Assassin's Creed: Unity får systemkrav – minst GTX 680 eller HD 7970 rekommenderas

Ubisoft håller inte igen när systemkraven för Assassin's Creed: Unity presenteras. För att uppnå lägsta rekommenderade hårdvara krävs ett Geforce GTX 680 alternativt Radeon HD 7970.

Kontroverserna kring Assassin's Creed: Unity för spelkonsoler har varit många och Ubisoft har skyllt låg upplösning samt bildfrekvens på de stora öppna miljöerna spelet har att erbjuda. Nu publiceras systemkraven för PC-plattformen, som mycket väl kan vara de högsta någonsin.

ACU-media-SS-8-big_147457.jpg

Systemkrav: Assassin's Creed: Unity

Minimum

Rekommenderas

OS

Windows 7 eller senare
Endast x86-64 (64-bit)

Windows 7 eller senare
Endast x86-64 (64-bit)

CPU

Intel Core i5-2500K
AMD FX-8350
AMD Phenom II X4 940

Intel Core i7-3770K
AMD FX-8350

GPU

Nvidia Geforce GTX 680
AMD Radeon HD 7970
2 GB videominne eller mer

Nvidia Geforce GTX 780
AMD Radeon R9 290X
3 GB videominne eller mer

RAM

6 GB

8 GB

Lagring

50 GB

50 GB

För att uppfylla minimum rekommenderas en förhållandevis kraftfull processor med minst fyra kärnor och hela 6 GB primärminne. För grafikkort märks inga mindre än Geforce GTX 680 och Radeon HD 7970 – flaggskeppsmodellerna med en grafikkrets från Nvidia respektive AMD från år 2012. Nämnvärt är att båda modeller än idag är aktuella under försäljningsnamnen GTX 770 och Radeon R9 280X.

För att nå upp till de rekommenderade systemkraven höjs ribban för processorerna och mängden primärminne ökar till 8 GB. För grafikkorten krävs ännu mer färska Geforce GTX 780 eller AMD Radeon R9 290X, där båda än idag tillhör toppskiktet i prestandasegmentet och den sistnämnda är det i särklass kraftfullaste grafikkort AMD har att erbjuda med en ensam grafikkrets.

Assassin's Creed: Unity släpps den 13 november till plattformarna PC/Windows, Xbox One och Playstation 4.

Kommentarer till artikeln

152 debattinlägg

Skicka en rättelse
3

SweClockers följer med bakom kulisserna på Dreamhacks Counter Strike-turnering

Dreamhack är inte bara en LAN-fest utan också centrum för ett flertal tävlingar i e-sport. SweClockers tar tillfället i akt och kikar in bakom kulisserna på CS:GO-tävlingen. Läs mer

9

5G-standarden spikas av 3GPP – sista pusselbiten innan kommersialisering

Efter 34 månaders mangling har industrin enats om specifikationen för 5G. Det innebär att det är fritt fram för tillverkare att färdigställa och slutligen kommersialisera 5G-produkter. Läs mer

I samarbete med Mionix
2

Wrestling och krossade skrivbord när medlem vinner kringutrustning från Mionix

Svenska Mionix sommartävling är nu avgjord och en lycklig SweClockers medlem går därmed vinnande ur striden med en helt ny uppsättning påkostade gamingtillbehör. Läs mer

4

FZ pratar Rage 2 och svensk spelutveckling med Avalanche Studios Magnus Nedfors

Svenska Avalanche Studios är utvecklarna bakom kommande Rage 2. Carl Johansson-Sundelius på FZ har pratat med spelets regissör Magnus Nedfors. Läs mer

65

Teknikstund: Bästa TV:n för sport

Fotbolls-VM är igång och med det ökar försäljningen av stora TV-apparater. Thomas Ytterberg går igenom fenomenet TV för sport och slår hål på de vanligaste myterna. Läs mer

10

AMD:s instegsmodeller Ryzen 5 2500X och 3 2300X får specifikationer

Inför lanseringen av instegsmodellerna Ryzen 5 2500X och 3 2300X får duon specifikationer, som talar för ett prestandalyft norr om 10 procent gentemot dagens 5 1500X och 3 1300X. Läs mer

4

Svåra frågor om spelen på E3-mässan i förra veckans quiz

Som avslutning på den traditionsenliga spelveckan på E3 bjöd SweClockers på frågesport om mässan, och endast 26 deltagare lyckades få alla rätt. Läs mer

57

World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Månader av spekulationer når vägs ände när Blizzard beslutar sig för att World of Warcraft Classic ska baseras på Patch 1.12, som anses leverera den med kompletta klassiska upplevelsen. Läs mer

26

Microsoft vill se högre bildfrekvenser med nästa generations Xbox

Från att tidigare ha tonat ned betydelsen av högre bildfrekvenser i spel kovänder Xbox-chefen Phil Spencer och uttrycker det som en hög prioritet för nästa generation. Läs mer

6

Intervju – Pete Hines om Fallout 76 och framtiden

Bland godbitarna från E3 finns en intervju med Bethesdas Pete Hines – mannen som drar i trådarna runt när, var och hur företaget kommunicerar om kommande spel. Läs mer

33

Microsoft: "Vi respekterade inte PC-spelare"

I intervju under E3 2018 frågas Xbox-chefen Phil Spencer ut om framtiden för integrationen mellan Xbox och PC, och passar då på att erkänna tidigare bristande uppmärksamhet för PC-spelare. Läs mer