Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ceogar:

Vad fan är det med folk. Är folk så jävla dåliga att de kan med att använda m60? Jag kan fan inte ens spawna med det skit vapnet längre efter man insett hur jävla mega bra det är...

Är man dålig för att man väljer det bättre vapnet..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nu får väl Dice ta & ta fixa Garanden så man får registrera killsen !
Är väl egentligen skitsamma,men j-igt irriterande ...

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Tweaka lite i din settings .ini så kommer du få mera fps, typ stäng av bloom, och kör spelet i DX9 tex.

Jorå, jag har tweakat lite, HBAO och Bloom är av. DX10 kör jag dock, DX9 tyckte jag inte gav mig någon prestanda förbättring samt grafiken vid explosioner/explosionshål blev lite buggad.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Är man dålig för att man väljer det bättre vapnet..?

Nej men det är väl som FOTM, det är ju samma i wow det anses som sämre,

Dock kan jag tycka AN-94 borde ligga i den klassen också fyfan vad jag älskar den har nog 2000kills med den nu och typ max 100kills med 40mm

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Jag föredrar m16 framför AN-94, speciellt när det är lite trångare banor. Allt dör i princip på 2/3 bursts x)

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Är man dålig för att man väljer det bättre vapnet..?

Ja, Ingen utmaning att springa runt med det.

Edit: Jag spelade massa med m60 i början för jag körde verkligen medic till 100% Tar ju inte lång tid att få 1000 kills med det... har inte kört med det på några veckor nu dock men såfort man har slut på ammo och tar upp en så dör jag allt annat.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Laddar ner spelet på Steam nu, gjorde jag ett bra köp?

Permalänk
Medlem

Köpte BC2 häromdagen, kul spel då man sällan kör så mycket fps/shooter- baserade multiplayer spel nu för tiden.

En sak dock:

Jag uppfattar det som att den hit-detection som finns leder till oehörd frustration. Jag har BBB 100/10 och försöker spela på så bra servrar som möjligt, med fördel skandinaviska. Trots detta händer det väldigt ofta att man ser en snubbe, tömmer hela magasinet mot honom utan att det händer ett skit. För att addera mer frustration kan denna snubbe vända sig om, skjuta ett skott varpå man själv stendöd.

Nån som känner igen fenomenet eller beror det enbart på att jag tydligen har ofattbart dålig aim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Laddar ner spelet på Steam nu, gjorde jag ett bra köp?

Självklart! Du kommer gilla det

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.E:

Köpte BC2 häromdagen, kul spel då man sällan kör så mycket fps/shooter- baserade multiplayer spel nu för tiden.

En sak dock:

Jag uppfattar det som att den hit-detection som finns leder till oehörd frustration. Jag har BBB 100/10 och försöker spela på så bra servrar som möjligt, med fördel skandinaviska. Trots detta händer det väldigt ofta att man ser en snubbe, tömmer hela magasinet mot honom utan att det händer ett skit. För att addera mer frustration kan denna snubbe vända sig om, skjuta ett skott varpå man själv stendöd.

Nån som känner igen fenomenet eller beror det enbart på att jag tydligen har ofattbart dålig aim?

Antar att du inte spelat några battlefield spel innan, dålig hitdetection är obligatoriskt Finns lite sätt att fixa men vet ej om nån hjälper. kolla på youtube.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.E:

Köpte BC2 häromdagen, kul spel då man sällan kör så mycket fps/shooter- baserade multiplayer spel nu för tiden.

En sak dock:

Jag uppfattar det som att den hit-detection som finns leder till oehörd frustration. Jag har BBB 100/10 och försöker spela på så bra servrar som möjligt, med fördel skandinaviska. Trots detta händer det väldigt ofta att man ser en snubbe, tömmer hela magasinet mot honom utan att det händer ett skit. För att addera mer frustration kan denna snubbe vända sig om, skjuta ett skott varpå man själv stendöd.

Nån som känner igen fenomenet eller beror det enbart på att jag tydligen har ofattbart dålig aim?

Nej det händer för jämnan så lika bra att du vänjer dig, gömde mig i ett hus förut med garanden. Hör när fienden springer upp för trappan och förbereder mig för slakt, lyckas få i väg 4 skott rakt på varav han skjuter 1 och jag dör på fläcken.

Annars är det ju alltid fint när man får varandra, då går det verkligen se vilken fördröjning det är. Först dör han sen nån sekund efter dör du.

Detta händer också väldigt ofta, du kan även sitta och peppra på en snubbe som bara springer pang på och tar dig med kniven även om du ser att du träffar varenda skott.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.E:

Köpte BC2 häromdagen, kul spel då man sällan kör så mycket fps/shooter- baserade multiplayer spel nu för tiden.

En sak dock:

Jag uppfattar det som att den hit-detection som finns leder till oehörd frustration. Jag har BBB 100/10 och försöker spela på så bra servrar som möjligt, med fördel skandinaviska. Trots detta händer det väldigt ofta att man ser en snubbe, tömmer hela magasinet mot honom utan att det händer ett skit. För att addera mer frustration kan denna snubbe vända sig om, skjuta ett skott varpå man själv stendöd.

Nån som känner igen fenomenet eller beror det enbart på att jag tydligen har ofattbart dålig aim?

Beroende på vilket vapen du spelar med så får du trycka iväg ett/några skott i taget. Sedan är alla kulor i spelet projektiler med en viss hastighet, inte instanthitgrejen som andra FPS kör med, så du får sikta lite framför om någon springer en bit bort.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Spelet har riktigt rutten hit detection, hänt mig flera gånger att jag tömt ett halvt magasin i en fiende utan att han dör. Det handlar inte om att kulorna missar och att man måste sikta lite framför, du ser till och med blodskvättet från när kulorna träffar, men du får inget kryss, alltså registreras det inte som en träff.

Som jag skrev på föregående sida finns det en fix, den funkar.

http://www.youtube.com/watch?v=erZPhcwkSw0

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

ah har också 100/10 hemma och upplevt samma sak. Trodde det var jag som var som var dålig bara men det kanske inte var hela sanningen.

Ska testa den där fixen. spelar dock på servrar vars ping antingen är 15 eller 31 så blir jobbigt att stänga av och byta.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Ska prövas, man tackar.

Ang M60 fick jag den nyss idag, körde med magnum bullets och den e ju förfan bara för kraftig, första gången jag använder den gick det såhär bra:

Dock var man ju på vinnande laget

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Ja, Ingen utmaning att springa runt med det.

Edit: Jag spelade massa med m60 i början för jag körde verkligen medic till 100% Tar ju inte lång tid att få 1000 kills med det... har inte kört med det på några veckor nu dock men såfort man har slut på ammo och tar upp en så dör jag allt annat.

Du skojar hoppas jag? Du kanske går in till chefen och ber om lönesänkning också, för att livet ska bli lite mer utmaning? Cyklar du omkring med händerna på ryggen? Har du lapp för ena ögat när du kör bil?

Om folk tycker det är ROLIGT att använda t.ex M60 så är det väl inget mer med det?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Du skojar hoppas jag? Du kanske går in till chefen och ber om lönesänkning också, för att livet ska bli lite mer utmaning? Cyklar du omkring med händerna på ryggen? Har du lapp för ena ögat när du kör bil?

Om folk tycker det är ROLIGT att använda t.ex M60 så är det väl inget mer med det?

Mm för verkligheten och ett spel är verkligen samma sak. Jävligt bra argument där. Jämför bara m60 med andra klasser, ta snipers tex. En sniper sitter på en kulle skitlångt bort på en kulle, som medic med m60 kan man gå i sidleds och skjuta typ 3 skott och han är död. Man kan fan springa hålla in knappen och sikta på folk 150 meter bort och träffa bättre än vad de gör när de sitter ner. Spridningen är det som är mest imba på vapnet, skjuter man 3 skott så hammnar ett i bröstet ett i halsen och ett i huvudet. Aldrig att jag kommer att respektera folk som använder det för mycket.

Du borde gå och spela lite Battlefield 2 och se hhur många av de som är lite bättre som använder de unlocks som finns...

Skrivet av Gurgl:

Ang M60 fick jag den nyss idag, körde med magnum bullets och den e ju förfan bara för kraftig, första gången jag använder den gick det såhär bra:

http://i165.photobucket.com/albums/u70/St0rMarrePWN/th_Untitl...

Dock var man ju på vinnande laget

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Ska prova den där hit-detection modifikationen och se om det blir någon skillnad.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ceogar:

Mm för verkligheten och ett spel är verkligen samma sak. Jävligt bra argument där. Jämför bara m60 med andra klasser, ta snipers tex. En sniper sitter på en kulle skitlångt bort på en kulle, som medic med m60 kan man gå i sidleds och skjuta typ 3 skott och han är död. Man kan fan springa hålla in knappen och sikta på folk 150 meter bort och träffa bättre än vad de gör när de sitter ner. Spridningen är det som är mest imba på vapnet, skjuter man 3 skott så hammnar ett i bröstet ett i halsen och ett i huvudet. Aldrig att jag kommer att respektera folk som använder det för mycket.

Du borde gå och spela lite Battlefield 2 och se hhur många av de som är lite bättre som använder de unlocks som finns...

Det tycker jag var en väldigt bra liknelse i alla fall, för något argument var det inte.

Och sen överdriver du som tusan, nej men kan inte springa och skjuta någon 150 meter bort och träffa bättre än någon som sitter ner. Och nej, snipern kommer döda dig innan du dödar honom om du börjar springa i sidleds och skjuta hej vilt.

Och ska ingen använda upplåsta vapen bara för att man inte gör det i battlefield 2? DET var ett dumt argument.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Nice, så från ca 30s till 10s ungefär? Vore riktigt nice, tycker spelet i övrigt funkar bättre i dx11. Får t.ex aldrig UAV krash i dx11.

UAV crash är nästan den enda gången spelet ballar ur för mig... har inte vågat testa en uav efter 10.4 preview ..

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pi:

UAV crash är nästan den enda gången spelet ballar ur för mig... har inte vågat testa en uav efter 10.4 preview ..

Det brukade inte fungera för mig, brukade få CTDs så fort jag försökte använda UAV'n, men häromdagen när jag prövade så fungerade det! yey! Det var skoj att äntligen få pröva på UAV'n lite

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag har problem med att lägga till en vän i spelet, söker namnet och skickar inbjudan men händer ingenting:(
Någon som vet vad det kan vara för fel?

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Kan inte alla bara hålla käften om m60 ? ge fan i att spela med den då

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av all-seeing:

Jag har problem med att lägga till en vän i spelet, söker namnet och skickar inbjudan men händer ingenting:(
Någon som vet vad det kan vara för fel?

Det löste sig, det skulle bara jävlas ett tag innan:)

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Brukar inte använda den men om det går trögt är det bara att byta till M60 så kan man styra upp hela matchen helt själv. Den behöver verkligen nerfas! Nån som kommer ihåg M60'in i Battlefield: Vietnam? Blev patchad som tur var och det kommer förmodligen bli i BC2 också.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det brukade inte fungera för mig, brukade få CTDs så fort jag försökte använda UAV'n, men häromdagen när jag prövade så fungerade det! yey! Det var skoj att äntligen få pröva på UAV'n lite

kanske ska ge UAV en chans igen då... gillade verkligen dom men blev väldigt trött på CTD hela tiden.... får se ikväll då...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det tycker jag var en väldigt bra liknelse i alla fall, för något argument var det inte.

Och sen överdriver du som tusan, nej men kan inte springa och skjuta någon 150 meter bort och träffa bättre än någon som sitter ner. Och nej, snipern kommer döda dig innan du dödar honom om du börjar springa i sidleds och skjuta hej vilt.

Och ska ingen använda upplåsta vapen bara för att man inte gör det i battlefield 2? DET var ett dumt argument.

Kolla bara på vad alla andra tycker om den, men antar at du är en sånn som springer runt med den hela tiden.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Varför gnäller alla på Hit-detection? Tycker fan den e absurd ibland. På att träffa alltså. Om du nu är ute efter "verklighetstrogna" spel så får man väl anta att det inte ska vara lätt att träffa? Skulle ju inte tro att vind spelar någon större roll i detta spelet (tänker mest på snipers).. Sen att man ibland missar fast det är klockrena träffar, visst.. Kan väl dock förklaras mkt pga latency osv. Men att man ibland slänger iväg ett slumpskott över halva banan med saigan och dödar någon känns väl lite mer orealistiskt än att jag faktiskt skulle missa? Det ska inte vara lätt att träffa! (Jag håller dock med alla om BF2's "Hit-Boxcrap") Den känns dock bättre nu, om än inte bra. Tycker bara inte det är värt att gnälla över det.. Man döda lika många på konstiga träffar som man missar..

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra svensk/nordisk server med trevliga människor?

Permalänk
Medlem

Kan man hyra servrar i sverige än?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB