Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Skrivet av edman:

Vad jag har hört så har de stoppat utrullningen av ICS eftersom fanskapet kraschar för ofta.

Ha lite is i magen så borde det komma en bra uppdatering.

Jo jag hörde det också fast det förändrar inte faktumet att min transformer inte går att uppgradera med nåt firmware oavsett vilket jag försöker med och på vilket vis jag än försöker.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering av ICS dök just upp för mig.
Nån som vet vad den innehåller ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ny uppdatering av ICS dök just upp för mig.
Nån som vet vad den innehåller ?

Fixa problemet med omstarter

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft en enda omstart... måste haft tur då.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Har inte heller haft problem med omstarter, men gårdagens uppdatering verkar inte har ORSAKAT något problem heller så jag är nöjd ändå

Riktigt nöjd med Asus's support på denna plattan faktiskt.

Permalänk
Medlem

Kört ett dygn snart och inte en enda krasch eller omstart.

Tack Asus för att ni bryr er om oss.... Cred för det......

Permalänk
Medlem

Spotify strular efter denna update för mig, någon annan som haft de problemet?

Programmet stängs ner så fort jag öppnar det

EDIT: omstart löste problemet

Permalänk
Medlem

AsusSupport, tyvärr fixade inte den senaste uppdatering de allvarligaste buggarna. Problemen med omstarter och att den låser sig vid Asus loggan kvarstår. För mig och för många andra, ta en titt på Swedroids forum,

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=60956&page=17

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Tyvärr.... har kvar omstarter och låsningar i uppstart. så problemet är nog inte riktigt borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsusSupport:

Hej och tack för att du skriver till oss!

Vi har fått in ett antal felanmälningar gällande att dessa problem delvis kvarstår. Däremot är det betydligt färre än innan, vilket i och för sig inte fungerar som några direkt plåster på såren då problemet fortfarande kvarstår.
Vi har ej slagit fast varför detta enbart orsakar en del av våra användare, men känner till vart problemet uppstår.

Jag skall personligen förra fram de felrapporter jag kommer över online till berörd avdelning så skall vi se till att få ut ytterligare en uppdatering för att få slut på problemet!

Med vänliga hälsningar //
ASUS Support Sverige

Tack för ert svar. Det känns skönt att ni tar problemen på allvar och försöker åtgärda dessa.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Hej AsusSupport,
Jag har köpt ett nytt TF101 16GB, vid uppstart upptäckte den själv den nya FW uppdateringen. Jag gjorde installationen, efteråt en factory reset, SEN loggade jag in i mitt google konto. Problemet är nu att batterinivån går konstant ned även när jag inte använder plattan. Tittar man under Batterifliken i inställningarna ser man att plattan alltid är Awake, vilket föraklarar saken. Jag förlorar ca 10% på 12h. Jag har kontrollerat men har inga konstiga apps installerade, GPS avstängt, Wifi avstängt när jag inte använder plattan. Är detta ett känt problem med ICS på TF101, och i så fall kan jag vänta mig en fix snart, eller finns detnågot jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Varför har inte ICS kommit till eee pad slider? Det är ju exakt samma hårdvara i den som i transformern!

Visa signatur

Processor: AMD Ryzen 5 5600 @3.5 GHz
Grafikkort: PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB
PSU: NZXT C650 650W v2
Moderkort: Gigabyte B550M Aorus Elite / Ram:32GB
Chassi: ASUS Prime AP201 Svart

Permalänk

Jag tror att AsusSupport blev avstängda från forumet?
Samtliga inlägg de skrivit ploppade bort?

Någon som med omedelbar verkan kan meddela varför!?
De hjälpte oss alla på ett mycke bra, seriöst och vänligt sätt!

Undertecknad //
Förvånad

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kanske var det inte asus egna support utan en som angav sig för att vara från Asus, men du har rätt det är skumt.

Permalänk
Medlem

Man måste vara en ganska sjuk typ utan liv om man sitter här och svarar på folks frågor och utger sig för att vara från ASUS :S
Hursomhelst, är det någon som känner igen dessa problem:
- Touchen har väldigt dålig respons ibland, t.ex om man drar med fingret över skärmen tappar den rörelsen mitt i.
- plattan verkar inte gå i sleep mode, batterifliken i inställningar bekräftar detta, och kör man ngn utility (t.ex SystemPanel) så är det en systemkomponent som håller plattan vid liv. Resultat = batteriet laddas ut med ca 10-20% per dag.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Hotel_Golf:

Jag tror att AsusSupport blev avstängda från forumet?
Samtliga inlägg de skrivit ploppade bort?

Någon som med omedelbar verkan kan meddela varför!?
De hjälpte oss alla på ett mycke bra, seriöst och vänligt sätt!

Undertecknad //
Förvånad

Den filuren jobbar inte på Asus, lustigt nog.

http://www.sweclockers.com/forum/129-surfplattor/announcement...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det skulle väl iofs kunna rört sig om någon som jobbade på Asus support, men inte var medveten om reglerna och därmed trodde att det bara var att skriva att han jobbade där.
Låter ju verkligen lite lustigt varför någon som inte jobbar där skulle vilja skriva vänliga svar i deras namn. Att någon vill förstöra genom att skriva elakheter och låtsas vara någon annan har man ju hört om, men det här var ju precis motsatsen.
Kanske en fanboy som ville förbättra Asus rykte ?

Jaja, bra iallafall att ni har de där reglerna med loggan för företag osv så att man kan lita på att man diskuterar med rätt person(er).

Undrar just var äkta Asus blivit av i denna tråd bara ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Nu har man sålt datorn, ska bli intressant att se om man enbart klarar sig på asustransformern i hemmet

Permalänk
Medlem

Någon som vet om denna modellen lider lika mycket av WiFi + BT problemet som Prime modellen, att WiFi signalen blir väldigt svag eller försvinner helt nästan om man använder båda samtidigt?

(Kanske svarats på innan, hitta dock inget.)

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aotw:

Någon som vet om denna modellen lider lika mycket av WiFi + BT problemet som Prime modellen, att WiFi signalen blir väldigt svag eller försvinner helt nästan om man använder båda samtidigt?

(Kanske svarats på innan, hitta dock inget.)

Aldrig haft problem med det

Permalänk
Medlem

Hej
Har köpt 2st TF101. Problemet är ”random reboots”
Är det några andra som har sett samma sak. Har googlat vidare och kommer till tråden
http://www.transformerforums.com/forum/ice-cream-sandwich/165...

http://www.transformerforums.com/forum/ice-cream-sandwich/195...

Är det bara att vänta på nästa uppdate som fixar problemet?
Vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Blir helt galen på denna platta. Kommer ihåg när jag köpte den för ca ett år sedan. Första veckan gillade jag den grymt mycket, men då visste jag att den skulle vara småbuggig. Ett år senare och den är fortfarande inte okey. Tror jag skiter i denna platta. Så är alla plattor med Android fult med buggar? Vilken ska man köpa istället? Apple?

Permalänk
Medlem

Mycket bra surfplatta enligt mig, kommer räcka i flera år

Visa signatur

Dator: ASUS G73SW.

Permalänk
Medlem

Hmm... nåågon som vet om:
ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201
är slutsåld i hela landet eller om den blivit indragen utan officiell anledning?
kollat webhallen, netonnet, inet, dustin, mediamark m.m. och slutsålt överallt med "osäkert leveransdatum"

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

Hmm... nåågon som vet om:
ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201
är slutsåld i hela landet eller om den blivit indragen utan officiell anledning?
kollat webhallen, netonnet, inet, dustin, mediamark m.m. och slutsålt överallt med "osäkert leveransdatum"

Ingen vet om det någonsin kommer att komma in fler i lager. Om man vill tro Asus så säger dom att det har varit så hög efterfrågan att tillverkningen inte räcker till.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Ingen vet om det någonsin kommer att komma in fler i lager. Om man vill tro Asus så säger dom att det har varit så hög efterfrågan att tillverkningen inte räcker till.

ajdå det suger ju.
låter ju som det måste vara något fel på dem? ovanligt dumt uttalande annars att säga att efterfrågan är för stor för att tillverka fler o_O eller är dem allergiska mot att tjäna pengar?
kanske off-topic då, men om man känner att en surfplatta är något man absolut inte behöver men prylkåtheten är så översvallande att man inte kan låta bli... kommer det någon android platta med likande layout som asus den närmaste framtiden? (dvs med tangenbords-dock till)

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

ajdå det suger ju.
låter ju som det måste vara något fel på dem? ovanligt dumt uttalande annars att säga att efterfrågan är för stor för att tillverka fler o_O eller är dem allergiska mot att tjäna pengar?
kanske off-topic då, men om man känner att en surfplatta är något man absolut inte behöver men prylkåtheten är så översvallande att man inte kan låta bli... kommer det någon android platta med likande layout som asus den närmaste framtiden? (dvs med tangenbords-dock till)

Jag skulle inte valt prime, jag har haft massor med problem med min. Nu har den precis kommit tillbaka från 1 månad i verkstaden i tjeckien. Så startar jag upp den och har exakt samma fel fortfarande. Nu skulle chefen ringt upp mig idag men självklart så fick jag inget samtal...

Jag tycker definitivt att du ska vänta på andra tillverkare, asus sköter inte detta med prime bra...

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Jag har i och med senaste uppgraderingen gått från att ha en mer eller mindre felfri platta till att äga en seg, buggig och krånglande sak:
- Låser sig
- startar om av sig själv, och ibland låser den sig under omstart.
- stänger av sig själv, utan att den går att starta om. Går igång först då laddkabeln kopplas i
- går inte att surfa som en dator, presenterar sig som mobiltelefon
- bivit seg och långsam

Är problemet Asus eller den senaste androiduppdateringen?

Permalänk
Skrivet av Tjofaderalla:

Jag har i och med senaste uppgraderingen gått från att ha en mer eller mindre felfri platta till att äga en seg, buggig och krånglande sak:
- Låser sig
- startar om av sig själv, och ibland låser den sig under omstart.
- stänger av sig själv, utan att den går att starta om. Går igång först då laddkabeln kopplas i
- går inte att surfa som en dator, presenterar sig som mobiltelefon
- bivit seg och långsam

Är problemet Asus eller den senaste androiduppdateringen?

Jag har tyvär fått samma problem efter uppdateringen till Version 4.0.3. Plattan fungerar i regel felfritt sålänge man använder den, men om jag exempelvis lägger den i standby med skärmen låst under natten så är den på morgonen svart, utan svar vid tryck på låsknappen. Detta löser jag genom att hålla lås/strömknappen intryckt i 10-15 sekunder, detta får plattan att starta om felfritt.

Jag har en känsla av att det är skärmen som slutar svara eftersom den fortfarande på System-monitor registrerar CPU-Användning fram tills dess att jag tvingar en omstart.

Jag hoppas att ASUS släpper en ny uppdatering till TF101 så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk

Verkligen lyckad uppgradering, inte ens apparna fungerar som de ska. Impoerande att lyckas försämra allt!