Behöver hjälp med speldator för ca 12 000 kr!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med speldator för ca 12 000 kr!

Hade tänkt att skaffa ny dator (med tillbehör) för ca 12 000 kr men är inte så kunnig. Ska användas mestadels till spel och att spela in från Ps3 (Film, spel m.m i HD). Kan denna vara något att ha?

Permalänk
Medlem

byt agg dirr... kör inte på ACE!

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem

Låter det mycket eller är det allmänt kasst?

Permalänk

De brukar inte hålla såpass länge, ett Corsair är att föredra.

Permalänk
Medlem

Bättre eller behöver jag starkare nätagg?

Permalänk
Medlem

Ta denna istället för Prolle, minnen och mobo + Cod 6 och ESD armband för billigare pris. Sen sälj antingen Cod 6 från graffe eller detta paket.

Permalänk
Medlem

Tack, såg inte det paketet!

Men får jag plats med allt i chassit och räcker 550w nätagg?

Chassi:
Bredd: 191 mm
Höjd: 437 mm
Djup: 468 mm

Permalänk
Medlem

Allting får säkert plats, men för säkerhetens skull, låt någon annan svara på det.

550W räcker mer än väl.

Permalänk
Medlem

Ja ett 5850 borde väl få plats i det chassit, har själv det och det är inte direkt litet.

Permalänk
Medlem

Inet har ju paketpris på uppgradering AMD det är värt att titta på det då får du ner priset med några hundra istället för att köpa löst

Edit: Var inte ens några hundra 125 spänn vare, då kan det kvitta =P

Permalänk
Medlem

Kör på Inets uppgraderingspaket som Slemh säger. 125 kr billigare för en bättre processor och samma moderkort+minne.

Permalänk
Medlem

Det där skulle jag köra på. Säljer du COD så kan du säkert få ner det till ungefär 12 000. Jag har bytt till ett bättre chassi (extremt mycket snyggare, tystare, bättre temperaturer och troligen mer hållbart) och bättre (men exakt lika dyrt) nätaggregat. Jag har inte med något mus, då det är så personligt vad man gillar, dock måste jag verkligen ifrågasätta om det inte finns något bättre än den där förhistoriska musen från Microsoft.

Jag la även till en DVI-kabel, då det tydligen följer med bara en VGA-kabel.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

http://pici.se/pictures/DnGcLjpCm.png

Det där skulle jag köra på. Säljer du COD så kan du säkert få ner det till ungefär 12 000. Jag har bytt till ett bättre chassi (extremt mycket snyggare, tystare, bättre temperaturer och troligen mer hållbart) och bättre (men exakt lika dyrt) nätaggregat. Jag har inte med något mus, då det är så personligt vad man gillar, dock måste jag verkligen ifrågasätta om det inte finns något bättre än den där förhistoriska musen från Microsoft.

Jag la även till en DVI-kabel, då det tydligen följer med bara en VGA-kabel.

Det där ser riktigt bra ut, skulle jag också kört på

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Den här borde bli bra? Behöver ingen DVI då jag har gott om såna. Undrar också vart man sätter ESD-armbandet då jag aldrig byggt med ett sådant (handen fattar jag, men andra änden).

Permalänk
Medlem

Klämman på ESD-armbandet fäster du i något av metall, typ chassit

Mus är ju väldigt personligt, men jag måste rekommendera Razer Deathadder. Hade en Logitech MX518 förr som jag var absolut förälskad i, men jag är minst lika glad för min Deathadder nu. Måste även rekommendera Qpad CT Large, perfekt musmatta med bra glid

Permalänk
Medlem
Skrivet av djjokke:

Klämman på ESD-armbandet fäster du i något av metall, typ chassit

Mus är ju väldigt personligt, men jag måste rekommendera Razer Deathadder. Hade en Logitech MX518 förr som jag var absolut förälskad i, men jag är minst lika glad för min Deathadder nu. Måste även rekommendera Qpad CT Large, perfekt musmatta med bra glid

Jag håller definitivt med. Har en Deathadder själv (den gamla versionen med 1800dpi, men ändå), den är nod den skönaste musen som finns av den "klassiska formen" (utan plattformar för varje finger). Det kan man verkligen inte säga om Diamondback 3G, även om den nog är bättre än intellimouse.. Tyvärr kostar den ju lite mer. Men har du (CseRoQ) råd så är Deathadder definitivt värt pengarna. Se bara till att INTE köpa en Razer-musmatta, deras mattor är verkligen inte lika bra som deras möss.

Edit: Och glöm inte att lägga till detta så slipper du frakten

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CseRoQ:

Tack för alla svar!

Den här borde bli bra? Behöver ingen DVI då jag har gott om såna. Undrar också vart man sätter ESD-armbandet då jag aldrig byggt med ett sådant (handen fattar jag, men andra änden).

http://img215.imageshack.us/img215/9668/datordinal.jpg

Ser riktigt bra ut.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF