Permalänk

Ny mobil - Android?

Hej!

Dags för ny mobil. Är sugen på touch men min budget är ganska begränsad. Hade tänkt mig comviq/tele2 abonnemang för max 200kr/mån i max 24 mån. Ringer nästan aldrig, i såna fall är det till comviq. Sms går också bara iväg till comviq.
Funderar lite på Android men hur står sig de jämfört med t.ex. Ipod. I grund och botten vill jag ha en underhållningsmaskin som ska klara av film och musik med bra kvalité (ljudkvalité samt hyffsat bra skärm för film) samt ha kamera och hela telefonbiten. Mot min förvåning finns det bara runt 20st på marknaden, de jag har tittat närmare på är Sony Ericsson Xperia mini och mini pro men de verkar ha så små skärmar så de är nog inget för mig.
En annan sak med Android, finns det stöd för multi-tasking? Kommer man kunna uppdatera mobilen?
Kom gärna med förslag på mobiler och argument för varför jag ska välja Android!:P

Permalänk
Medlem

svarar bara på att android klarar multikörning och om jag köpt en ny (har HTC Hero) skaffat en HTC Desire med android 2.1,stor skärm och mer powa =D

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Funderar på en SE Vivaz. Lite tråkigt med Symbian men det får man väl leva med...
Annars verkar den grym!

Permalänk
Medlem

ska du ha android så kan jag nog bara rekommendera HTC Desire eller om din budget är lite stramare HTC Legend, HTC därför att deras Sense UI stöder multitouch och därför att de håller en mycket hög byggkvalitet, den android telefon jag skulle avråda ifrån är SE Xperia X10, seg och trött (iaf den jag testade) det enda som funkade bra på X10 var väl kameran, rykten gör gällande att skärmen som SE köpt in till Xperia håller allmänt låg standard jämfört med många andra Android telefoner...

Visa signatur

Cooler Master Centurion | OCZ 580w PSU | AMD Phenom II X4 Black Edition | Corsair Dominator DDR3 1600 4GB | Nvidia GeForce 8800 GTS 512

Permalänk
Medlem

Elgiganten sålde HTC Tattoo för 1495:- i torsdags, mer prisvärt blir det inte. Nu kostar den dock 2400:-. Vad är din budget?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Galaxy Spica, kostar runt 3000:-
Har skrivit en recension om den, finns här.

MVH
Adyzz

Permalänk

Det blev en Vivaz. Lite tråkigt att det inte är Android men den fyller mina behov i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Det blev en Vivaz. Lite tråkigt att det inte är Android men den fyller mina behov i alla fall.

Stort noga att skapa en tråd och skita i alla råd då du ändå ska köpa en skräpmobil. Dubbelfail....

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Stort noga att skapa en tråd och skita i alla råd då du ändå ska köpa en skräpmobil. Dubbelfail....

Vad snackar du om? X10 och Desire är för dyra. SE Xperia verkar inte släppas på ett bra tag. HTC Tatoo har liten skärm/låg upplösning samt rätt pissig kamera. Skärmen var inte i närheten av lika skarp som Vivazen.
Min polare har en HTC Legend och jag vill inte ha en likadan som han.
Så det ändå rådet som jag sket i var Adyzz, dessutom har Samsung aldrig imponerat på mig.
Mod, lås tråd pls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Vad snackar du om? X10 och Desire är för dyra. SE Xperia verkar inte släppas på ett bra tag. HTC Tatoo har liten skärm/låg upplösning samt rätt pissig kamera. Skärmen var inte i närheten av lika skarp som Vivazen.
Min polare har en HTC Legend och jag vill inte ha en likadan som han.
Så det ändå rådet som jag sket i var Adyzz, dessutom har Samsung aldrig imponerat på mig.
Mod, lås tråd pls!

HTC Legend, Acer Liquid är två jag kommer på såhär på rak arm.

Visa signatur

NZXT H9|MSI 5090 Gaming Trio OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

Kanske inte den bästa men absolut den mest prisvärda androiden är Samsung Galaxy Spica i5700.

Just nu 1999:- med Comviq kontant på Phone House
Samsung I5700 Galaxy Spica med Comviq Kontant - Med kontantkort - Mobiltelefoner

Dock väldigt svår att själv uppdatera till Tochwiz 3.0 och Android 2.1.

Permalänk
Medlem

Köpte själv en Samsung Galaxy Spica i5700 i början av veckan från Phone House för 1999kr. Har uppdaterat den till Android 2.1 vilket var rätt krångligt, Samsungs mjukvara var/är inge vidare. Kan säga att det är en prisvärd telefon och jag skulle inte lägga ut mer pengar för att få något som knappt är så mycket bättre.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB