Ipad upplåst på en dag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Slate kör Windows 7, så om det finns till windows finns det till den :p. Så det kommer finnas massa crashande och dåliga program!

Är det inte så att Slate har ett nedbantat Windows 7 operativsystem ?
I såna fall vet man ju inte hur det blir med kompatibiliteten.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Fast han kommenterade ju någon som sa enhet, dvs iPaden. Skulle killen pratat om endast mjukvaran så skulle det ju varit något annat.

Men den han kommenterade menade (som jag förstod det) enhet i bemärkelsen mjuk- och hårdvaran (iPaden) tillsammans.
Det är väl knappast begränsningar i hårdvaran i iPaden som folk jämrar sig för (jo det också kanske, det är mycket gnäll).

Om det nu inte är mjukvaran som ElectroGeeza gnäller på så är det väl bara att jailbreaka?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Är det inte så att Slate har ett nedbantat Windows 7 operativsystem ?
I såna fall vet man ju inte hur det blir med kompatibiliteten.

Ne, det skall vara hela Win 7 men med ett custom GUI som man verkar kunna stänga av ifall man vill.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av star-affinity
Men den han kommenterade menade (som jag förstod det) enhet i bemärkelsen mjuk- och hårdvaran (iPaden) tillsammans.
Det är väl knappast begränsningar i hårdvaran i iPaden som folk jämrar sig för (jo det också kanske, det är mycket gnäll).

Om det nu inte är mjukvaran som ElectroGeeza gnäller på så är det väl bara att jailbreaka?

Ja, och Apple äger inte enheten dvs mjuk och hårdvara. Du bevisade ju just dig själv fel, hårdvaran ägs inte av Apple, och enhet syftar på hårdvara och mjukvara, därav ägs inte enheten av Apple.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
BILD

Helt logiskt!

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt intressant att för att man ska ha en riktigt användning för produkten så krävs det att göra en upplåsning som apple inte gillar. Det betyder ju att konsumenterna vill ha ut mer av sin produkt än vad den ska ha. Alltså anser jag att apple borde egentligen ta tillvara på sådan där tillfällen, se varför de låser upp den och vad de använder den till, för att applicera mer funktioner till plattan/iphone osv.

Visa signatur

EP45-DS3P | Quad 6600 @ 3.0 GHz | 4gb DDR2 | HD4850 512mb | Thermalright Ultra-120 Extreme | 1,5TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
http://pici.se/pictures/mwmhaDcfg.jpg

Wohoooo.. klappa händerna när du är riktigt bra...

Bara andra tråden på två dagar samma bild kommer upp.. har folk inget bättre för sig än att basha i Apple trådar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
http://pici.se/pictures/mwmhaDcfg.jpg

Haha, så bra!!! mera tack =D

Visa signatur

.

Permalänk
Avstängd

Svårt när ipad har iphone os 3.0 de är ju hackat för länge sen.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogger
Det är ganska enkelt.

Adobe kommer själv inte göra program till någon som det kräver jailbreak för att använda.

Kan någon hacker göra det. Flash är inte öppet, så det finns ingen källkod att utgå från. Att göra kod från noll tror jag ingen kommer göra. Det är ganska stort jobb för liten vinst.

Finns dock ett par flashplayers som är opensource

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

HP slate ska köra Windows 7 home edtion.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Då kanske man ska dra fram plånboken och köpa en stor Iphone som man inte kan ringa eller lyssna på musik med... Eller kanske inte?
En eloge till apple som överträffar sig själva varenda gång

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Slate kör Windows 7, så om det finns till windows finns det till den :p. Så det kommer finnas massa crashande och dåliga program!

jag har haft en krasch i win7 och det var för att grafikkortet jag installerade själv efter installationen inte hade rätt drivrutiner. det var för övrigt den enda drivrutinen jag någonsin behövt ladda ned till win7. Apple-klubbens enda argument mot Win7 verkar vara "vista var dåligt" och "det kom ganska sent".

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Wohoooo.. klappa händerna när du är riktigt bra...

Bara andra tråden på två dagar samma bild kommer upp.. har folk inget bättre för sig än att basha i Apple trådar?

Kan hålla med om att det är mycket Apple bashande (fastän jag själv inte har så mycket kärlek för Apple..).

Men jag måste säga att bilden inte riktigt uppfyller sitt syfte. Jag menar, vem skulle inte vilja ha en "IMat" på väggen?? (kanske en "IWall") Vore riktigt coolt

Visa signatur

[Laptop] HP nc6220
[Speldator] Antec 900 | Gigabyte P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,2GHz | Thermalright Ultra 120 Extreme | Corsair XMS2-6400 2x1GB CL4 | PNY Geforce 8800GTX @ 621/2052 | 2xSamsung SpinPoint 500GB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
jag har haft en krasch i win7 och det var för att grafikkortet jag installerade själv efter installationen inte hade rätt drivrutiner. det var för övrigt den enda drivrutinen jag någonsin behövt ladda ned till win7. Apple-klubbens enda argument mot Win7 verkar vara "vista var dåligt" och "det kom ganska sent".

Ne, men Windows har några nackdelar, inklusive kass batterihantering osv. Helst skulle jag se att man kunde köra OS X på en iPad/HP Slate liknande enhet, men det är nog önsketänkande

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Här är det en video som bevisar att iPad är skräp.

Permalänk

Jag tror att det här är ett uttryck för filnostalgi.

I över 20 år har användare vant sig att hantera filer, lägga dom på en desktop, skapa mappar, flytta dom fram och tillbaka (fildelning) etc.

Nu plötsligt med iphone/ipad finns inte filerna längre, eller rättare sagt, det är ett OS som är gjort så att användaren aldrig skall se eller bry sig om filerna.

(Och det är därför det inte finns ett USB uttag.)

Permalänk
Hedersmedlem

Folk det är ingen dator i den benämningen. Suttit och lekt med Numbers nu och måste säga att det är en brutal app för 9.90usd sjukt bra.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ne, det skall vara hela Win 7 men med ett custom GUI som man verkar kunna stänga av ifall man vill.

Ja, och Apple äger inte enheten dvs mjuk och hårdvara. Du bevisade ju just dig själv fel, hårdvaran ägs inte av Apple, och enhet syftar på hårdvara och mjukvara, därav ägs inte enheten av Apple.

Hur menar du?
När man köper en iPad och använder mjukvaran till det på licencierar man mjukvaran. Man äger inte den i den bemärkelsen. Hårdvaran kan man väl säga att man äger, men man kan inte bli arg och säga att ”när jag köpt en iPad så är det OS den kör mitt och jag borde få kunna göra vad jag vill med det”. Man kan så klart tycka att det skulle vara så, men så är det inte (man äger det inte). Gillar man inte det så ska man låta bli att köpa en iPad.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av star-affinity
Hur menar du?
När man köper en iPad och använder mjukvaran till det på licencierar man mjukvaran. Man äger inte den i den bemärkelsen. Hårdvaran kan man väl säga att man äger, men man kan inte bli arg och säga att ”när jag köpt en iPad så är det OS den kör mitt och jag borde få kunna göra vad jag vill med det”. Man kan så klart tycka att det skulle vara så, men så är det inte (man äger det inte). Gillar man inte det så ska man låta bli att köpa en iPad.

Okej, nu blir det flerstegslösning för dig.

1. Börja grundskolan.

2. Lär dig läsa.

3. Kom tillbaka och läs posten igen.

4. Inse hur lite du förstod innan.

5. Skriv ett svar som faktiskt är ett svar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Okej, nu blir det flerstegslösning för dig.

1. Börja grundskolan.

2. Lär dig läsa.

3. Kom tillbaka och läs posten igen.

4. Inse hur lite du förstod innan.

5. Skriv ett svar som faktiskt är ett svar.

Du behöver inte bli dryg.
Visst kan jag ha missförstått, men ingen verkar kunna förklara på ett vettigt sätt, så det är kanske inte så konstigt?

När jag läser posten ser jag en arg person som tycker att han äger sin iPad när han köpt den (dvs. både mjuk- och hårdvaran) och därför borde kunna installera vad han vill. Rätt eller fel?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
jag har haft en krasch i win7 och det var för att grafikkortet jag installerade själv efter installationen inte hade rätt drivrutiner. det var för övrigt den enda drivrutinen jag någonsin behövt ladda ned till win7. Apple-klubbens enda argument mot Win7 verkar vara "vista var dåligt" och "det kom ganska sent".

Den Apple-klubb jag är med i tycker inte Windows 7 är dåligt, men däremot att det kräver något mer av användaren (gemene man som inte är intresserad av datorn i sig) än Mac OS X.

Här finns en ganska intressant undersökning ”User Interface Friction Research”:

http://pfeifferreport.com/trends/UIF_Report.pdf

Den har några år på nacken, men ändå.

”Discussions comparing Windows and Macintosh platforms usually focus on one big question: which is the better computer? Despite the fact that they have been going on for fifteen or twenty years, these debates have lost none of the emotional charge they usually carry, and it is surprising to which extent our collective perception and under- standing of the issues involved has failed to evolve.
Even today, personal platform preference often outweighs non-partisan analysis of the issues: in the course of this research a majority of respondents had a clear platform preference, and only few participants were truly “platform-agnostic”. To make matters worse, proponents of both Windows and Macintosh platforms accuse the other of being biased and even “religious” about the issues.”

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av star-affinity
Du behöver inte bli dryg.
Visst kan jag ha missförstått, men ingen verkar kunna förklara på ett vettigt sätt, så det är kanske inte så konstigt?

När jag läser posten ser jag en arg person som tycker att han äger sin iPad när han köpt den (dvs. både mjuk- och hårdvaran) och därför borde kunna installera vad han vill. Rätt eller fel?

Det han kommenterade var ju att killen skrev "Apples enheter" vilket inte alls är sant. Enheten är hårdvara+mjukvara, om det vore "Apples enheter" skulle de äga båda delarna vilket inte är fallet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Det han kommenterade var ju att killen skrev "Apples enheter" vilket inte alls är sant. Enheten är hårdvara+mjukvara, om det vore "Apples enheter" skulle de äga båda delarna vilket inte är fallet.

Men det han var arg på var hur mjukvaran fungerar, eller hur?
Så länge han kör iPhone OS på sin iPad så kan han inte säga att han äger allt i den.

Men äsch, vi lägger ner den här diskussionen nu tycker jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Hahah! snyggt

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem

Men ge er! Varför denna häxjakt på Appel? Sen att iPad skulle "knäckas" va ju inget oväntat.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ipaden är väl bara en iphone med större skärm?

Hittar inte den där bilden som illustrerar det men vad är de största skillnaderna mot ipad då?

Du menar dessa:

http://izismile.com/img/img3/20100201/apple_ipad_00.jpg

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Jag har aldrig gillat mac/apple men ipaden är den första grej som jag tyckte var cool, men inte som mer än en idé eller ett koncept för framtiden.... en glorifierad iphone ungefär.

Jag stödjer inte olagligheter men man kan ju inte annat än av med hatten för han.... ett dygn, skillz.