Zepto återuppstår – i Afrika

Permalänk
Melding Plague

Zepto återuppstår – i Afrika

I vintras kursade den danska datortillverkaren Zepto efter en period av vikande försäljning. Nu återuppstår företaget i det afrikanska landet Ghana.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet varför dom öppnar upp i just Afrika?

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Någon som vet varför dom öppnar upp i just Afrika?

Finns väl ingen konkurrens där haha...

Nä visste inte att Ghana var ett u-land det gick bra för, kanske borde satsat på nåt araböken-land med olja istället

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte, billigare arbetskraft? Blir kul o se vad de e för datorer dom kommer ut med, Va nära att beställa en precis innan nyheten om konkurs kom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bbx8:

Finns väl ingen konkurrens där haha...

Nä visste inte att Ghana var ett u-land det gick bra för, kanske borde satsat på nåt araböken-land med olja istället

Eller hur

Permalänk
Medlem

Zepto var inte redo för en mogen marknad, aja önskar dem lycka till! Zepto <3

Permalänk
Medlem

Välkommen att besöka butiken? I Ghana då eller? Ja, dit åker jag ju väldigt ofta så får väl ta en sväng förbi där och kika in då

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

jag har bara en kommentar....WTF?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

jag har bara en kommentar....WTF?

Köp en laptop och få en liter rent vatten!

Lär sälja som smör -.-

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Zepto låter som något man köper på apoteket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Lär sälja som smör -.-

haha, den var lite rolig faktiskt

Permalänk
Medlem

Om de även öppnar upp en webbshop, vågar man då beställa något då det skickas ända från Ghana? Dock kvarstår det ju dock att se om datorerna de kommer att sälja kan vara något att ha.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

låter farligt. ska de satsa på återförsäljare eller stå för alltihopa själva? roligt om grejerna går sönder och man behöver skicka datorn till afrika för att få den reparerad eller kommer det att finnas svenska reparatörs-verkstäder som då även fixar garanti-ärenden?
dock låter det som att om något skulle hända med datorn är det ju x antal veckors väntetid på reservdelar... nej, för osäkert att handla zepto tycker jag..

Permalänk
Medlem

Ännu mer bevis att sweclockers är fylld av idioter. Det finns datorer, mobiltelefoner, Internet och rent vatten i Afrika också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megol0:

Ännu mer bevis att sweclockers är fylld av idioter. Det finns datorer, mobiltelefoner, Internet och rent vatten i Afrika också...

Ja alla på Sweclockers är idioter och hela Afrika är fattigt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Dom öppnar i ghana för att kunna blåsa så många som möjligt....det är väl ingen som minns "grattis du har vunnit en miljon" mailen från ghana??

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Ja alla på Sweclockers är idioter och hela Afrika är fattigt.

Och alla jänkare tror att Europa är ett land =P

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Haha, undrar om de tänker ta emot min brickade 6324? Haha......vilka lirare

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enorus:

Zepto låter som något man köper på apoteket.

Faktiskt så gör det det

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Hade en 32" Zepto TV. Var bra bild på den, men den hade några konstiga buggar. Slogs av/på av sig själv m.m. Zeptos support var det sämsta jag varit med om, va helt omöjliga att komma i kontakt med. Till slut fick jag skicka tillbaka tv:n till Dustin, som var riktigt hjälpsamma, och jag blev ersatt med en samsung tv istället.

Hoppas dom har skärpt till sig nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Lär sälja som smör -.-

Vilka jäkla fördomar. Tycker inte såna kommentarer hör hemma här på Sweclockers.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Funderingen är om dom satsar pga "u-lands" kraven är lägre än i-lands.
Dvs dom kan sälja "vilken" skit som helst billigt.

Dom lär nog inte vara "most bang for the buck" utan strävar nog mer att kunna sälja "normala" burkar.
men vad vet jag.

EDIT: sen när dom ringer kundtjänst så blir som här:
South Park Studios Sverige -

Kolla 00:50 så förstår ni =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Visserligen är kontrasten mellan Ghana och dess grannländer, framförallt Guinea och Liberia, mycket stor och Ghaneserna har det ofantligt mycket bättre än invånarna i dessa länder men Ghana återfinns fortfarande på den nedre fjärdedelen av FN:s HDI-index.

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Vilka jäkla fördomar. Tycker inte såna kommentarer hör hemma här på Sweclockers.

Killarna är ironiska, och det förstår nog alla. Om några är allmänbildade så är det vi svenskar och just därför är det roligt att leka att man är en dum amerikan ibland. Jag har inga fördomar men ibland är det roligt att skämta om fördomar för sina kompisar.

Permalänk

hmm är det någon som vet om man kan lämna in någon Zepto dator någonstans på service? min granne fick en Zepto dator från jultidningarna förra julen och har fått sig några rejäla problem som skivläsaren skrapar bort materia på ovansidan när den läser :S och fläkten håller på att gå åt skogen :/

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

fan vad ALLA generaliserar idag då

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Gör jag?

Skrivet av furuliden:

Om några är allmänbildade så är det vi svenskar och just därför är det roligt att leka att man är en dum amerikan ibland. Jag har inga fördomar men ibland är det roligt att skämta om fördomar för sina kompisar.

Ehhh...?

Har aldrig hört talas om Zepto, men att dom startar om på det mest oväntade stället borde vara oroligt tecken.
Som en annan skrev vore det en stor överaskning om Datorn man beställt visar sig vara en ung Ghanes som dom lyckats trycka in i kartongen(bara dom inte glömmer lufthålen). Hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av da´russian stallion:

vilka jäkla fördomar. Tycker inte såna kommentarer hör hemma här på sweclockers.

+1

Skrivet av megol0:

ännu mer bevis att sweclockers är fylld av idioter. Det finns datorer, mobiltelefoner, internet och rent vatten i afrika också...

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

Gör jag?

Ehhh...?

Har aldrig hört talas om Zepto, men att dom startar om på det mest oväntade stället borde vara oroligt tecken.
Som en annan skrev vore det en stor överaskning om Datorn man beställt visar sig vara en ung Ghanes som dom lyckats trycka in i kartongen(bara dom inte glömmer lufthålen). Hehe

Spännande, må jag säga. Du blir upprörd när någon skriver något om amerikaner, men själv kan du skämta om folk från Ghana?

ONT: Intressant, dock måste jag nog ställa mig främmande till frågan huruvida detta känns seriöst eller inte.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sanazin:

Det "lustiga" i det är att de numera har mer eller mindre rätt...