Inlägg

Inlägg som Nerus har skrivit i forumet
Av Nerus

Kan han inte lista ut hur man använder W8, så är det nog inte operativsystemet som är problemet. Jag installerade det i veckan, och tycker det fungerar väldigt smidigt, har inte haft några problem alls.

Av Nerus
Skrivet av Henrik21:

Hur är det då med stafettläkare? Kommunalt förordnade parkeringsövervakare?

Ingen aning, men vad gäller läkare får man väl anta att samma skyldigheter gäller angående tystnadsplikt mm. som läkare anställda på sjukhusen. De avtal de skriver på måste ju ha någon sorts krav oavsett var de är anställda.

Men ingen av dessa har vad jag vet polisiära auktoriteter. Eller vad menar du med frågan?

Av Nerus
Skrivet av gsjolund:

Hej!

Jag är vice CTO på Nyheter24-Gruppen och försöker få lite pejl på detta. Superkul att hitta en hel tråd om det! Kort sagt så rör det sig om någon annons som i sin tur blivit kapad. Vi försöker isolera vilken och skulle därför behöva lite feedback

Ni som fått den här buggen, vilket operativsystem och vilken webbläsare har ni kört? Vilken version av webbläsaren?

När jag går in på nyheter24 varnade officescan direkt, och säger att nedanstående adress är farlig. Lägger den i Spoiler och ber folk att låta bli den. (bytte slash så man inte klickar heller )

http:\\player.goviral-content.com/player.php

Dold text

Win 7 enterprise SP1
Firefox 17.0.1

Av Nerus
Skrivet av EyEr0n:

När det gäller polisbefogenheter och våldsanvändning så finns det ju idag lagstöd för att andra än polisen får bruka våld i vissa situationer. Ordningsvakter och skyddsvakter har tex rätt att bruka våld mot andra i vissa situationer. Det har iof alla i Sverige med, genom nödvärn och envarsgripande.

Det artikeln handlar om är väl bra, om det kan leda till att "riktiga poliser" avlastas och kan vara ute på gatan istället.

Ja, att polisbefogenheter delas ut inom polisen är ju inte fel. Jag fattade det först som att befogenheterna i fråga skulle delas ut utanför polisen.

Skrivet av Twister86:

Är det inte väldigt ont och få om poliser i Sverige idag? Bara undrar...

Det betydligt fler poliser idag än för några år sedan.

Av Nerus
Skrivet av CSM101:

En sjuksköterska är också anställd på sjukhuset, men hon har inte samma befogenheter som jag som är läkare.
vissa sjuksköterskor har dock fått utökade befogenheter, tex barnmorskor, så att de avlastar läkare från vissa arbetsuppgifter.

samma sak kommer ske här.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej men hon är fortfarande anställd på sjukhuset och har en hel del skyldigheter som folk som inte är anställda där inte har, det var min poäng. Vilket också gäller de som är anställda inom polisen antar jag.

Men då har jag fått svar på mina frågor i alla fall.

Av Nerus
Skrivet av Alakai:

Polisen tar in konsulthjälp idag.

Jo det är ju sant.

Skrivet av djonn:

Det förslaget handlar om är att låta andra än polisen göra viss myndighetsutövning. Det ska därmed då inte krävas att du gått polisprogrammet och genomgått aspirantutbildningen, vilket är vad som krävs i dag. Ja, eller att du är åklagare. Det handlar då rakt inte om att låta APB syssla med förundersökningar.

Polisen har 8 000 civilanställda i dag. Det är alltså personer som jobbar för polisen, men som inte är poliser. Det här skulle öppna för att någon av dessa bl.a. kan sitta som förundersökningsledare, besluta om husrannsakan och så vidare.

Jaha, men då är de anställda på Polisen i vilket fall?

Av Nerus
Skrivet av djonn:

Det handlar om civila utredare på polisen som eventuellt ska få vissa polisiära befogenheter, såsom att vara förundersökningsledare och kunna besluta om tvångsmedel. I t.ex. ekonomisk brottslighet kan det finnas viss poäng att en ekonom sitter med dessa befogenheter, eftersom han har en förståelse för undersökningen som en polis svårligen skulle kunna ta till sig. Det torde vara ganska ovanligt att någon är ekonom och polis.

Dina tolkningar och insinuationer om innehållet är gravt felaktiga och har inte täckning i artikelns text.

Jag tycker fortfarande det låter som att polisen tar in konsulthjälp. Vad är skillnaden?

Av Nerus

Nu får fler polisiär auktoritet.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Detta har man väl bara väntat på.

Kan tänka mig att anti-piratbyrån gärna ställer upp.

I mitt huvud betyder detta att det blir vinstdrivande företag får möjlighet att påverka utredningar. Misstolkar jag eller vad händer med Sverige?

Av Nerus
Skrivet av Broken-arrow:

Nä men han frågade ju bara efter vart man kunde se sån info. Om jag tolkade han fel ber jag om ursäkt.

Hur som finns nog info här: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/177402-public-t... eller http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/181885-82-v1-t.... Fast vad det verkar så är det nog bara ett ryckte.

Nej han frågade om någon vet vart man kan hitta information om att T57:an skulle buffas.

Men om du missförstod frågan är det ju inget problem längre.

Av Nerus

Jag hittar inte någonting om att amerikanska tanks skulle buffas i detta.

Vänligen specificera.

Av Nerus
Skrivet av Alakai:

Mja, om du endast ser till aim time så är skillnaden nära obefintlig, 103an har ju ganska kort sådan. Tänk på hur det känts på tidigare tanks, T29an och T32an och gå efter den känslan, skulle jag säga.
Själv kör man gärna vent för den övergripande känslan och inte för någon specifik del av alla små bonusar. Att kunna vända sig något snabbare, accelerera något snabbare och t.o.m. se något litet längre bidrar till helhetsupplevelsen av tanken. Och det är ju därför jag spelar, för att njuta av min tank på ett sexuellt vis. Vent, rammer och vert verkar vettigt på de flesta tanks som rör på sig, för små och betydelsefulla bonusar. Men som sagt, aldrig kört 103an..

Sexuellt vet jag inte om jag känner för tanksen, men när den gör som man vill så är det ju väldigt underhållande.

Du har nog rätt i att 103an är en sådan tank som man har stor nytta av 5% förbättring på allt. Det är lite som medium tank vågar jag nästan påstå, utan att ha någon större erfarenhet av dem. Jag började i franska trädet men jag tycker inte de är min grej! Ska testa lite i amerikanska när det släpps, för testservern är ju 100% omöjlig att komma in på.

Men, då lutar det ju faktiskt åt improved vent. och vert. stab.

Av Nerus
Skrivet av Jakelol:

Om alla i Sweclockers foldinglag köper en sånhär så kan kan ni ju bli #1

Det är för dyrt! Frågan är ju hur man får den att folda till 37451 istället ;).

Av Nerus
Skrivet av ZandZ:

m103:an skjuter så snabbt samt skall vara i fronten mycket så i mitt tycke är bästa kombon nog vertical stabilizer och vent för att snabbt komma till skott under rörelse, vent gör dig ju lite agilare också vilket hjälper en del, speciellt i städer. stab/vent/rammer kör jag på E5 och det fungerar bra.

Jo jag kommer ju ta med modulerna till E5:an såklart, så det är väl förståndigast att välja efter den egentligen.

Skrivet av Alakai:

Ei16-rnMMLE

Hur man brukar göra på just 103an vet jag inte. Själv hoppar jag gärna drive på alla tanks som rör på sig mycket och kör helt på vert istället, då det kan vara brottom att få iväg ett skott och en extra halvsekunds väntan på att täcka siktet är en evig väntan.

Bra video!

Frågan är ju då om improved vent gör märkbar skillnad när man kör.

Av Nerus

Någon som vet om enhanced gun laying drive, läggs till vertical stabilizer, så man bör ta de två tillsammans, eller ska man bara ta improved vent med gun laying drive istället?

Kan inte bestämma mig så det har inte kommit längre än att jag har gun rammer och en verktygslåda för tillfället.

Gäller M103:an.

Tanken blir ju bara bättre och bättre ju mer man lirar den!

Av Nerus
Skrivet av pecill:

Skulle säga att det kanske kan va värt att vänta tills Type 59 kommer igen. Löwen är rätt jävla tråkig kan jag säga.

Håller med fullständigt.

Jag hade inte rekommenderat någon att köpa löwe, för långsam och för dålig armor.

T34 har jag inte så den kan jag inte uttala mig om.

Av Nerus

Tack till Sweclockers.com för att man fick svara på alla de frågorna och inte bara en. Känns mycket rättvisare och gav mig en bättre chans att dela min åsikt.

Av Nerus

Ja men de har ändrat ljudet så att det ska höras på mycket längre håll. Det är nog lite av det ni hör. Sen om det inte fungerar som det bör är ju en annan sak på test realm.

Själv kommer jag inte in över huvud taget.

Av Nerus
Skrivet av Alakai:

Fixed a low cost of repair of the tank after flooding.
Fixed blocking of a flooded tank after battles on the global map.

Flooding, är det endast hög belastning för specifik tank eller är det drunkning i detta fallet?

Kan tänka mig det är för att folk inte ska komma runt repairs så lätt.

Skrivet av ZandZ:

de brukar lägga tid på att fixa saker som ingen bryr sig om så som fåglar och surrande flygplan i bakgrunden.

edit: NU är klienten redo för nerladdning för de som är intresserade.

Ja nu kan man lira, men jag kommer inte hinna tanka ner innan det är försent. Blir väl lite testande i helgen.

Av Nerus
Skrivet av crazymike:

du måste ha missat att det står "Information on how to join the public test will be announced once the test begins."

Så är det, ja.

Jaja, patchnotes släppta i alla fall. Får väl vänta lite till med att testa de nya kinesiska och amerikanska. Man hoppas ju på att de är något att ha.

Av Nerus

Patch 8.2

Nu äntligen är Test server uppe.

Patch notes:

Main Features of Version 8.2

New Tech Tree: the Chinese make their debut
New American Tech Tree branch
New Premium tanks
New medals

The full list of the patch notes is available below.
How the Public Test Works

Information on how to join the public test will be announced once the test begins.

Thank you for taking part in the public test! Good luck and have fun!

Current Release Notes

New Chinese Tech Tree added (17 vehicles, light, medium and heavy tanks). Light Tank Tier I Renault NC-31 will be automatically added to all players with an available slot.
New line of American tanks added: light tank Т21, light tank Т71, medium tank Т69, medium tank Т54E1, heavy tank T57 (this branch is available to research from the medium М7 tank).
New premium tanks available for purchasing: British heavy tank TOG-2, British tank destroyer АТ-15А, French heavy tank 1945 FCM 50t.
More maps reworked to the new render system: Prokhorovka, Redshire, Erlenberg, Ruinberg.
Reworked sounds of ricochets, tank hits and penetrations
Reworked sounds of rounds hitting landscape and ambient objects
Reworked sounds of low-calibre guns
Added Jordanian flag to emblems
Added the “Patton Valley” achievement for the destruction of 100 M46 Patton or M48A1 Patton III tanks. After the update has been released, all previously destroyed tanks (of these types) will be counted.
Added “commemoratives” – achievements without a grade, which can be granted to a number of players, several times per battle:
‘Lucky’ – Witness the destruction of an enemy vehicle by an enemy team player. You must be 10 metres or less from the enemy vehicle at the moment of its destruction.
‘Cool-Headed’ – Survive at least 10 ricochets and non-penetrations in a row from enemy team players.
‘Spartan’ - Survive a ricochet or non-penetration from an enemy team player. Your vehicle must have less than 10% of its hit points left.
‘Ranger’ - Destroy all enemy light tanks (at least 3) in the course of one battle.

Game mechanics

Fallen trees are now counted as masking cover (like bushes) for the visibility system.
Tank vibration on ruins, rails and small objects has been reduced or completely removed.
Increased radius of gun fire and hit sounds. Changed the way these effects sound from a distance.
‘Brothers-In-Arms’ perk now gives bonus to ‘Mentor’ perk.
Changed to historical armouring of the Т-34-85, IS and Matilda (British) tanks.
Changed the hull weight of the Churchill (Soviet) tank from 22000 to 20869 kg.
Changed the weight of the AEC A190 engine from 400 to 800 kg.
Changed the hull weight of the Valentine (Soviet) tank from 8700 to 8300 kg.
Reduced the research cost of the 2x Leyland E164 engine for Matilda tank to 310 experience points.
Increased the research cost of the Churchill tank after the Matilda tank to 11500 experience points.
Fixed the mechanics of how the “Sniper” achievement is awarded.
“Patrol Duty” achievement is now counted in the “Kay’s Medal” achievement
The Panther M10 has been added to the “Hunter” achievement

Graphics and technical improvements

Draw distance (settings/graphics/draw distance) increased for minimum graphics quality settings from 400 to 600 metres, and from 1000 to 1400 meters for maximum graphics quality.
Improved rendering performance of trees and vegetation – this should reduce performance drawdown in the sniper mode when one has a large amount of vegetation on the screen.
Low performance issue fixed for some configurations (mainly for Radeon VGAs) for the following maps: Steppes, South Coast, Highway, Mines, Widepark, Abbey.
Fixed incorrect auto-detection of the Texture Quality in the Graphics quality menu.
Reworked and optimised some destruction effects of buildings and objects
Some ambient objects were reworked and readjusted based on performance of improved graphics
Added vehicle shadow in garage
Added effects to decrease brightness and density of emblems and inscriptions while in post-mortem mode.

UI

Battle Interface: module icons (left bottom corner of the screen) show the interactive repair progress indicator.
Fixed change in sharp camera angles when interacting with other objects (tanks) in some situations.
In the tank tech tree display, the distance between the levels of the tanks has been reduced.
In the tank tech tree, the exit to the common tech tree for the nation has been changed (the button with the flag of the nation instead of labels or links).
In the tank tech tree, research cost and purchase price for the tanks and modules will be displayed regardless of the state of the tank / module.
In the tech tree, if there are insufficient resources or experience points, the pop up will show how much experience or credits is still needed for levelling / purchase.
In the tech tree, the presentation of a tank’s experience level has been changed.
For post-mortem mode of viewing players from your team:
Fixed drowning indicator display
Added ‘empty ammo-rack’ display
Added a display of the status of tank modules and tank crew-members
Removed display of damage to allies from after-battle statistics
The login message ‘Cannot connect. Probably connection is blocked by firewall’ changed to ‘Unable to connect to the server. Server may be down for maintenance or connection settings check is required’
The message displayed when attempting login with an old version of the client has been changed from: "The login packet sent to the server was malformed" to "Error in authorization on game server. Your game client version may be outdated or damaged’
Changed display of armouring in the interface (without changing the armour itself) of the SU-5, T-46, КV-13, SU-85B, SU-101, Object 268, KV-2, KV-3, IS-3, KV-4, IS-8, IS-7, ISU-152, VK 4502 A, PzKpfw V Panther, Centurion, Centurion Mk. 7/1, FV4202, Covenanter, Cruiser MkI, Valentine, Caernarvon, M6.
Changed the display of names for the British tanks.
Fully reworked the design of tank-selling window

Fixes:

Fixed a bug when a projectile disappears after penetrating through the mantlet and hitting the gun, but the gun is ‘not damaged’.
Fixed a bug where a shell would disappear after breaking the spaced armour and then rebound off the main armour of the tank.
Fixed "flying" tanks at high ping and significant loss of data packets.
Fixed displacement and "tugging" of aim in sniper mode.
Fixed an abnormally high damage from ramming in some cases.
Fixed a low cost of repair of the tank after flooding.
Fixed blocking of a flooded tank after battles on the global map.
Fixed a bug when in some cases a tank destroyed by an enemy’s ally continued to gain experience for the damage of a spotted enemy vehicle during the battle.
Fixed a rare issue which caused players to be added to excluded game modes
Fixed the disappearance of burning effect on destroyed vehicles burning effect at relatively distances
Fixed the discrepancy in the display and collision models of some buildings and objects
Fixed option to enter ‘pre-battle UI’ in special battles, which one cannot leave afterwards
Fixed different rounding methods used for the Win/Loss ratio percentage in different statistics windows
Damage dealt to own vehicle removed from the after-battle statistics ‘battle efficiency’ tab
Fixed the error, which caused rare cases of Ammo Rack critical hits not being counted in after-battle statistics
Fixed an error in which SPG markers were displayed on the mini-map as tank markers
Fixed the effect of some sniper reticule settings on the arcade reticule
Fixed some errors in list of complaints in after-battle statistics.
Fixed camouflage errors on the Pzkpfw V/IV, A-32 tanks.
Fixed model and texture errors on the Object 268, T-46, IS-8 vehicles.
Fixed inscriptions and emblems on the KV-5, M5 Stuart tanks.
Fixed destroyed model errors on the Gw Panther, Е-100, Lowe, Grille, Lorraine39 L AM, Lorraine40t, T25-2, Panther M10, Object 212, Object 704, AMX 13F3AM, AMX 105AM, ARL 44, Matilda (British), AMX13-75 vehicles.
Fixed incorrect shot effect of the 8.8cm KwK43 L/71 gun for the Tiger tank.
Fixed incorrect exhaust effect of the В-2 engine for the KV engine.
Fixed names of some American tanks.
Fixed incorrect displaying of hit/penetration marks on the KV-1S, Т110Е4.
Fixed the description when receiving the “Top Gun” and “Sniper” achievements.
Fixed the description of the “de Langlade's Medal” achievement

Dold text