Internet skit segt, går inte att ta sig fram i webläsaren knappt D-link Dir 655,

Permalänk

Internet skit segt, går inte att ta sig fram i webläsaren knappt D-link Dir 655,

Felet finns i routern då jag ringt telia och kollat med dem samt använt mig av enbart adsl-modemet kopplat direkt till datorn. Jag har ingen aning om vad som kan ha hänt. Allt är skit segt, men skype funkar och det går att spela t.ex. wow som min bror sysslar med. Men det är som sagt skit segt. Har FW 1.31Eu, fabriksinställd nu förutom att jag prövade att sätta min egen dator i nåt läge där den inte är påverkad av någon av routerns brandväggar (påstod den iaf). DZM eller ngt sådant.

De som har samma router kanske kan hjälpa mig med mitt problem, det börjar bli rejält tjatigt att inte kunna kolla sin mail ordentligt.

Tack på förhand!!

MVH
Jakob

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk

Vill tillägga att jag är väldigt rädd att ändra inställningar osv då jag inte har ngn som helst koll och redan har förstört förra routern på det sättet. Iaf var det omöjligt att få kontakt med min förra Dir 655 som jag bara ändrat en liten inställning i, då någon bad mig att göra det, för jag kunde inte port forward:a nån port. Ja det har sannerligen bara varit problem med den här routern!:P

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Hedersmedlem

Testat att fabriksåterställa den?

Permalänk

Svar ja, det gjordes när jag installerade nya FW. Hjälpte inte :/

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk

Testa stäng av dns relay

Permalänk

okej, tack skall pröva detta!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk

Funkade tyvärr inte, vad exakt är det de gör???

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2