Permalänk
Medlem

Bottleneck ?

Tja !

När jag kör Black ops så ligger GPU activity på ca 80 % men mina fps ligger på ca 55-100. Tänkte bara om det är mitt ram eller prolle som bottlneckar...tkr ju nt att min prolle borde göra det...

Permalänk
Hedersmedlem

80% är en bra siffra så om du säger att du har dessa fps är det inga problem, men visst kunde ju processorn vara lite snabbare, men då blir det att gå över till "the Dark side" (INTEL)

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jo har tänkt på att byta till intel, får se hur bulldozer är i sommar annars kanske det blir intel socket 2011? fast bulldozer kmr väll mest vara flertrådiga aplikationer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Tja !

När jag kör Black ops så ligger GPU activity på ca 80 % men mina fps ligger på ca 55-100. Tänkte bara om det är mitt ram eller prolle som bottlneckar...tkr ju nt att min prolle borde göra det...

Skrivet av Jalle64:

80% är en bra siffra så om du säger att du har dessa fps är det inga problem, men visst kunde ju processorn vara lite snabbare, men då blir det att gå över till "the Dark side" (INTEL)

Jag har samma problem i dom flesta spelen och ditt system är de verkligen inget fel på.. en Quad processor på 3.6ghz räcker mycket bra..

När jag spelar cod BO så ligger mina 2 kort på ca 33% belastning med maxade inställningar och processorn på kanske 40-50%..

När jag spelar BC2 så måste jag aktivera HBAO för att ligga på en belastning runt 50-80%.. skulle tippa på att de kanske är din skärm som är flaskhalsen? vilken upplösning kör du i?

Jag ska nog köpa in Eyefinity.. alltså 3 skärmar.. de är min lösning..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag kör på 1920 x 1080