Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

en fråga.. (lär bli fler)

har ett modulärt nätaggregat och "24 pin sladden" har två ändar / två kontakter i den änden som man fäster i nätaggregatet.. ska jag koppla in båda? eller bara den stora?

Permalänk

koppla in båda

Permalänk
Medlem

Vilket nättag?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

corsair ax 850
mk = p8p67 (sandy bridge)

Permalänk

samma sladd (men ett 750 agg) vid ca 2:47
http://www.youtube.com/watch?v=PR4KeuMYm4U&feature=channel_vi...

har kopplat in båda i nätaggregatet.. var det rätt? eller skulle det bara vara en?
(så inte datorn exploderar )

Permalänk
Medlem

Min dator exploderade inte du gör rätt. Linus visar t.o.m vid 6:26 attman ska ha i båda

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

attans.. nu skäms jag, borde ha sett hela filmen
thx..

Permalänk

ok har fått igång datorn, installerat Windows på en ssd.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/299148/2011-03-20
(ett msi gtx 570 twin frozr grafikkort istället)

och allt funkar fint förutom:

1. datorn visar bara min sdd hårddisk inte den vanliga? däremot visas båda mina hårddiskar ungefär som usb minnen eller rättare sagt jag kan utföra en "säker borttagning av maskinvara och mata ut media" nere vid klockan (konstigt?). edit: har testat flera portar när jag har den i en sata 3gigabit så syns den inte ens som som en "usb" bara när den är i en 6gb port. jätte tacksam om nån vet hur jag skall göra för att kunna använda båda?

1. löst, den var inte allkolerad

----------------------------

2. bios (eller efi) har för hör upplösning på min skärm, kan bara se ca halva och vissa färg defekter visas
ska köpa en ny skärm snart, har en gammal tjock skärm just nu, kan det bero på det?

3. har 8gb minne installerat men bara 3.49 går att använda. tror jag läste nånstans att det berodde på att mitt Windows var 32bit version. kan det stämma? finns det nåt sätt att gå runt?