Permalänk
Medlem

Ubuntu Netbook Remix laggar

Jag har googlat en stund nu för att undersöka om det fler som haft problemet med att gränssnittet i Ubuntu Netbook laggar något jävulskt. Inte aktivitetsfältet eller dialogrutor, utan det övriga gränssnittet (menyerna).

Verkar inte vara något känt problem? Förövrigt var det ett trevligt operativ.

(en polare upptäckte också att det laggade förövrigt, dock hittade han ingen lösning på att)

Permalänk

Vad är det för dator?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Laggar rättså friskt i VMware på en stationär dator också med lite vassare prolle.

Permalänk
Medlem

Ursäkta trippelposten..

I alla fall, testade firefox nyss också och kan konstatera att det är endast i menyerna det laggar. Firefox fungerar perfekt.

Permalänk

Hmm, jo det laggar apa i VirtualBox med på min burk. Jag läste nån gång att det va Jolicloud eller Netbook Remix som va anpassad till Atom, och det är ju det det sitter i 311. Men har du testat att installera om?

Permalänk
Medlem

Snackade med en i #ubuntu-se som sa att det hade med den inbyggda drivaren för grafiken att göra som var dålig. Han bad mig att kolla in 10.4-versionen istället som hade en nyare drivare och den versionen fungerar rätt bra. Lite småbuggig dock, men det skall nog vara ordnat tills final-versionen kommer. Däremot är det helt rätt, netbook remix är anpassad till Atom.