Nästan varannan ungdom väljer iPhone framför andra märken

Permalänk
Hedersmedlem

Låt oss håller den här nivån i fortsättningen

Hmm, tror det var igår eller i förrgår så var det "vakna med the voice" på tv'n, brukar inte kolla på det men gick upp ganska tidigt den dagen. Vad hade de, om inte en iPad, kommer inte riktigt ihåg vad de sa om den men något liknande det här.
Det finns ju andra surfplattor men det är prestandan (eller tekniken, kommer inte ihåg riktigt) som är överlägen iPaden jämfört med de andra, surfplattorna. (Nu vet ju vi bättre.)
Kanske är detsamma med iPhonen, mitt påstående är alltså; människor i allmänhet kanske tror (vet inte bättre) att iPhonen har "bäst" prylar i sig och därför köper den.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Låt oss håller den här nivån i fortsättningen

Hmm, tror det var igår eller i förrgår så var det "vakna med the voice" på tv'n, brukar inte kolla på det men gick upp ganska tidigt den dagen. Vad hade de, om inte en iPad, kommer inte riktigt ihåg vad de sa om den men något liknande det här.
Det finns ju andra surfplattor men det är prestandan (eller tekniken, kommer inte ihåg riktigt) som är överlägen iPaden jämfört med de andra, surfplattorna. (Nu vet ju vi bättre.)
Kanske är detsamma med iPhonen, mitt påstående är alltså; människor i allmänhet kanske tror (vet inte bättre) att iPhonen har "bäst" prylar i sig och därför köper den.

Förmodligen är det så, Apple är ena jäklar på marknadsföring.. sen att äpplet blivit en statuspryl också

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Eftersom att det är mainstream att ha en iphone så väljer många som vill profilera sig som lite mer tekniska t.ex. andriod, just tack vare att man kan göra fler saker med dem.

Vad är då alla dessa tekniskt avancerade saker man bara kan göra med android? (Och då menar jag alltså saker som man just kan använda för att profilera sig som tekniskt sofistikerad; inte bara som fjortis).

Skrivet av Pannkakspajjas:

Iphone är inte bara lätt att använda men har många begränsingar, flash, bara godkända appar etc. som iaf jag kan tycka är störande.

Främst är det väl flash som saknas, men om det är någon större förlust är väl inte avgjort? Nej, man kan inte spela flashspel, men jag vet inte om det är tekniskt intresserade som saknar det mest.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Verkar bara var lustigt folk som skaffar denna och som kallar den 'ifone' eller något larvigt.

Nej, det är väl snarare de som inte äger dem som försöker göra sig lustiga på det sättet?

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Drar ner 256 massa onödiga program och sitter och knappar eller lyssnar på musik jämte med skiten!

Så, man får väl använda dem hur man vill? Och om man faktiskt använder alla funktioner har man väl inte köpt den bara för att verkar häftig?

Permalänk
Medlem

Jag får sånna sjuka flashbacks till 90-talets "Micro$oft e onda, lolz!"-diskussioner av den här tråden...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fredlovebot:

Jag får sånna sjuka flashbacks till 90-talets "Micro$oft e onda, lolz!"-diskussioner av den här tråden...

Det är ju dock ett giltigt argument. Man kan vara Richard Stallman-typen, köra linux och gärna tala om hur viktigt det är att alla system är öppna, men om man tittar på hur överväligande många som faktiskt inte kör linux borde det inte vara så många som väljer bort iphone av den anledningen. Snarare är det väl lite inne att tycka illa om apple (och det borde väl inte vara bättre än att tycka om apple (i "att tycka bara för att många andra gör det är fånigt"-mening))?

Permalänk
Hedersmedlem

En stor anledning till att många väljer Iphone är säkert pga. allt jävla tillbehör. Finns ju grymt mycket. Jag har en Galaxy S och det finns inte mycket till den. Först nyligen kan man byta skal på den, och ska man ha ett vettigt fodral får man leta länge. Lite bättre med HTC men fortfarande långt efter iphone. (menar inte bara org. tillbehör)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fredlovebot:

Fast antalet sexpartners är skiljt från hur ofta man får ligga. Det är två helt olika saker då man kan ha sex dagligen med bara en partner eller ha sex en gång med 10 partners.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Jag tycker om hur kvinnor per average har fler sexuella relationer än män. Vilket antingen så är det fler män som har smartphones eller så är män dominerande i populationen eller så har kvinnor fler sexuella relationer med andra kvinnor än vad män har med män.
Och så framgår det heller inte om det är average partners för tidpunkt 30 eller om det är totala partners upp till tidpunkt 30.

Kanske att ens iPhone räknas som sexuell partner? Skulle förklara mer än ett fåtal märkligheter.

Din slutledningsförmåga är åt helvete

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Din slutledningsförmåga är åt helvete

Fanns det en slutledning? :S

-----
Anyhow, iPhone är trevliga smartphones men skulle jag köpa en? Mjae.. på ordentlig rea kanske, men hur ofta händer det?
Mig veterligen så går de att mjukmodda och till viss del hårdmodda, så var man bara inte speciellt rädd om funktionalitet och design så kanske det är en trevlig tingest ändå.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

du behöver inte roota eller köra in en ny rom, jag laddade in den nya uppdateringen bara som inte släpps officielt än, inte speciellt svårt...

Nu är detta OT men antar att du fick tag på 2.3 innan de drog in den igen? Hört att den skulle fixa lagget p.g.a. att den använder ett annat filsystem än nuvarande (2.2). Jag märkte inte mycket skillnad i snabbhet mellan 2.1 och 2.2. Dessutom tillåter customROMs dig att välja vad du vill ha på telefonen vilket snabbar upp den ytterligare.

Skrivet av Elgot:

Men fungerar verkligen det resonemanget? Varför skulle inte även tekniskt lagda föredra användarvänlighet och applikationer till att man vill ha framför något annat?* Snarare är det väl i vissa kretsar inne att inte ha en iphone (som alla andra)?

Kan tänka mig att tekniskt lagda ser Android som något användarvänligt och iPhone som något "en 3-åring skulle kunna använda". Även om dagens ungdom växt upp med dator, internet, mobil osv på ett annat sätt än dagens 30-åringar så är säkert flertalet vuxna fortfarande tekniskt begränsade förutom de som har teknik som ett intresse. Jag kan tänka mig att morgondagens ungdom har en naturlig förståelse för hur teknik fungerar då det finns runtomkring dem.

Skrivet av MasteraCe:

Mja har några yngre på jobbet som är likadana.. "Jag köper bara apple" .. varför då? "För att de är det bästa produkterna som finns!!" o.s.v .. Man får som inga argument förutom att dom är bäst

Antagligen det tänket från de yngre som lett till följande videoklipp (som många här säkert redan sett) http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

Skrivet av MulleEng:

Låt oss håller den här nivån i fortsättningen

Jag var lite rädd för att det skulle bli en pajkastningstråd då detta tyvärr är ett känsligt ämne men jag är glad att diskussionen inte urartat än Hoppas det håller i sig så.

Skrivet av Kent:

En stor anledning till att många väljer Iphone är säkert pga. allt jävla tillbehör. Finns ju grymt mycket. Jag har en Galaxy S och det finns inte mycket till den. Först nyligen kan man byta skal på den, och ska man ha ett vettigt fodral får man leta länge. Lite bättre med HTC men fortfarande långt efter iphone. (menar inte bara org. tillbehör)

Nu är jag nyfiken - vilka tillbehör är du intresserad av? Själv räcker det med ett skärmskydd och hörlurar Vet inte vad mer jag skulle kunna tänkas behöva.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

¤ Varför väljer så många en iPhone?

För mig känns svaret helt uppenbart. Den har en stor och bra pekskärm utan massa mikroskopiska knappar (faktiskt i princip helt utan knappar..) och är därmed mycket mer lättanvänd än i princip alla konkurrenters produkter.
Det är helt enkelt inte speciellt upphetsande att behöva kisa för att träffa rätt på någon av de pyttesmå knappar som vanligen finns på konkurrenternas apparater. Bättre då med en stor skärm och bara behöva vifta lite klumpigt med fingrarna.

¤ Vet ungdomen vad en iPhone erbjuder för funktioner och vilka begränsningar den har?

Jag har ingen iPhone eller Appleprodukt själv, men jag ser direkt varför den känns mer attrativ än andra produkter. Jag antar att de flesta andra tänker likadant. Tror de köper den utan att ha någon djupare kunskap om vad den kan. Ytan ger, i mitt tycke iallafall, ett såpass mycket mer professionellt intryck än någon annan produkt att redan det antagligen avgör valet för de flesta.

¤ Har Apple lyckats skapa en produkt som man köper "bara för att"?
Ja, det räcker med att se någon använda den i några sekunder för att ett "ha-begär" ska skapas.
Jag tror dock inte att bara rör sig om något "mode", utan just att det ser bra ut.

¤ Varför har inte Sony Ericsson, Nokia, Samsung eller någon annan mobiloperatör lyckats med samma konststycke (de senaste åren för att bortse från framgångarna med äldre modeller som 3310an)?

Dom verkar ha snöat in sig på små detaljer utan att se helhelten. De har inte i samma utsträcking insett vikten av design och användarvänlighet. De har inte produkter där allt styrs från en enkel pekskärm, utan en massa pill med störande småknappar.

Nu låter det kanske som att jag är en Applefanboy på mina svar, vilket jag verkligen inte är.
Har aldrig ägt en enda Appleprodukt. Jag gillar inte de låsta system de kör med där Apple är för kontrollerande.
Dock inser jag att de gör toppklassiga produkter vad gäller design och användarvänlighet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Men fungerar verkligen det resonemanget? Varför skulle inte även tekniskt lagda föredra användarvänlighet och applikationer till att man vill ha framför något annat?* Snarare är det väl i vissa kretsar inne att inte ha en iphone (som alla andra)?

*Jo, android har också fördelar (det är till exempel lättare att utveckla egna program), men hur många drar egentligen nytta av dessa?

Enligt uppgift är dessutom SDK:n till IOS ganska mycket behagligare att jobba med än dito till android. Så är man väldigt tekniskt lagd, antagligen mer så än den genomsnittliga sweclockaren, så kan man gott välja iPhone av just den anledningen.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Uppdatera en iPhone 3G till iOS 4 så ska du få se på segt.

Jobbarkompisen har sen gammel 3G med iOS 4 och det går hur bra som helst. Långsammare än min 3Gs, ja, men definitivt inte seg. Märks mest när man ska öppna appar.

Jag valde iPhone framför Andriod för att jag tycker Android inte är moget nog. Och det tycker jag fortfarande inte. Har testat på Samsung Galaxy S, HTC Desire och en rootad HTC Desire med något superoptimerat "tema".

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Kan tänka mig att tekniskt lagda ser Android som något användarvänligt och iPhone som något "en 3-åring skulle kunna använda".

Nu förutsätter du ju dock att användarvänlighet i någon situation skulle vara dåligt, vilket väl är långt från självklart? Inte ens den mest tekniskt intresserade har väl någon större glädje av ointuitiva gränssnitt och liknande? Möjligtvis kan han i högre utsträckning än andra tycka att funktionaliteten är begränsad, men det hänger väl inte nödvändigtvis ihop med användarvänlighet (och i vilken mån iphone bör anses som begränsad är en annan fråga. Vad vill man egentligen använda den till?)?

Skrivet av Halogen:

Enligt uppgift är dessutom SDK:n till IOS ganska mycket behagligare att jobba med än dito till android. Så är man väldigt tekniskt lagd, antagligen mer så än den genomsnittliga sweclockaren, så kan man gott välja iPhone av just den anledningen.

Så är det med all sannolikhet, men då man måste investera i både en mac och i att lära sig objective c kommer förmodligen många hobbyutvecklare nöja sig med android (eller windows phone 7 (som verkar vara pinsamt lättprogrammerad (förutsatt att man gillar c#)).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Nu är jag nyfiken - vilka tillbehör är du intresserad av? Själv räcker det med ett skärmskydd och hörlurar Vet inte vad mer jag skulle kunna tänkas behöva.

Inte jag personligen, men kanske varannan ungdom som väljer en Iphone
Bilmontering, 27342 olika docks (sån liten ljudanläggning), GPS förstärkare, fjärrkontroll, sportsarmband (när man springer) plus allt bling-bling man kan köpa till.
Dessutom kommer nästan alla apps först till Iphone och sedan till android.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast antalet sexpartners är skiljt från hur ofta man får ligga. Det är två helt olika saker då man kan ha sex dagligen med bara en partner eller ha sex en gång med 10 partners.

Ja, det där diagrammet visar snarare att iPhone-användare är de horigaste av alla smartphone-användare

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

min del att man inte skaffar en iphone är att det är för mkt pengar det handlar om, jag surfar inte,spelar musik, tar kort osv osv med en telefon-kommer därför aldrig utnyttja telefonens alla sett man kan använda den på. och att kräva att man måste ha itunes för att få en telefon att fungera. jag har ingen nytta av itunes o vill inte vara tvungen till att behöva nått för att en annan sak ska fungera. jag vill kunna köpa en telefon. stoppa i batteri o sen ringa/sms utan krångel. vill jag lägga in musik nångång..ja då ska det vara drag n drop..inget krånglande med listor osv osv i itunes.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

jadu... jag valde en HTC DHD över iP4..
velade som 17, läste recentioner osv.. men tog DHD pga att den var mer öppen i program och fräsigare i mitt tycke

gött nöjd!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu är detta OT men antar att du fick tag på 2.3 innan de drog in den igen? Hört att den skulle fixa lagget p.g.a. att den använder ett annat filsystem än nuvarande (2.2). Jag märkte inte mycket skillnad i snabbhet mellan 2.1 och 2.2. Dessutom tillåter customROMs dig att välja vad du vill ha på telefonen vilket snabbar upp den ytterligare.

2.2.1 tänker du nog på då 2.3 är i alpha stadiet som inte fungerar alls, samma filsystem men uppgraderat så det fungerar som det ska. ja custom roms är nog bäst men känns lite bökigare. 2.1--->2.2 för mig var en ren prestanda förlust.
enligt swedroid finns numer 2.2.1 ute officielt via kies.

Ont: äger man en iphone är man lite bättre än alla som inte har en :). själv tror jag på någon form av jämnställdhet så då kunde jag inte skaffe en iphone

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Aldrig mer iPhone för min del, kör bara android nu för tiden.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nu förutsätter du ju dock att användarvänlighet i någon situation skulle vara dåligt, vilket väl är långt från självklart? Inte ens den mest tekniskt intresserade har väl någon större glädje av ointuitiva gränssnitt och liknande? Möjligtvis kan han i högre utsträckning än andra tycka att funktionaliteten är begränsad, men det hänger väl inte nödvändigtvis ihop med användarvänlighet (och i vilken mån iphone bör anses som begränsad är en annan fråga. Vad vill man egentligen använda den till?)?

Nej nej, du missförstod mig. Jag menade att en superteknisk telefon (som inte finns än) är svårt, en android är medel och en iphone är lätt att använda för en teknisk person. Därför tänkte jag att att en sådan person har mer att välja på som är tillräckligt hanterbart än en person som bara vet hur man ringer och skickar sms.

Skrivet av Kent:

Inte jag personligen, men kanske varannan ungdom som väljer en Iphone
Bilmontering, 27342 olika docks (sån liten ljudanläggning), GPS förstärkare, fjärrkontroll, sportsarmband (när man springer) plus allt bling-bling man kan köpa till.
Dessutom kommer nästan alla apps först till Iphone och sedan till android.

Många tillbehör det finns Docka till telefonen lär iofs vara användbart på sommaren när man är ute och grillar.

Skrivet av Aka_The_Barf:

2.2.1 tänker du nog på då 2.3 är i alpha stadiet som inte fungerar alls, samma filsystem men uppgraderat så det fungerar som det ska. ja custom roms är nog bäst men känns lite bökigare. 2.1--->2.2 för mig var en ren prestanda förlust.
enligt swedroid finns numer 2.2.1 ute officielt via kies.

Ont: äger man en iphone är man lite bättre än alla som inte har en :). själv tror jag på någon form av jämnställdhet så då kunde jag inte skaffe en iphone

OT : Tänkte på 2.3.2 Läs posten så snackas det om byte till annat filsystem.

2.2.1 fanns att tanka ned i Kies i några dagar, sen tog Samsung bort uppdateringen då den skapade problem med DRM-skyddat material. Detta var ett bra antal veckor sedan och jag har inte hört att Samsung släppt 2.2.2 till Kies (eller hotfixad 2.2.1), men de kanske de äntligen gjort?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag Apple har väldigt stiliga produkter, snygg design och så vidare, men man betalar för mycket för märket. Känns som att man kan få likvärdiga mobiler/datorer för ganska mycket billigare om man tittar på andra märken än Apple. Och som fattig student så kan man inte betala massor av pengar för ett "statusmärke" eller vad man ska kalla de

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nej nej, du missförstod mig. Jag menade att en superteknisk telefon (som inte finns än) är svårt, en android är medel och en iphone är lätt att använda för en teknisk person. Därför tänkte jag att att en sådan person har mer att välja på som är tillräckligt hanterbart än en person som bara vet hur man ringer och skickar sms.

Många tillbehör det finns Docka till telefonen lär iofs vara användbart på sommaren när man är ute och grillar.

OT : Tänkte på 2.3.2 Läs posten så snackas det om byte till annat filsystem.

2.2.1 fanns att tanka ned i Kies i några dagar, sen tog Samsung bort uppdateringen då den skapade problem med DRM-skyddat material. Detta var ett bra antal veckor sedan och jag har inte hört att Samsung släppt 2.2.2 till Kies (eller hotfixad 2.2.1), men de kanske de äntligen gjort?

Dom på xda developers har redan luskat fram att ext4 inte finns med i nya 2.3.2 men stöd för det, kanske för SD kortet?
dom har släppt en fixad 2.2.1 men endast med dom för XEE som produktkod, dom som har NEE får vänta några dagar till.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag är 13, jag köpte min iPhone 4 för att vid den tiden (6/2010) hade den bäst skärm, A4, den underbara touchen och designen. Och kvalitén på den är det bästa jag har varit med om. Dessutom hur dom paketerar den.

Och, Barney har en ;>

Permalänk
Medlem

Var ju lite så med iPod, lång ifrån några välspelande maskiner men varenda kotte hade en förut.

Skrivet av RemixV2:

Jag är 13, jag köpte min iPhone 4 för att vid den tiden (6/2010) hade den bäst skärm, A4, den underbara touchen och designen.

Och, Barney har en ;>

Haha ganska roligt faktiskt, när jag var i den åldern var jag den första i klassen som hade mobiltelefon och visste knappt vad internet var

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesen:

Var ju lite så med iPod, lång ifrån några välspelande maskiner men varenda kotte hade en förut.

Haha ganska roligt faktiskt, när jag var i den åldern var jag den första i klassen som hade mobiltelefon och visste knappt vad internet var

He he!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

De väljer Iphone för de inte vet bättre samt de är Mode , reklam och alla som köpt bidrar till detta. Själv skulle jag välja efter min personliga smak men jag har lite mer år på nacken än ynglingar i gymnasiet.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Var ju lite så med iPod, lång ifrån några välspelande maskiner men varenda kotte hade en förut.

Haha ganska roligt faktiskt, när jag var i den åldern var jag den första i klassen som hade mobiltelefon och visste knappt vad internet var


Då vet man hur ung man är ändå...