Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stekhet:

Hejsan.. jag är ingen dator fantast.. eller jag gillar att använda datorer och spela o grejja.. men Hårdvara och sånt är inte min grejj, så tänkte fråga er.. köpt BFBC2 .. men tycker att det är lite tråkigt att spela när jag har fps drops.. jag kan inte köra på bra grafik osv.. måste köra med DX9 också vilket är lite tråkigt för man missar rätt mycket snygga och fräna grejjer.. tänkte höra med er vad det är som sätter så mycket stopp för det här.. om det bara jag som är dum ihuvet och inte gjort någon uppdatering på drivrutiner eller liknade eller att min hårdvara är för klen helt enklet.. Har gjort precis alla drivrutins uppdateringar jag kan hitta dock.
Mina specs;
Hitachi deskstar 250gb 7200rpm 8min cache SATA 3gb/s
XFX GeForce GTS 250 1GBphysx PCI express2.0 DVI
AMD Athlon II x4 630 AM3 quad core 2.8Ghz 2mb AM3 95W boxed
Crosair value S DDR3 1333mhz 4GB CL9 unbuffered 240pin 1.5v
MSI 770-c45 socket-AM3 DDR3 ATX AMD770+SB710 4DDRIII 1PCI-E*16 2PCI
och Windows 7 home premium, köpt version.

är hela min dator skit eller måste jag bara byta ut något för att få lite mer kräm i den? tack på förhand!

Borde fungera på medium iaf på din dator. minst! Testa uppgradera drivrutiner för grafikkortet. jag kör på Medium settnings på min burk.
E8500
4gb ram
8800gts g92.
testa stänga av AA också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guvvan:

Borde fungera på medium iaf på din dator. minst! Testa uppgradera drivrutiner för grafikkortet. jag kör på Medium settnings på min burk.
E8500
4gb ram
8800gts g92.
testa stänga av AA också.

Jag har uppgraderat grafik drivrutinerna flera gånger hehe
gjort alla "fixes" i settnings men.. får fortfarande fps drops.. känns som att det jävlas bara för att göra mitt liv surt

Permalänk
Medlem

Om du vill köra i dx11 behöver du ett 470/480 elr från ATI's 5xxx serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

Nu vill han köra med dx10...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

Tänkte mer på DX10.. fast egentligen så spelar det inte någon roll.. bara jag slipper FPS drops, det som irriterar mig mest..

Fast ingen svarade på vad i min dator som failar .. om det är processorn eller grafik kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stekhet:

Jag har uppgraderat grafik drivrutinerna flera gånger hehe
gjort alla "fixes" i settnings men.. får fortfarande fps drops.. känns som att det jävlas bara för att göra mitt liv surt

Okey, jadu så här ser min config ut iaf och den funkar väldigt bra för mig. Du kan ju testa ställa in lite där du med. Kolla så att din cpu kör rätt hastighet osv.
[Graphics]
Effects=medium
Soldiers=medium
Vehicles=medium
Overgrowth=medium
Undergrowth=medium
StaticObjects=medium
Terrain=medium
Shadows=low
Bloom=false
HSAO=false
MSAA=0
Water=medium
MainQuality=custom
Texture=medium
DxVersion=9
Detail=medium
RenderAheadLimit=2
Fov=78
Aniso=0

edit: testat detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guvvan:

Okey, jadu så här ser min config ut iaf och den funkar väldigt bra för mig. Du kan ju testa ställa in lite där du med. Kolla så att din cpu kör rätt hastighet osv.
[Graphics]
Effects=medium
Soldiers=medium
Vehicles=medium
Overgrowth=medium
Undergrowth=medium
StaticObjects=medium
Terrain=medium
Shadows=low
Bloom=false
HSAO=false
MSAA=0
Water=medium
MainQuality=custom
Texture=medium
DxVersion=9
Detail=medium
RenderAheadLimit=2
Fov=78
Aniso=0

edit: testat detta?

Ja tack det har jag testat.. hade nästan samma som dig.. hade några på high istället för medium men ska dra ner det tack iaf.. länken du skickade också.. det testa jag förut och det hjälpte fakiskt ajja tackar för svaret! ska sänka lite i settnings sen lira lite.

edit; vart faktiskt mycket bättre.. hade många på high och det kanske förklarar lite.. tack iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stekhet:

Hejsan.. jag är ingen dator fantast.. eller jag gillar att använda datorer och spela o grejja.. men Hårdvara och sånt är inte min grejj, så tänkte fråga er.. köpt BFBC2 .. men tycker att det är lite tråkigt att spela när jag har fps drops.. jag kan inte köra på bra grafik osv.. måste köra med DX9 också vilket är lite tråkigt för man missar rätt mycket snygga och fräna grejjer.. tänkte höra med er vad det är som sätter så mycket stopp för det här.. om det bara jag som är dum ihuvet och inte gjort någon uppdatering på drivrutiner eller liknade eller att min hårdvara är för klen helt enklet.. Har gjort precis alla drivrutins uppdateringar jag kan hitta dock.
Mina specs;
Hitachi deskstar 250gb 7200rpm 8min cache SATA 3gb/s
XFX GeForce GTS 250 1GBphysx PCI express2.0 DVI
AMD Athlon II x4 630 AM3 quad core 2.8Ghz 2mb AM3 95W boxed
Crosair value S DDR3 1333mhz 4GB CL9 unbuffered 240pin 1.5v
MSI 770-c45 socket-AM3 DDR3 ATX AMD770+SB710 4DDRIII 1PCI-E*16 2PCI
och Windows 7 home premium, köpt version.

är hela min dator skit eller måste jag bara byta ut något för att få lite mer kräm i den? tack på förhand!

byt ut grafikkortet och processorn även processorn om du inte vet hur man klockar till en phenom x4. bättre arkitektur

Permalänk
Medlem

Tisdagar är serveruppdaterings dag i alla EAs system, så om ni inte kom in igår så borde ni göra det idag

Permalänk
Medlem

ok.. min lillebror köppte bfbc2 nu i veckan. han har nu problem med ljudetet. det liksom knastrar skit mycket från och till när han spelar (specielt när det händer mycket på en gång, många explosioner och musik)

jag undrar då vad som kan vara felet..
han spelar inte på världens bästa dator direkt..

Radeon HD 3450 och sb audigy audio bc00 som ljudkort, vet inte vad han har för moderkort å så. jag antar att det antingen är problem med hårdvaran eller så räcker en enkel uppdatering av drivrutinerna. skulle bara vilja få lite utlåtanden från communityt (min lillebror gnäller så jäkla mycket på mig att jag ska fixa det -_- )

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk

woxer: För mig så knastrade mitt sb audigy se i vissa spel när jag hade fel drivrutiner, var svårt att hitta rätt till det.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

någon med ati 4870 som har problem med att fpsen dör ibland, typ sänker sig till 20-25 fps och det blir ospelbart? Blir galen, helt plötsligt sjunker fpsen från typ 50 fps i en scen, sen 1 sekund senare i exakt samma scen utan att någonting har ändrats så har man 25 fps. Vart samma problem med alla drivers jag kört.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pinguulol:

woxer: För mig så knastrade mitt sb audigy se i vissa spel när jag hade fel drivrutiner, var svårt att hitta rätt till det.

Knaster kan också uppstå vid för hög CPU load och ifall man har dåligt jordade kablar/strömspikar i huset.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Installerade om w7 och nu börjar PB krångla!!!!!! blir kickad för den inte kan kommunicera med pnkBsrtB.exe nånting.
Såhär står de när jag installerar.

Received 3 bytes from 127.0.0.1:44302
Response = 17176 (ms) PnkBstrB DID NOT start.
Load FAILED.

A funkar iaf men B verkar inte villja starta!
JAg har testat att inaktivera alla brandväggar!

Vad ska jag göra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TriPraX:

Installerade om w7 och nu börjar PB krångla!!!!!! blir kickad för den inte kan kommunicera med pnkBsrtB.exe nånting.
Såhär står de när jag installerar.

Received 3 bytes from 127.0.0.1:44302
Response = 17176 (ms) PnkBstrB DID NOT start.
Load FAILED.

A funkar iaf men B verkar inte villja starta!
JAg har testat att inaktivera alla brandväggar!

Vad ska jag göra

Installera om PB.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Installera om PB.

Gjort de x antal gånger :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

någon med ati 4870 som har problem med att fpsen dör ibland, typ sänker sig till 20-25 fps och det blir ospelbart? Blir galen, helt plötsligt sjunker fpsen från typ 50 fps i en scen, sen 1 sekund senare i exakt samma scen utan att någonting har ändrats så har man 25 fps. Vart samma problem med alla drivers jag kört.

japp...blev så för mig med den senaste patcheningen av spelet ..har dock en dålig cpu men före droppa de bara till 35fps max ,, så blir ju en jävla skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

mjo.. jag märkte det när jag försökte hitta drivrutinerna :S (har inte hittat några än)

Skrivet av Mupp3n:

Knaster kan också uppstå vid för hög CPU load och ifall man har dåligt jordade kablar/strömspikar i huset.

det knastrar bara när han spelar bfbc2 och inte när han spelar tex css, bf 2142 eller något annat spel. dessa kanske inte kräver lika mycket av processorn.

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Hej!

Har precis satt in mitt 5870 Vapor-x OC o är sjukt nöjd! Men har en fråga. I BFBC2 med mitt GTX 260 hade jag upp till 32x AA som högsta att välja. Med mitt nya kort får jag bara upp 2xMSAA,4xMSAA,6xMSAA och 8xMSAA är 8xMSAA jämbördigt med 32xAA eller hur funkar det. Fattar inte riktigt

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har precis satt in mitt 5870 Vapor-x OC o är sjukt nöjd! Men har en fråga. I BFBC2 med mitt GTX 260 hade jag upp till 32x AA som högsta att välja. Med mitt nya kort får jag bara upp 2xMSAA,4xMSAA,6xMSAA och 8xMSAA är 8xMSAA jämbördigt med 32xAA eller hur funkar det. Fattar inte riktigt

Mvh J

Med 5870 så körs BFBC2 med direct-x 11, med GTX 260 så körs spelet med direct-x 10. Gäller ej om du kör Win XP

Permalänk
Medlem

Ok!

Har MSAA med direct x 11 o göra?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inte haft tid att spela så mycket men idag testade jag att gå online och spela...det sket sig...

Det blir CTD när banan laddas oavsett server man går in på...PB är uppdaterat men det hjälper inte...ser efter en sökning att det är många som har problem med detta...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Mvh J

Det har inget med dx11 att göra Multisample anti-aliasing - Wikipedia, the free encyclopedia
Sedan har du ssaa i ccc Supersampling - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndCon:

Tyvärr har jag inte haft tid att spela så mycket men idag testade jag att gå online och spela...det sket sig...

Det blir CTD när banan laddas oavsett server man går in på...PB är uppdaterat men det hjälper inte...ser efter en sökning att det är många som har problem med detta...

har du uppgraderat spelet till senaste??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av woxer:

har du uppgraderat spelet till senaste??

Japp - det hjälper tyvärr itne det heller... skall se om jag kan testa mer idag

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Är det något jag missat eller är det något fel när jag ska spawn:a?

När räknaren gått ned till noll fryser hela spelet i 10s, sedan händer inget, trycker jag på "Enter Battle" fryser spelet igen i 10s.
Sedan om man sitter där och klickar ett tag kan man spawn:a lite slumpmässigt om man har tur.
En gång spawn:ade jag inte men det stod att jag var dödad och räknaren började igen...

Alla spelare verkar också ha hög ping. T ex på BF-Gottland, TV2 Norge etc har jag ibland 200-300 i ping, ibland 50, likadant för de andra på servern.

Server browser:n och alla menyer är ju segare än BF2s(vilket jag inte trodde var möjligt) också.

När jag körde betan var allt mycket bättre.

Permalänk

Har riktigt kass FPS med 2 gtx 260(216) i SLI, ligger på 25-35 i stridens hetta.

Detta är då med high settings utan AA. Jag kör med 197.45 drivarna och ändrade till dx9.. dx10 gör det ännu mer ospelbart.
Använder jag ett kort så får jag 40-60, 40 då det händer mkt. Detta är ju jävligt skumt. Tycker ändå det borde flyta bättre..

Någon som har samma problem, eller vet någon lösning?

Kör med w7 x64

Mvh Landa

Visa signatur

Asus P8Z77-V LX | Intel i5 3570k @ 4.2 GHz | Corsair Vengeance 8 GB | Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

Är det något jag missat eller är det något fel när jag ska spawn:a?

När räknaren gått ned till noll fryser hela spelet i 10s, sedan händer inget, trycker jag på "Enter Battle" fryser spelet igen i 10s.
Sedan om man sitter där och klickar ett tag kan man spawn:a lite slumpmässigt om man har tur.
En gång spawn:ade jag inte men det stod att jag var dödad och räknaren började igen....

Har samma problem, men det kommer helt slumpmässigt

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem

Hej!

Har någe konstigt "små lagg". Har lite lagg när det händer mycket. Spelar ingen roll om jag har på lägsta då min dator ska klara av det gallant. Gissar att jag har möjligtvis lite för lite ram minne.

Permalänk
Medlem

Okej, nu vill jag lösa detta, om jag har nyare Catalyst än 10.1 så körs spelet i 4:3 aspect ratio och 1080p (Min skärm kör 16:10 och 1680x1050), oavsett upplösning så blir det 1080p i 4:3 aspect ratio. Det är endast detta buggade spel som detta problem uppstår.

Hur ska jag lösa detta och finns det någon fix? För jag vill ju kunna ha nyare drivers än från Januari.

Det som händer är alltså att det blir svarta streck på sidorna och man ser tydligt att det är 4:3, och skärmen säger att det är 1080p upplösning. Några tips och lösningar?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]