Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Gemensam beställning från www.case-mod.com

Permalänk
Avstängd

Gemensam beställning från www.case-mod.com

Tja!

Nu är det så här att varken www.case-mod.com eller www.coolerguys.com vill sälja till oss i sverige...men på case-mod så är det ok om vi gör en gruppbeställning...

Såhär kommer det gå till:

1. Jag samlar en lista på vad ni vill köpa därifrån

2. Skickar den till www.case-mod.com

3. Jag kommer överens med case-mod om frakt och betalning

4. Vi försöker smita undan Tullen genom att be dom skriva "Happy birthday Mr. Patrik Sandgren" i vänstra hörnet på paketet

5. När jag får hem era grejjor till mig så skickar jag hem dom till er mot att ni betalar priset som det kostar på internet + fraktavgiften från mig hem till er.

På case-mod.com finns det mycket billiga fläktar, chassin, moddar, sladdar mm

Här kommer nåra gobitar:

80mm fläkt med 2 lysdioer för 4.99$

UV-känslig ATA133 kabel för 5.99$

Chassi med fönster, 420W psu och två genomskinliga fläktar för 128.99$

Lian Li chassi för 109.99$

Vattenblock för 32.99$

Plus en massa lysrör och andra fina grejjor till mycket bättre pris än i sverige...

Nu skulle jag vilja ha en lista på alla som är intresserade så jag kan maila in till case-mod.com och fråga om det är OK

Ni mailar eran beställning till mig protonic3d@hotmail.com
Glöm inte att skriva namn/adress och exakt vad ni vill köpa och vad det kostar...

Jag sätter ett slutdatum för att skicka mail till mig till den 12 september. sedan kommer jag att skicka in listan på sakerna ni har mailat mig om..

OBS! Har ni mailat till mig räknas det som en beställning!

Som ämne i mailet kan ni skriva "Köp från www.case-mod.com"

///Patrik

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Menar du att du ska betala först eller hur ska det skötas?

Jag kan nog vara på att beställa lite om du får det att funka

Permalänk
Avstängd

När det är klart att vi kan handla från www.case-mod.com så kan ni betala in pengar till mitt konto, när jag fått pengarna från alla så beställer jag...jag beställer bara till dom jag har fått pengar ifrån...när grejjorna kommer hem till mig så skickar jag dom till er...

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Jag är också med..

Visa signatur

Core 2 Duo T7200, 2048MB 667mhz, ATI x1700

Permalänk
Avstängd

Bra! bara att maila så skriver jag upp!

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Är det inte så att tullen momsar även för gåvor nuförtiden?

I annat fall verkar chassit där ovan ruskigt najjs

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

Vi har haft en del diskusioner om det på kylning/överklocknings forumet och där verkar det som om dom flesta har lyckats med att skriva "gift" eller "happy birthday" på paketen...om det mot förmodan inte skulle gå att komma undan tullen kommer jag inte att beställa därifrån.

angående det där chieftech chassit så tycker jag med att det är riktigt najs...speciellt med 420W psu!! ska köpa ett sånt själv...

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

Vad kommer frakten att gå på i runda slängar?
Lite surt om man beställer för 200kr och åker på en fraktavgift på 150kr ju.
Verkligen vänligt av dig att starta detta.
Är antagligen intresserad av att beställa, hör av mig till dig.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
Vad kommer frakten att gå på i runda slängar?
Lite surt om man beställer för 200kr och åker på en fraktavgift på 150kr ju.
Verkligen vänligt av dig att starta detta.
Är antagligen intresserad av att beställa, hör av mig till dig.

Frakten till sverige har jag än så länge ingen aning om vad den kommer å kosta...beror på hur mycket vi beställer...men frakten kommer vi som beställer å delas på följande vis

EX:

Martin köper för 100$
Ola köper för 40$
Och jag för 300$

Sammanlagt 440$

40$ av 440$ är ca 9%...Ola som köpte lite får betala 9% av frakten

Jag 68%

och martin 23%

hoppas ni förår mina enkla mattematiska uträkningar

///Patrik

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

Hmm vill ha en sånt där Lian Li chassi. Har dock inte pengar nu men ja hoppas de blir fler tillfällen..

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spartacus
Hmm vill ha en sånt där Lian Li chassi. Har dock inte pengar nu men ja hoppas de blir fler tillfällen..

Jag kan eventuellt förlänga tiden lite...den går med andra ord att överklaga

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

Dr.SnuggleZ: Underbart, tänkte lite på hur det skulle gå när folk skulle beställa chassin och prylar, men det var en mkt bra lösning.
Mitt chassi ska få fina tumskruvar och uv-reaktiva prylar

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

Haha om 10 pers ska betsälla varsitt chassi blir inte tuller lite misstänksamma då när nån får så många stora paket som gift??

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

när tänker beställningen skickas iväg??

Visa signatur

#NetGameGroup <- Lan I Norrköping
www.ngg.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spartacus
Haha om 10 pers ska betsälla varsitt chassi blir inte tuller lite misstänksamma då när nån får så många stora paket som gift??

Nej då vet jag inte riktigt hur vi ska göra....vi får maila o diskutera med varandra och case-mod.com....som en enda stor familj

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arx
när tänker beställningen skickas iväg??

Såhär komemr jag gå tillväga...när dagen e den 12 septemper så mailar jag listan som jag skrivit från era mail till case-mod.com
När dom får listan bedömmer dom om den är en tillräckligt stor order för att dom ska gå med på det...dom berättar vad frakt mm skulle kosta...jag räknar ut varje persons totala kostnader och ni går med på det eller inte....om inte tillräckligt många går med på det så funkar det inte.......

Men om det funakr så ska ni sätta in så mycket pengar som jag säger på mitt konto....när jag fått alla pengar beställer jag och när sakerna kommer hem till mig skickar jag vidare till era hus...

hoppas alla förstår

////Patrik

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

En fråga till: Kommer det bara bli en fraktavgift för alla varorna ?

Permalänk
Medlem

Låter ju helt kanon..då kanske man till slut kan beställa lite därifrån då....

Visa signatur

MSI K8N Neo2 939 | A64 3000+ Winchester | A-data Vitesta PC4000 2x512mb | Leadtek WinFast GeForce 6800NU 128MB @ 16/6 | Seagate 200gb 7200 SATA / Seagate 200gb 7200 IDE / WD 80gb 7200 / Seagate 40gb 5400 | Nec-3500 | Aspire 500W | Antec SLK3000B-EU | Hyundai L90D+

HP Pavillion 1475 | PentiumM 1.8 | 14" | 1024mb RAM | 100gb HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesper_Axelsson
En fråga till: Kommer det bara bli en fraktavgift för alla varorna ?

drar mitt tidigare exempel en gång till:

EX:

Martin köper för 100$
Ola köper för 40$
Och jag för 300$

Sammanlagt 440$

40$ av 440$ är ca 9%...Ola som köpte lite får betala 9% av frakten

Jag 68%

och martin 23%

Sedan tillkommer ju frakten från mig till där du bor...det kostar olika beroende på betalningssätt....

förslag?

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant, här ska skrivas en lista

Permalänk
Medlem

chassin kan vara lite dyrt att skeppa över, två kompisar och jag skulle ha lite grejer bla 2st chassin, vi handlade för 280$ och frakten skulle gå på 170$ vilket är mycket pengar, också dessutom tror jag att tullen kommer att öppna paketet

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

jag vill va med å bestella ett :Aluminum Mid-Tower A288 - Front USB, Side Window bara ni man inte behöver betala 170$ för frakten

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

verkar ass bra ju *fixar en lista*

Permalänk
Medlem

Och hur vet vi att du inte behåller stålarna vi satt in på ditt konto och skiter i att beställa?

Permalänk
Medlem

känns lite dumt att beställa en sak och vara tvungen att behöva betala mycket frakt.. jag tänkte i så fall bara köpa en psu mod men ifall många ska köpa chassin så blir det mycket frakt =(

Visa signatur

#NetGameGroup <- Lan I Norrköping
www.ngg.se

Permalänk
Medlem

Prata med Drone2of8 här eller på moddning.tk så tar han säkert hem prylarna till butiken!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naTTen
chassin kan vara lite dyrt att skeppa över, två kompisar och jag skulle ha lite grejer bla 2st chassin, vi handlade för 280$ och frakten skulle gå på 170$ vilket är mycket pengar, också dessutom tror jag att tullen kommer att öppna paketet

Blir det för dyrt så skiter vi i det...då kan man lika gärna köpa i sverige...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zacke
Och hur vet vi att du inte behåller stålarna vi satt in på ditt konto och skiter i att beställa?

Jadu, det vet jag inte....ni får helt enkelt lita på mig....eller finns det når annat sätt att ögra på?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wignello

jag vill va med å bestella ett :Aluminum Mid-Tower A288 - Front USB, Side Window bara ni man inte behöver betala 170$ för frakten

Beställ du! det är så att jag kommer att svara på alla mail när jag får den totala kostnade klar för allting och hur mycket var och en ska betala....sedan om det fastnar i tullen vette fan hur vi ska göra....då blir det iallafall dyrt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arx
känns lite dumt att beställa en sak och vara tvungen att behöva betala mycket frakt.. jag tänkte i så fall bara köpa en psu mod men ifall många ska köpa chassin så blir det mycket frakt =(

Ja, det kan ju bli så om man inte ska köpa så mycket...men än så länge är det bara jag som ska ha chassi av dom 3 som är med på listan...

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Avstängd

Nu har jag även mailat dom och bett butiksägaren i USA att skriva lite här på sweclockers så ni är säkra på att jag inte driver med er:D

Visa signatur

[/size]

Permalänk

Group Buy to Sweden

Hello SWEClockers.com forum member.

I am emailing from Case-Mod.com. Many of you have shown interest in our items. We usually do not ship overseas. We are, however, willing to ship to you and your friends in Sweden. Here is our idea...

We will be able to fulfill orders which total near US$400. I would suggest you and a few friends get together and order in 1 group. Once an order list is made, you may email it to sales@case-mod.com with your shipping address. Once we receive the order we will find a shipping estimate and give it to you with the final total. We will ask that you please do not order through your credit card on the website. We will require a Money Wire. Once we receive the funds from the bank, we will ship your order.

I have heard that lists are already being made amongst the members. Recently, we have received too many emails from Sweden. We are not able to keep up with 15-20 emails a day. It would be best if one person can coordinate and that person email us only. This will be much easier for us. We will try our best to answer any questions here, but we can not read your language

Sarfaraz
Case-Mod.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är det så här jag och två till funderar på att beställa själva då frakten inom sverige blir rätt så dyr.. men jag har inte bestämt mig..

jag har brevväxlat en del med case-mod och fått dessa svar:

Detta svar fick jag när jag frågade om det kostade $70 per låda i frakt:
Hello Simon,

It may be possible for just 2-3 cases to bundle them together and send them as one package. It seems however that Air mail to Sweden for 3 cases would still be around 190 dollars, so it is not much cheaper. The cheapest option may be to send it by sea, in which case it would take 20-30 business days to reach Sweden.

If it is possible, if a list could be made of all the items needed, we can find a more accurate shipping estimate.

You mentioned that you have 4-5 friends who would like to purchase together. Do they live near you? If they live in the same city, then we can work out a deal for just you and your friends. It is not necessary to include all the people at the sweoverclockers.com forum. What is the total price that you think you would be ordering with your friends who live close by? Please let me know.

När jag sa att vi kom upp i ca $370 fick jag detta svar:
Hello Simon,

If the total can be close to $400, then we will be able to fulfill your order. If you can give me a list of the items that you think you would be buying, I will try to get a better shipping quote. I will try to quote you both 4-7 day Air Mail and 20-30 day Sea Mail.

Also, if you wish, you may mention on the forums that any order over $400 we would be able to fulfill to Sweden. Also, please mention that they should not order through the site, as we will be asking for Money Wire or International Money Order as payment.

But please do let me know of the items you and your friends wish to buy.

Men Om vi beställer för oss själva så kan ju eventuellt fler som bor nära oss dvs Skövde eller Kristinehamn vara med..

Visa signatur

Gigabyte GA-7VRXP | AMD XP AGOIA 1800+@2000+ | Tyst luftkylare ;) | Samsung 256 MB DDR | GF 2 PRO | Seagate Barracuda IV 80 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jo är lite småsugen på chieftekchassit måste jag erkänna

Men vad tror ni det kostar i slutändan? Lådan kostar ju $129 vilket är ~ 1200kr, och det är ju helt okej, priset i sverige borde vara ~ 2000kr!

Men frågan är ju vad frakten kostar, och vad som händer om tullen får reda på paketet ?

MVH

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading