Ett väldigt konstigt fel med min dator.
Det hela började egentligen för 2-3 månader sen kanske, jag satt då och spelade när hela datorn laggade fast, kunde inte göra något. Jag drog då strömmen från datorn och skulle starta den igen men den gick inte igång, den startade och fläktarna gick igång men kom ingen bild. Ställde undan min dator och kopplade in min gamla istället, sökte efter problem etc men ingen hade ett svar på det problemet. Efter 4-5 dagar så provade jag att koppla in datorn igen och starta, till min förvåning så gick den igång ( Hade inte rört något i datorn då ).
Det dröjde någon vecka kanske sen hände det igen, men nu gick datorn igång igen efter bara någon timme. Sen dess hände det 2-3 gånger utöver det, alltid med att datorn laggar fast, drar strömmen och sen går den inte igång. Till sist började jag tro att den kanske blev överhettad och satte då en bordsfläkt mot datorn, då dök aldrig problemet upp ( vill jag minnas). Men när datorn dog så kunde den spela "död" från allt mellan en timme till x dagar.
För någon vecka sen så bytte jag chassi på datorn, bytte även då nätagg , hårddisk, diverse fläktar och allting rullade på hur bra som helst. Datorn blev inte alls varm men så hände det igen? Jag satt och spelade och den bara laggade, detta hände igårkväll och har inte fått igång den än. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag börjar tro det är mitt moderkort men det är ju helt otroligt att den spelar död i några dagar för att sen starta och funka hur bra som helst igen.
För att poängtera problemet så är det alltstå att datorn laggar, jag startar om, den går igång men får ingen bild.
Moderkort : Asus M2npv-mx
Grafikkort Nvidia geforce 8800 GT
Nätagg : Osäker på modell men 500 w, tippar på antec då det står rätt stort där.
Minnen : 2x 2g ddr2 gold edition
Processor : AMD, har tyvärr inte mer info än så men den är gammal i alla fall.
Hårddisk : Samsung SpinPoint 1 tb 7200 rpm osv