Internet Explorer på Macbooken

Permalänk
Medlem

Internet Explorer på Macbooken

Hallå!
Behöver komma åt min jobbmail hemma och detta kan jag göra genom att webmailen de kör på jobbet. Problemet är att vi på jobbet kör webmailen genom "outlook web access" och för att alla funktioner ska fungera så måste man köra internet explorer.

Någon som har någon bra lösning på problemet?

Testade att köra IE-Tab på Firefox men den använder tydligen InternetExplorer som man normalt sett har på en windowsmaskin. Testade också att dra ner en gammal version av InternetExplorer till Macbooken men den renderar också fel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Ett alternativ är att installera Windows (XP, Vista eller 7) i en virtuell maskin. Sen om du kör VMWare Fusion så kan du dessutom slå på unity mode och då hamnar dina Windows fönster bland dina vanliga OS X fönster. Tror det ska gå att göra samma sak med Parallels om du föredrar det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju kolla med ditt jobb om ni inte ska ta och byta från Windowsbaserad mjukvara till något annat, mer enkelare och bättre.

Typ google mail eller nåt sånt?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Skrivet av hemfrid:

Annars kan du ju kolla med ditt jobb om ni inte ska ta och byta från Windowsbaserad mjukvara till något annat, mer enkelare och bättre.

Typ google mail eller nåt sånt?

Jo juste, det är ju ett reellt alternativ... Visst man kan lägg upp det som ett förslag (om företagets kultur och miljö tillåter det) men det är ett alternativ som kommer att ta långt mycket längre att genomföra. Lättare är väll att se till att systemet stödjer Exchange eftersom det i Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) finns inbyggt stöd för det i Mail, Address Book och iCal.

Så för att utöka mitt tidigare svar, har du (karmeback) provat att lägga till ditt konto i Mail?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hemfrid: tyvärr tror jag inte att det är något alternativ

rastersize: har inte testat det men det beror på att jag egentligen inte vill komma åt mailen utan enbart kalendern. de har lagt upp ett mailkonto med användarnamn schema för att vi ska kunna gå in och kolla vilka dagar vi extraanställda ska arbeta.
kan dock titta om jag kan fixa till med exchange server men bästa borde vara att bara kunna få tillgång till sidan
tack för svaren

Permalänk
Medlem

Internet Explorer på Mac har inget att göra med IE för Windows. Helt skilda produkter med vitt skilda renderingsmotorer. Det finns ingen som helst orsak att ens ha IE för Mac installerad, inte minst för att den är död. Har inte uppdaterats på många, många år. Nån intelversion finns inte heller.

Annars borde du kunna använda MS Entourage. Jag har för mig att den ansluter via OWA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karmeback:

hemfrid: tyvärr tror jag inte att det är något alternativ

rastersize: har inte testat det men det beror på att jag egentligen inte vill komma åt mailen utan enbart kalendern. de har lagt upp ett mailkonto med användarnamn schema för att vi ska kunna gå in och kolla vilka dagar vi extraanställda ska arbeta.
kan dock titta om jag kan fixa till med exchange server men bästa borde vara att bara kunna få tillgång till sidan
tack för svaren

Du kommer åt kalendern och kontakterna också om du syncar med Mail. Jag kör så nu.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder