Permalänk
Medlem

Eurocom?

Hej,
har länge vandrat runt sweclockers, men har endast nyligen blivit medlem.
Är ganska sugen på att köpa en ny laptop som ska ersätta min desktop, och har givetvis kollat in både Asus G73 och MSI GX740.

Men bara för någon dag sedan stötte jag på en hemsida ,Eurocom Corporation - Number 1 in Desktop Replacement Notebook Technology och såg att deras bärbara datorer gick att konfiguera otroligt mycket, samt att en del av dem går att köpa med svenskt tangenbord, blev jag lite sugen på att köpa en dator därifrån. Men då jag är relativt dåligt införsatt när det gäller vad som är bra och dåligt i datorvärlden ville jag höra vad folk har för synpunkter på dem.

Någon som har beställt något av dem tidigare?
Om ja, hur är kvalitén på datorerna?
Går det att lita på dem? xD
Vad var leveranstiden?

/ J.w

Permalänk
Medlem

Kollade precis på deras "desktop replacements" och dom såg inte ut att vara så mycket att hurra över.
Tror du borde kolla Deviltech.de och notebookguru.de istället.

Gemensamt för alla tre är att dessa är Clevodatorer, dvs det är sk. barebone- eller whitebookdatorer.
Clevo är ett väldigt känt märke i whitebook-kategorin.
Dom har bra chassien och bra kylningssystem.

Finns ett företag i Sverige som också konfigurerar Clevo men jag kommer inte ihåg vad dom heter.

Tror inte det är några bekymmer att beställa från något av dessa företag, även fast hemsidorna ser lite hemsnickrade ut
Finns en del på sweclockers som beställt därifrån...

Leveranstiderna har jag ingen aning om men jag tror att du får vänta lite längre om du vill ha med svenskt tangentbord. Knappast något dom har i lager utan beställer i takt med att beställningar trillar in med såna konfigurationer.

Hoppas det hjälpte lite.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Ok, tack för tipset ska kolla in dem.

Permalänk
Medlem

Polarn beställde en laptop från notebookguru.de, inga som helst problem, han hade datorn på en vecka.

Han beställde en Guru fire, väldigt fin laptop för desktop replacement.
Dock håller batteriet inte speciellt länge, 40 minuter tyckte jag han sa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz