Permalänk
Medlem

Jaha.. här finns dom http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=466
se btygen. Läs sedan vad som står på deras hemsida http://www.sekvencia.se/Info.aspx?q=sk:36

stämmer inte riktigt i överens....

Permalänk
Avstängd

Köpte en vara och betalade. Efter några dagar kontrollerade jag mitt konto på Sekvencia - varan hade utgått ur sortimentet! Mejl till dem för att få veta när pengarna skulle komma. Ganska snabbt svar att pengarna skulle återbetalas. Sedan två veckors väntan, nytt mejl då jag fick bekräftelse på att pengarna skulle betalas tillbaka. Efter några dagar kom pengarna.
Tyvärr har företaget raderat kontot jag registrerade på deras hemsida. Uruselt!
Hädanefter kontrollerar jag på Bolagsverket innan jag gör affärer. I detta fall kan man söka på Sekvencia och Inpera. Det vill säga Inpera är den enskilda firman som troligen köpt varumärket Sekvencia av sina släktingar som drullade rundor.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk

Konsekvencia.

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk

Jag köpte ett chassi från Sekvencia och betalade ca 3400kr i förskott. Chassit fanns i deras centrallager och det var skickat till deras butik 8:e feb. Sedan efter 10:e feb ringer jag Sekvencia titt som tätt för att varje gång få höra att "chassit kommer imorgon".

När jag frågar dom efter tracking nummer så blir dom förbannade. Jag vill veta var chassit finns och dom lovar att ringa upp mig. Men tiden går och ingen ringer upp mig... jag berättar för dom att jag lämnar Sverige den 25:e feb och kommer tillbaka i sommar.

Tiden går och det blir den 24:e feb då de makulerar min order. Jag mailar mina bankuppgifter i förhoppning på att få tilbaka mina pengar... men inga pengar syns som lovat. De har även slutat svara på mina emails.

Vad kan man göra? Ytterligare förslag än konsumentverket?

Svea inkasso tar 2050kr i avgift om jag ska gå den vägen.

Permalänk
Medlem

Har du betalat med Visa, mastercard eller likanande? Gå isåfall till din bank och säg allt det du skrivit ovan så kan de kräva tillbaka pengerna från Sekvencia. Det kan någon/några månader innan du får pengerna.

Permalänk
Medlem

Det fungerar nog endast att reklamera köpet med ett "kredit"-kort för att få pengarna tillbaka genom banken, men jag är inte riktigt säker där.

Permalänk

Det går inte köpa med kort hos dom, så jag betalade med en överföring via Swedbank.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Asrock ION 330 där. De skulle ha den i lager men efter en vecka hade de inte fått den än fast de hade den i lager. Ringde och skulle boka av den men då hade de plötsligt fått in den men det gick några dagar till innan de fick in den konstigt nog. Men när den väl kom ca 1,5-2v efter beställning så ringde jag och röt till då gav de mig 500kr i rabatt vilket jag uppfattade som lite väl frikostigt och vart misstänksam. Men jag cyklade till deras villa i Mälarhöjden med 2500kr i kontanter och betalade och snackade lite med "grabbarna" De var trevliga och korrekta och jag fick den för 2500kr och det var inga problem.

Jag tycker mer att de känns som amatörer än bedragare men det är iaf min åsikt.

/R

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Med rätt pris så lurar man alltid någon.
Från prisjakt:
19 974 priser indexerade
(110 130 totalt)
Är billigast på 6 971 av dessa.

Det är förvånansvärt många svenskar som tänker med plånboken i första hand.

He he...;) Det är ett vanligt fenomen: vi blir uppfostrade att använda begagnat, man ska inte vara förmer, för köper man dyrt är ju varan "självklart snodd" *ironi* eller huuur?;)xP

Samma sak inom relationer: svenskar (läs: killar) tänker "bara" med K**en" och är inte romantiska för 5 öre: kräver att frugan ska städa, laga mat och orka med sexuella aktiviteter (ofta på hans villkor :S) och hon "dammsuger" honom lite snabbt (och hoppas det går fort) så att hon kan få koppla av med ett glas nypressad juice och få vara ifred.:)

Jag vet inte kanske bara är jag men jag tror att vi svenskar alltid vill ha den "billigaste genvägen" oavsett om det är socialt eller ekonomiskt.:P Tragiskt men sant.:(

(Om någon skulle ha en invändning mot min utläggning så ber jag att få tala om att detta är tjejkompisar som har berättat detta av deras erfarenheter av svenska killar:P)....don't kill the messenger.:D;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Jag har fattat ett beslut. Orkar inte stödja alibaba och alla hans vänner och andra skitbutiker längre.

Det som inte finns på Inet är inte värt att köpa

vad har du emot mig och mina polare??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Måste säga att det här vad nog nåt av det roligaste jag sett någonsin.
Dom säljer alltså ett hus för 2kr på hemsidan?

http://www.sekvencia.se/PartDetail.aspx?q=p:10500081

Men hallå..

Produkten är ju inte i lager:(

Tror ni man kan beställa sånt direkt från.. tillverkaren ?

Permalänk

det är ju konstigt att ni är så efter dem började igen en månad efter dem blev borttagna ifrån prisjakt och blev satta i konkurs

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

Saxat från Sekvencias hemsida;
"Sekvencia.se drivs av Inpera"

http://www.inpera.se/

Bara så ni vet...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
vad har du emot mig och mina polare??

^_^ Lulz

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kern
Saxat från Sekvencias hemsida;
"Sekvencia.se drivs av Inpera"

http://www.inpera.se/

Bara så ni vet...

Öppnade sidan, det första ordet jag läste var " Försäljningsvilkår " Sedan stängde jag ner den sidan också.

"Bara så ni vet"....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Öppnade sidan, det första ordet jag läste var " Försäljningsvilkår " Sedan stängde jag ner den sidan också.

"Bara så ni vet"....

Verkar som om att han läser på swec. Nu står det "Försäjlningsvillkor" istället;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Verkar som om att han läser på swec. Nu står det "Försäjlningsvillkor" istället;)

Ush..... tänk om någon stackare blir blåst bara för att jag råkade hjälpa en nolla

Permalänk
Medlem

Tänk om Prisjakt och liknande siter skulle "råka" droppa såna här skojare från sin indexering/databas lite då och då... det vore väl synd.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz

Hehe, klockrent. Bara jag som undrar vad "EU Original branded goods" är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Med vårt namn Sekvencia har vi stått för kvalitet och tillförlitlighet i den krävande IT-branschen sedan 1994

jöhö

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Tja är man det minsta insatt så förstår man att i ett enskilt företag så står ägaren för alla skulder personligen, så konkar företaget med stora skulder är det fogden som gäller.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått så köper de saker utomlands? Känns väldigt oseriöst samt att folk får vänta oftast minst 2veckor.

Permalänk

Citerar från Sekvencias Information:

"Efter 20 års erfarenhet i branschen har vi konstaterat att alla affärer som går via kreditkortsbolag och factoring belastar försäljningskostnader enormt mycket, och ger utrymme för större risker som kunden betalar i slutändan, då det handlar om korta affärer, som utgör 2 % av PNP är det egentligen helt onödigt med den branschen, som växer in i vår bransch. Vi vänder oss till kunder som vill handla billigt, därför har vi fokuserat på förskottsbetalningen"

Kan detta (mellan raderna) ha något att göra med att företaget/personen ifråga har skulder eller att han inte är kreditvärdig måntro?

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

haha vilket skämt, deras omdömen på prisjakt säger ju allt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
haha vilket skämt, deras omdömen på prisjakt säger ju allt..

Ja och inte nog med det, prisjakt har tidigare noterat följande:
"2009-05-13 - Notis: På grund av att Sekvencia kör en kampanj med rabatter i utbyte mot bra recensioner på Prisjakt (bild) så har vi beslutat att inte tillåta nya omdömen så länge kampanjen pågår. "

http://www.prisjakt.nu/g/misc/sekvencia_erbjudande_2.png .. det säger ju en hel del!

2009-05-15 - Notis: Under eftermiddagen försvann erbjudandet från Sekvencia och nya omdömen tillåts åter igen.

2009-05-16 - Notis: Sekvencias kampanj är nu tillbaka, så omdömen är åter spärrade.

2009-05-18 - Notis: Erbjudandet från Sekvencia försvann igen, så nya omdömen tillåts åter igen.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Alltså vilket skämt till företag/bolag! Kanske nya FuskITbolag?

Permalänk

Jag har samma problem som du ExoCranail. Jag beställde en JVC stereo den 9 mars och betalade 1675:- i förskott. Den fanns i lager då vilket den har funnits sedan dess och även idag. Efter några mail med diverse felaktiga leveransdatum fick jag mail den 22 april om att produkten utgått från leverantörens sortiment och blev tillfrågad om kontonummer som de kunde återbetala orden på. Även efter detta mail finns produkten på deras hemsida där det står i lager. När jag några dagar senare mailade och bad om återbetalning så fick jag svaret att de lagt överföringen till banken den 23 april. Det har inte kommit fram och nu svara de inte längre på mina mail.
Jag kan bara säga att jag inte är nöjd med sekvencia. Att de haft varan i lager hela tiden trots att de uppenbarligen vet om att den inte finns i lager irriterar mig. Men att inte kunna behandla återbetalning efter två månaders väntan är fruktansvärt dåligt.
ExoCranial; har du fått dina pengar än? Hur har det gått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrhedstrom:

Jag har samma problem som du ExoCranail. Jag beställde en JVC stereo den 9 mars och betalade 1675:- i förskott. Den fanns i lager då vilket den har funnits sedan dess och även idag. Efter några mail med diverse felaktiga leveransdatum fick jag mail den 22 april om att produkten utgått från leverantörens sortiment och blev tillfrågad om kontonummer som de kunde återbetala orden på. Även efter detta mail finns produkten på deras hemsida där det står i lager. När jag några dagar senare mailade och bad om återbetalning så fick jag svaret att de lagt överföringen till banken den 23 april. Det har inte kommit fram och nu svara de inte längre på mina mail.
Jag kan bara säga att jag inte är nöjd med sekvencia. Att de haft varan i lager hela tiden trots att de uppenbarligen vet om att den inte finns i lager irriterar mig. Men att inte kunna behandla återbetalning efter två månaders väntan är fruktansvärt dåligt.
ExoCranial; har du fått dina pengar än? Hur har det gått?

Min flickvän handla en mus från dom i mars som det stod att dom hade i lager men det visade sig att det bara va BS från deras sida, tog Sekvencia 2 månader att återbetala ^^.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Ja, jag får se om det kanske kommer efter ett tag.
Men jag vill passa på att varna även för Inpera.se som har slagit upp portarna istället för sekvencia. Företaget har samma hämtlager adress som sekvencia.

Permalänk

Det är Inpera som driver sekvencia.
Citat från www,sekvencia.se
"Sekvencia.se drivs av Inpera. Org. nr: SE860130099201 Vasagatan 27, 111 20 Stockholm, Sweden, Tel/Fax:+46852707500, info@sekvencia.se "

Fakta om Inpera:
Inpera, Enskild firma
Reg datum: 2009-02-03
Innehavare: AMOURI, HUSSEIN
Betalningsanmärkningar: 2010-05-03, Belopp 11 426 SEK, typ: Skattekonto - Termin 5

Visa signatur

- Who are you? -