Omröstning Inet Taurus tävlingsbidrag

Permalänk
Medlem

Tveksamt till att juryn går blint på röstandet. Har svårt att tro att varken 5 eller 17 skulle användas, även om den senare vore ganska kul.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Tveksamt till att juryn går blint på röstandet. Har svårt att tro att varken 5 eller 17 skulle användas, även om den senare vore ganska kul.

Mycket möjligt att de använder 5'an, fast de kanske bara väljer att använda själva U (den snitsiga bokstaven U i loggan alltså). De kunde ju som skrivet kanske göra lite ändringar själv.

Jag röstade på 5'an trots att jag gjort ett av de andra bidragen.

Permalänk

Mera kladd

Har lekt lite med mitt egna bidrag, och har inga förväntningar att vinna någon omröstning, utan mer för att det är kul att se hur det skulle se ut.

En logga är ju inte bara en snygg bild utan den ska vara tryckvänlig samt ekonomisk, fullfärgs tryck är ju dyrare än t.ex tre färgs tryck.
Vissa bilder här även om de är snygga så är de inte automatiskt jättebra logo kandidater.

Permalänk
Medlem

19 helt klart, ser ut som det är Inets grafiker som skickat in den...=)

Permalänk
Medlem

alla ser väldigt bra ut, men jag tycker 14 och 4 ligger snäppet över. gillar enkelheten, samt man ser att det verkligen är Inets eget märke i loggan. sjuan visar också det på ett kraftfullt och stilrent sätt.

personligen tycker jag att loggor inte ska vara för flashiga (men å andra sidan, dessa datorer brukar väl oftast marknadsföras till kids med för mycket cash, de verkar ju gilla flash)

Permalänk
Medlem

Jag gissar på nr 11 är Inets grafikers egna.

Permalänk
Medlem

Re: Mera kladd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av clevestam
Har lekt lite med mitt egna bidrag, och har inga förväntningar att vinna någon omröstning, utan mer för att det är kul att se hur det skulle se ut.

En logga är ju inte bara en snygg bild utan den ska vara tryckvänlig samt ekonomisk, fullfärgs tryck är ju dyrare än t.ex tre färgs tryck.
Vissa bilder här även om de är snygga så är de inte automatiskt jättebra logo kandidater.

Tycker det där blev jävligt snyggt! Särskilt emblemen och musmattorna.

Med kritiken och kommentarerna bilden fått i åtanke pillade jag lite ytterliggare för att få bort häst-vibbarna och få den att se lite elakare ut.. Tanken är som sagt inte att göra ett nytt bidrag utan bara att försöka förmedla det ni sagt

Permalänk

Jag tänker på min far's gamla bil ford taurus!!

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem

Ni har ju ingen stil!

Vem skulle inte vilja ha ett 700d som ser så otroligt snyggt ut?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mera kladd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Tycker det där blev jävligt snyggt! Särskilt emblemen och musmattorna.

Med kritiken och kommentarerna bilden fått i åtanke pillade jag lite ytterliggare för att få bort häst-vibbarna och få den att se lite elakare ut.. Tanken är som sagt inte att göra ett nytt bidrag utan bara att försöka förmedla det ni sagt

http://www.home.no/arelion/taurusredo.jpg

Hehe de börjar närma sig, nu liknar det dock en hund med horn. Kanske är det öronen på kinderna som gör det?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Någon som känner igen fonten på bidrag nr:5? Jävligt snyggt iaf.

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Medlem

Femman i metall grymmt snygg!!!!

Permalänk
Medlem

Robbaz: haha!

Arelion: hade lätt lagt min röst på den loggan men nu gick den till nr fyra ist, den gamla var proffsig och nu ser den också ut som en taurus, fint!

Permalänk
Medlem

Alltså villka program använder dem?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mera kladd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Tycker det där blev jävligt snyggt! Särskilt emblemen och musmattorna.

Med kritiken och kommentarerna bilden fått i åtanke pillade jag lite ytterliggare för att få bort häst-vibbarna och få den att se lite elakare ut.. Tanken är som sagt inte att göra ett nytt bidrag utan bara att försöka förmedla det ni sagt

http://www.home.no/arelion/taurusredo.jpg

Hehe! Jag tävlar ju med ett eget bidrag men jag gillar grafik och kunde inte hålla mig ifrån att pilla med ditt bidrag som jag faktiskt röstade på och tycker är smakfullt på alla sätt!

Jag gillade inte hornen lika mycket som det andra så jag lade dit några egna samt drog örat lite bakåt för att få den där arga look'en.

//Longplay

Permalänk
Medlem

Ok! sista fixen! Sen är saken biff!

Eftersom jag spelat hockey så kände jag att fonten du använt ger mig vibbar av tillverkaren av skridskor "Bauer"

Så jag lade dit en riktigt snygg text! Höhö! No offence!

//Longplay

Permalänk
Medlem

longplay : Nu börjar det likna något

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Ok! bara jag som tjatar igen!..

Jag kanske inte skulle ha överarbetat min logga så ända in i H....vete!?

//Longplay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnowJim
longplay : Nu börjar det likna något

Ja! för tusan.. kan vi inte backa bandet och se till att alla som tävlat här får varsin check på 5k så bjuder vi Inet på denna fixade variant!?.. Det blir ju ändå billigare än att dom går till en byrå och beställer en logga vettja!"

//Longplay

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mera kladd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Tycker det där blev jävligt snyggt! Särskilt emblemen och musmattorna.

Med kritiken och kommentarerna bilden fått i åtanke pillade jag lite ytterliggare för att få bort häst-vibbarna och få den att se lite elakare ut.. Tanken är som sagt inte att göra ett nytt bidrag utan bara att försöka förmedla det ni sagt

http://www.home.no/arelion/taurusredo.jpg

Det där gillar jag mycket mer!! Nu ser nosen inte så strutig ut längre, plus att halsen/nacken är redigt mycket bättre! Även om det är för sent för att ändra bidrag tycker jag att du gjort en grym förbättring. Det är hornen och öronen som jag tror fortfarande går att ändra om lite, men som sagt, stor förbättring över lag! (i min ödmjuka mening)

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av longplay
Ok! bara jag som tjatar igen!..

Jag kanske inte skulle ha överarbetat min logga så ända in i H....vete!?

http://img693.imageshack.us/img693/2027/taurusredo4.jpg

//Longplay

Heh diggar gasmasken...

Snygg fix på det andra bidraget, nu ser den mer tjurig ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Cleaner Swe
Jag tänker på min far's gamla bil ford taurus!!

Hehe, njä, det är Ford Taunus (notera n:et) du tänker på. Farsan hade en sån när jag var liten.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Hehe, njä, det är Ford Taunus (notera n:et) du tänker på. Farsan hade en sån när jag var liten.

Näe, inte nödvändigtvis
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ford_Taurus

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mera kladd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Med kritiken och kommentarerna bilden fått i åtanke pillade jag lite ytterliggare för att få bort häst-vibbarna och få den att se lite elakare ut.. Tanken är som sagt inte att göra ett nytt bidrag utan bara att försöka förmedla det ni sagt

http://www.home.no/arelion/taurusredo.jpg

Det där är bästa versionen hittills, snyggt jobbat!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Näe, inte nödvändigtvis
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ford_Taurus

Åfan, visste inte att Ford hade en Taurus också.

I stand corrected. You may now shoot me.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan Taurus å Taunus är stooora
Hade en 20M som stått i sådär 16år, motorn lite rostig, men spillolja å lite brutalt våld så var de bara å knega igång den på den befintliga startmotorn

Nåväl de var minnen, Om Inet.se ändrar loga på nån vinnare så är de stort plus i kanten, ok många fina, men som sagt ingen som faller mig på smaken (kanske fel ålder´s grupp?). Å som andra sagt, lite klen vinstsumma, gå till skamvrån inet.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

tyckte om bidrag nr 16.. tjuren var snygg.. cirkeln med hornliknande streck var kanske mindre snyggt..

Permalänk
Medlem

Nummer 10 lätt! Stilren och snygg

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
Skillnaden mellan Taurus å Taunus är stooora
Hade en 20M som stått i sådär 16år, motorn lite rostig, men spillolja å lite brutalt våld så var de bara å knega igång den på den befintliga startmotorn

Nåväl de var minnen, Om Inet.se ändrar loga på nån vinnare så är de stort plus i kanten, ok många fina, men som sagt ingen som faller mig på smaken (kanske fel ålder´s grupp?). Å som andra sagt, lite klen vinstsumma, gå till skamvrån inet.

Hmm... med tanke på att det inte är så många Taunus i farten nuförtiden, och att du bor i "norrland", så undrar jag om det inte råkar vara en guldbeige kärra med regnr som börjar på CBR eller om det var CRB? I så fall är det farsans gamla.

Håller med om vinstsumman, den borde vara åtminstone 10 k.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

5000 kr plus en hel del tröstpriser är väll ändå en del pengar? Reglerna var ju satta redan från början så det var ju fritt fram för var och en att bestämma om vinstsumman var tillräcklig och uppenbarligen var det en del som tyckte det.

Sen att Inet ändrade från 10 till 18 tröstpriser efter att alla skickat in sina bidrag är ju bara en bonus.

Men visst det är ju alltid någon som klagar så är det och om det inte är det, ja då kan man undra om det är något annat som är fel ju.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide