Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Jag tycker att katten är alldeles för ljus, ser inte direkt konturerna.

Håller med. Testa dra ner exponeringen något. Dock inte för mycket, då bilden kan bli tråkig då.
Underbara ögon. Grymt vackra.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

var ut med en kompis o tog som var från början bara lite oseriösa bilder på bilen då den var skitig men vart ju lite seriösa endå..vad tycks?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Några bilder jag tog för någon dag sen med min flickväns kamera :3 Bägge är redigerade i PS, kritik mottages gärna :3

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Några bilder jag tog för någon dag sen med min flickväns kamera :3 Bägge är redigerade i PS, kritik mottages gärna :3

http://img121.imageshack.us/img121/1232/trdskuggaredigeradwsign.png

http://img59.imageshack.us/img59/993/skuggattrdredigerad.png

Du tror inte bilderna skulle kommit till sin rätt om de var på 500kb istället för 4.5mb st!
för övrigt ganska intetsägande bilder på lite grenar, vad vill du förmedla med bilden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev ganska nöjd med den, trots att som någon redan nämnde blir skärpedjupet inte bättre än såhär med kit-objektivet, tyvärr.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryden:

Du tror inte bilderna skulle kommit till sin rätt om de var på 500kb istället för 4.5mb st!
för övrigt ganska intetsägande bilder på lite grenar, vad vill du förmedla med bilden?

Förminskade :3
Vet inte riktigt vad jag vill förmedla, gillade bilderna och var de första jag var nöjd med :3
Hmm borde gå ut och ta några fler bilder och lägga upp :3

EDIT: Min flickväns bild på en kaffekopp och min på spärrarna vid Sthlm C efter ett bio besök

Permalänk
Medlem

Va och fota lite motorcyklar idag.
Fler bilder på min webb

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Har för hög frånvaro i denna tråd

Det inte inte japanska körsbärsträd, men dessa bör nog duga

Säg gärna till vilken ni gillar och varför?

Vilken gillar ni bäst, 1 eller 2?

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte nr2 med fågeln var riktigt trevlig, ser ut som om fågeln svävar.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Den med skatan är lite speciell, hade nog mer tur än skicklighet när den tog. Skatan var på samma plats före och efter bilden.

EDIT: Eller menar du bild 2 som med gråsparv?

Visa signatur

Lian Li A3 / Corsair SF1000 Platinum / Gigabyte B650m / AMD 7950x / Kingstone 32GB@6000Mhz / Asus Strix 3080 ti OC / NVMe SSD x 2

Permalänk

Jag och en arbetskamrat har spenderat hela dagen med kameran i hand lekandes med ett ljustält och lite ljussättning. Det är riktigt inspirerande att vara två stycken då det är enkelt att bolla idéer och testa nya saker man inte skulle tänkt på själv.

En av dagens bilder:

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

har bara en billig kompakt kamera

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk

Gammal bild. Men tänkte tag i fotograferandet igen. Röra om lite i kamera-arsenalen och göra en helomvändning.

Permalänk

Nu när våren är kommen så har ju fisket gått igång

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lade märke till det först nu, men på min main-skärm ser ljuset i bilden bra ut, men på min andra skärm är den för mörk... Tyck gärna till och säg om den är för mörk, för jag har nu ingen aning om vilken skärm som är "rätt" =/

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB

Permalänk
Medlem

Med TN-panel så ser den grå och trist ut, men med pva så är den ljus och livfull.

Har samma inställningar, båda är samsung, fast den med pva är från 2005 medan den andra är från 2007.

Hoppas att det hjälpte dig lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svolte:

http://rapidfiles.net/images/22737IMG_0909.jpg
Lade märke till det först nu, men på min main-skärm ser ljuset i bilden bra ut, men på min andra skärm är den för mörk... Tyck gärna till och säg om den är för mörk, för jag har nu ingen aning om vilken skärm som är "rätt" =/

Skrivet av lundstrom.emil:

Med TN-panel så ser den grå och trist ut, men med pva så är den ljus och livfull.

Har samma inställningar, båda är samsung, fast den med pva är från 2005 medan den andra är från 2007.

Hoppas att det hjälpte dig lite

Mer eller mindre alla andra bilder ser ljusa ut, så den där är alldeles för mörk.

Permalänk
Medlem

Tog denna för ett litet tag sen, när dom första började komma

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Mer eller mindre alla andra bilder ser ljusa ut, så den där är alldeles för mörk.

Okej, jag får väl ta och kalibrera mina skärmar lite

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Men frågan gällde väl en bild såg annorlunda ut på två skärmar. Samtliga bilder har ser en aning mörka och till en viss del livlös med min andra skärm med tn. Ibland ser mina egna bilder hemska ut på denna skärm. :s

Skärmen är kalibrerad. Ingen av tnpanelerna hemma ger en bra bild. Enbart min main och tvn (sharp le700) ger en mer verklighetstrogen bild.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tyresta nationalpark

Ny bild
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt fina blommor från er båda två

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Riktigt härligt ljus, snyggt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blåbärsblomma och sten/klippa.

Permalänk
Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |