SweClockers drop!

Har spel blivit nerdummade pga multiplattform blivit standard?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelen har dummats ner över lag.

I latspelarens namn har mycket av äventyret och inlevelsen försvunnit. Tanken ägna tid på att lära sig spelet och behöva använda hjärnan verkar ha försvunnit helt.

Star Trek Online är ett praktexempel på ett casualiserat mmo. Överlag är det simpelt och när det kommer till samarbetsmoment (Crystalline Entity) så lipar 95% av spelarna för de inte fattar vad man skall göra.

Äventyrskänslan har helt enkelt försvunnit till förmån för casual.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

hur kan folk rösta nej? kolla bara på mass effect 2 : (

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
hur kan folk rösta nej? kolla bara på mass effect 2 : (

Och Mass Effekt var menat att vara 360 exklusivt så du kanske ska vara glad att du ens fick skiten till PC?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Och Mass Effekt var menat att vara 360 exklusivt så du kanske ska vara glad att du ens fick skiten till PC?

glad?

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Det som är det negativa med consolerna är väll framförallt att utvecklarna inte använder tekniken fullt ut , typ dx11 osv? måste de ju skriva om allt sen när de kodat skiten i dx9 till ps3 och xboxen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

exakt vad menas med att man är en "hardcore" gamer

??

Som någon skrev tidigare i tråden, att folk som spelar wii gör det bara för att ha lite kul. Resten av er spelar för att vadå exakt? Är det 9-5 jobb för er med blåställ och lunchlåda eller vad.

Det enda som stör mig med konsoll är att pc spel portas dåligt och får dessa pantade menysystem med dialogrutor så fort man klickar på något. Så här ser det ut när spelet sparar, tryck på en tangent. Nu har du tryckt på en tangent, för att gå vidare tryck på en annan tangent. Vill du sluta spela? Är du säker på att du vill sluta spela? Är du helt "!#€ säker på att du vill avsluta till windows?

Permalänk
Medlem

Frågan jag ställer mig är om det verkligen är fel att spel blir "fördummade". Jag spelar för att ha roligt. Jag kan ju tycka att de gamla NES-spelen var alldeles för svåra. Jag har fortfarande inte klarat av SMB1.

Å andra sidan vet jag inte om det var det som diskussionen var tänkt att handla om. Det jag tycker är surt med konsollportar är att de först och främst oftast är dåligt optimerade för PC. Det andra som stör mig nåt grymt är när kontrollerna är anpassade för en handkontroll. Särskilt i de fall där mappningen absolut inte stämmer överens med dagens standarder.