Permalänk
Medlem

2 Hdd i IDE??

Jag tänkte ha två Hdd kopplade i IDE, en som master och en som slave operativet kommer finnas på mastern nu undrar jag om slave disken kommer att vara igång hela tiden, eller bara när man använder den??

Permalänk
Medlem

den kommer att vara igång när datorn är igång...

Permalänk
Medlem

hela tiden eller??

Permalänk
Medlem

Om du kör strömsparande egenskaper i Windows så kan du naturligtvis ställa in att dina diskar ska gå i standby-mode efter en viss tid. Om din slave-disk inte används på en stund så kommer den således att varva ner.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

kan man på något sätt göra så att den bara går igång när man ska använda den??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duff
kan man på något sätt göra så att den bara går igång när man ska använda den??

Läs akkes inlägg igen.. svaret finns där.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

jag fattar inte varför den ska varva ner. det sliter definitivt mer på den än om den håller samma hastighet

Permalänk
Medlem

liquid: precis. jag vill inte att den ska varva ner, utan att den stängs av helt och hållet tills man ska använda den igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duff
liquid: precis. jag vill inte att den ska varva ner, utan att den stängs av helt och hållet tills man ska använda den igen.

Ska den stängas av utan att varva ner? hur skulle det gå till, och vad är skillnaden?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

va du kan göra e att koppla ur HDD nr. 2 helt när du inte vill att den ska arbeta och sedan koppla i den igen när du ska hålla på med den (hehehehe)
- det är nog den enda lösningen jag kan komma på, fast då varvar den inte något alls

Visa signatur

Press Any Key to Continue

Permalänk
Medlem

Köp en ny S-ATA hdd som klara hot-swapping, koppla in en on/off switch på molexen, så, nu styr du själv när den är igång...

Annars går det nog ikke

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]