DX10: Far Cry 2
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Far Cry 2 |
Utvecklare | Ubisoft Montreal |
Genre | First-person shooter |
DirectX-version | 10.0 |
Lanseringsdatum | 2008-10-21 |
Systemkrav |
|
När Crytek valde att utveckla Crysis istället för en uppföljare till det oerhört populära Far Cry gick jobbet istället till Ubisofts Montreal-studio. Far Cry 2 utspelas i en öppen värld på Afrikas savanner där spelmotorn bjuder på vackra visuella effekter utan att för den delen vara alltför krävande.
Här används spelets inbyggda testfunktion med en förutbestämd slinga. Upplösningen är i sedvanligt manér satt till 1920 x 1200 pixlar medan detaljnivån skruvas upp till högsta läge. Samtidigt appliceras åtta gångers kantutjämning för det lilla extra.
I djungelpangaren Far Cry 2 lyckas inte riktigt Geforce GTX 570 hänga med GTX 480 i svängarna och avståndet upp till Radeon HD 6850 CF samt Geforce GTX 460 1 GB SLI är stort. Det klarar dock att hålla en god marginal till sin direkta föregångare GTX 470.
Med två kort i SLI syns samma trend, Geforce GTX 570 når inte hela vägen fram till det äldre GTX 480. Skillnaden är dock i högsta grad marginell, överlag presterar de båda korten väldigt lika.