör gå att ta fram, men det kommer nog inte hamna på samma prisnivåer som byggvaruhus. Men ska kika på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Popnitar kanske? Sandpapper? Saker som bör gå att ta fram, men det kommer nog inte hamna på samma prisnivåer som byggvaruhus. Men ska kika på det!

Svarta popnitar skulle jag vara intresserad av. De har slutat säljas hos MDPC så jag vet inte många ställen de går att få tag på längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Svarta popnitar skulle jag vara intresserad av. De har slutat säljas hos MDPC så jag vet inte många ställen de går att få tag på längre.

Ok! Ska först se till att skruvarna kommer och att alla är nöjda med dessa
En sak i taget

Djungeltrumman säger leverans sent nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Svarta popnitar skulle jag vara intresserad av. De har slutat säljas hos MDPC så jag vet inte många ställen de går att få tag på längre.

Skrivet av SteFFoo:

Tack för förslagen
Sprayfärg - Tveksamt om det är något som jag kan konkurrera nuvarande butiker med. Sedan misstänker jag att det krävs vissa tillstånd etc för att förvara dessa kemikalier, samt att det är skrymmande varor.
Kapskivor - Kan nog vara något som jag kan sniffa upp, kollar upp detta.
Mesh - Bör man kunna hitta på byggvaruhusen eller järnhandeln. Detta är skrymmande produkter som jag tyvärr försöker undvika, samt blir det lite jobb med att kapa ifall det levereras i rulle.
Popnitar kanske? Sandpapper? Saker som bör gå att ta fram, men det kommer nog inte hamna på samma prisnivåer som byggvaruhus. Men ska kika på det!

Kapskivor är det jag önskar mest faktiskt. Små och lätta att lagerföra. Sprayburkar och mesh har jag full förståelse för att du inte tar med i sortimentet såklart, men nu var jag mitt i en brainstorming här, så jag körde på

Skrivet av Marcusk:

Svarta popnitar skulle jag vara intresserad av. De har slutat säljas hos MDPC så jag vet inte många ställen de går att få tag på längre.

Skrivet av SteFFoo:

Ok! Ska först se till att skruvarna kommer och att alla är nöjda med dessa
En sak i taget

Djungeltrumman säger leverans sent nästa vecka.

Svarat popnitar ftw! Hade varit underbart ifall du kunde få in sånt!
Jag vet inte ens var man kan köpa sådana överhuvudtaget i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Kapskivor är det jag önskar mest faktiskt. Små och lätta att lagerföra. Sprayburkar och mesh har jag full förståelse för att du inte tar med i sortimentet såklart, men nu var jag mitt i en brainstorming här, så jag körde på

Är det svarta glasfiberförstärkta kapskivor eller de där bruna?
Samt vilken kornighet på sandpappret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Är det svarta glasfiberförstärkta kapskivor eller de där bruna?
Samt vilken kornighet på sandpappret?

Ptja, båda? Det beror ju på vilken sort användare föredrar. Själv så vet jag faktiskt inte skillnaden :/

Sandpapper - Dem vanligaste man använder är väl 240p och i dem slängorna kan jag tänka mig. Slipa ner när man har spacklat helt enkelt, och slipning före man spraymålar. Å andra sidan kanske sandpapper inte något du behöver i lager då man 9 av 10 gånger bara behöver sandpapper när man har gjort någonting före/efter som ändå kräver produkter du inte har möjlighet att lagerhålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ptja, båda? Det beror ju på vilken sort användare föredrar. Själv så vet jag faktiskt inte skillnaden :/

Kolfiberförstärkta är dyrare men räcker längre, vanliga smärgelskivor är billiga men räcker kortare.

Skrivet av biorrith:

Sandpapper - Dem vanligaste man använder är väl 240p och i dem slängorna kan jag tänka mig. Slipa ner när man har spacklat helt enkelt, och slipning före man spraymålar. Å andra sidan kanske sandpapper inte något du behöver i lager då man 9 av 10 gånger bara behöver sandpapper när man har gjort någonting före/efter som ändå kräver produkter du inte har möjlighet att lagerhålla.

240 korn före man spraymålar!? Jag använder 800 korn då, blir det inte lite väl ojämnt med 240? Hur som helst så finns det stora utbud av sandpapper i princip alla större varuhus / järnhandlar, så det kommer nog inte sälja mycket. Det känns inte som något man köper samtidigt som sleeveing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Kolfiberförstärkta är dyrare men räcker längre, vanliga smärgelskivor är billiga men räcker kortare.

240 korn före man spraymålar!? Jag använder 800 korn då, blir det inte lite väl ojämnt med 240? Hur som helst så finns det stora utbud av sandpapper i princip alla större varuhus / järnhandlar, så det kommer nog inte sälja mycket. Det känns inte som något man köper samtidigt som sleeveing.

Ok tar hem de dyrare, någon får gärna vara testpilot...
Jo finns ju en hel del olika modeller, och alla har olika behov så kanske är enklast att kika på byggvaruhuset när man ändå ska ha spackel eller andra prylar. Men just dremelskivor kanske är svårare att hitta där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jo finns ju en hel del olika modeller, och alla har olika behov så kanske är enklast att kika på byggvaruhuset när man ändå ska ha spackel eller andra prylar. Men just dremelskivor kanske är svårare att hitta där.

Skrivet av Marcusk:

240 korn före man spraymålar!? Jag använder 800 korn då, blir det inte lite väl ojämnt med 240? Hur som helst så finns det stora utbud av sandpapper i princip alla större varuhus / järnhandlar, så det kommer nog inte sälja mycket. Det känns inte som något man köper samtidigt som sleeveing.

Jo precis. Det var lite det jag kom och tänka på sen också. När man väl behöver sandpapper, så behöver man även färg och spackel och vad vet jag för det man tänkte göra.
Om 240 är ojämnt eller ej. Mjaa, beror ju på vad du målar med På tok för grovt för sprayfärg kanske, men ska man måla en möbel med pensel tex så är det bra.

Permalänk
Medlem

Liten update, har nu fått hem skruvarna.
Hoppas att jag hinner lägga upp dom imorgon kväll
Lite pics, skruvarna är lite oljiga från fabriken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Liten update, har nu fått hem skruvarna.
Hoppas att jag hinner lägga upp dom imorgon kväll
Lite pics, skruvarna är lite oljiga från fabriken.

http://www.shphotographer.com/stuff/_MG_9807.jpg

http://www.shphotographer.com/stuff/_MG_9808.jpg

Passar dom långa till det jag tror att dom passar till?:D

Skulle gärna få hem några kapskivor;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Liten update, har nu fått hem skruvarna.
Hoppas att jag hinner lägga upp dom imorgon kväll
Lite pics, skruvarna är lite oljiga från fabriken.

http://www.shphotographer.com/stuff/_MG_9807.jpg

http://www.shphotographer.com/stuff/_MG_9808.jpg

Precis vad jag behöver till chocolate temptation, nya fina skruvar till fläktarna för raddarna, blir en beställning på skruvar ocskå

Permalänk
Medlem

Hallå igen!

Jag gjorde ett konto och gjorde en beställning kl 00:08 i söndagsnatt. Har fått kvitto ifrån Paypal på 98.00SEK. Efter att det gått två dagar nu så blev jag lite fundersam varför jag inte fått något mail om leverans. Så jag gick in på Djungelapa.se och försökte logga in. Eftersom att jag var osäker på vilken mail adress jag använda så försökte jag allihop, men ingen fungerade.

Citat:

Det finns 1 fel :
det finns inget konto registrerat på denna e-postadress

Tack på förhand!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Hallå igen!

Jag gjorde ett konto och gjorde en beställning kl 00:08 i söndagsnatt. Har fått kvitto ifrån Paypal på 98.00SEK. Efter att det gått två dagar nu så blev jag lite fundersam varför jag inte fått något mail om leverans. Så jag gick in på Djungelapa.se och försökte logga in. Eftersom att jag var osäker på vilken mail adress jag använda så försökte jag allihop, men ingen fungerade.

Tack på förhand!

Tjena!

Denna skickades imorse så du bör ha prylarna imorgon.
Varför du inte har fått mail om detta vet jag tyvärr inte, det brukar skickas direkt när jag ändrat status. Kollat skräpposten?
Jag skickar ett pm på mailadressen du angivit.

Permalänk
Medlem

Skruvar nu upplagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Skruvar nu upplagt

http://djungelapa.se/product.php?id_product=265

8st för 19kr? Grymt pris!
Snyggt jobbat-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

http://djungelapa.se/product.php?id_product=265

8st för 19kr? Grymt pris!
Snyggt jobbat-

Tja, why not
Lite osäker på vad de brukar ligga på för pris men det låter ju bra ifall ni är nöjda med det så klart!