Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Ja det är sjukt att det inte finns nån lag om sånt. Köpte hallonsylt häromdagen och tog i gröten och skiten smakar socker och då kollade jag att den innehöll 55% socker. Det var sockersylt inte hallonsylt.

Hmm borde inte få kallas sylt då heller, eller finns det något renare?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Typhonos:

Hmm borde inte få kallas sylt då heller, eller finns det något renare?

Jo för fan brännvin e alltid rent om man bränner själv, nej men skämt åsido började kolla efter det skräpet och det finns riktigt fina syltar med 70% frukt men då kostar det men det är det värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Jo för fan brännvin e alltid rent om man bränner själv, nej men skämt åsido började kolla efter det skräpet och det finns riktigt fina syltar med 70% frukt men då kostar det men det är det värt.

Jo men socker behövs i sylten men som du själv skriver så en fin och dyr sylt har 30-35% socker medans all dynga tex Euroshopper har 50%. Kör nämligen en klick sylt på min gröt varje morgon också.

Jordgubbskräm kanske funkar bättre?

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="fesen;10112804"]Jo men socker behövs i sylten men som du själv skriver så en fin och dyr sylt har 30-35% socker medans all dynga tex Euroshopper har 50%. Kör nämligen en klick sylt på min gröt varje morgon också.

Jordgubbskräm kanske funkar bättre? :)[/QUOT

Ja men för att kallas sylt så borde det finnas nån regel om att det borde finnas mer frukt än socker och tillsatser och jordgubbskräm smakar socker de som jag har testat. man kan göra listan hur lång som helst med till exempel choklad där det även finns mer socker än kakao och sockersmaken dominerar och kakao smaken finns i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

Tänkte du nått liknande reglerna för falukorv skall få kallas falukorv?

Känns som detta är ganska OT

OnT: känns faktiskt jävligt fult utav Ace att sälja på detta sätt. Är lite som att sälja en bil med topphastighet X i nedförsbacke och vakum. Det går lixom men det funkar inte så i verkliga livet, precis som Ace.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

OnT: känns faktiskt jävligt fult utav Ace att sälja på detta sätt. Är lite som att sälja en bil med topphastighet X i nedförsbacke och vakum. Det går lixom men det funkar inte så i verkliga livet, precis som Ace.

En bil skulle aldrig fungera i vakum.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Samarbete med brandkåren!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PlusPant:

Ja det är sjukt att det inte finns nån lag om sånt. Köpte hallonsylt häromdagen och tog i gröten och skiten smakar socker och då kollade jag att den innehöll 55% socker. Det var sockersylt inte hallonsylt.

Sockerhalten har absolut ingenting att göra med kvaliteten.

Många av de bästa och mest högkvalitativa marmelader/sylter har över 50% socker, speciellt Franska märken som Bon Maman. Har du provat deras rabarbersylt eller fikon tex? Otroligt god och fruktig.
St. Dalfour (som bl a Axfood säljer) tillverkas helt utan tillsatt vanligt socker men innehåller ändå 56gr sockerarter/100gr. Också den otroligt god och fruktig.

Många av dessa innehåller till skillnad från massor av sk svensk "kvalitetssylt" med lite socker, betydligt mer råvaror än vad som blir 100%. Inte bara en massa vatten och sedan pektin för att hålla ihop blasket. Varför? Jo man kokar ner så att det blir koncentrerat och god smak. Ungefär som en bra salami. Den innehåller ända upp till 140gr kött/100gr slutprodukt (ibland ännu mer).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

En bil skulle aldrig fungera i vakum.

Syrgastub

Men jag tror jag alla förstod hans poäng.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är imponerande att få en tråd om nätaggregat att börja handla om sylt och brännvin.

On-Topic: Ska bli spännande och se detta testet, undrar om nätaggen sprängs!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jeddan:
Skulle vara tråkigt om inget hände. Lite rök och blixtar åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Måste säga att det är imponerande att få en tråd om nätaggregat att börja handla om sylt och brännvin.

On-Topic: Ska bli spännande och se detta testet, undrar om nätaggen sprängs!

Ingenting går säkert här på forumet eftersom datanördar oftast är matglada

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Sockerhalten har absolut ingenting att göra med kvaliteten.

Många av de bästa och mest högkvalitativa marmelader/sylter har över 50% socker, speciellt Franska märken som Bon Maman. Har du provat deras rabarbersylt eller fikon tex? Otroligt god och fruktig.
St. Dalfour (som bl a Axfood säljer) tillverkas helt utan tillsatt vanligt socker men innehåller ändå 56gr sockerarter/100gr. Också den otroligt god och fruktig.

Många av dessa innehåller till skillnad från massor av sk svensk "kvalitetssylt" med lite socker, betydligt mer råvaror än vad som blir 100%. Inte bara en massa vatten och sedan pektin för att hålla ihop blasket. Varför? Jo man kokar ner så att det blir koncentrerat och god smak. Ungefär som en bra salami. Den innehåller ända upp till 140gr kött/100gr slutprodukt (ibland ännu mer).

Kan man inte utläsa på förpackningen hur mycket bär det är ursprungligen? Det står iaf på juice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Hade ju varit komiskt om Ace nätagg presterade bra och höll vad de lovade :> Inte för att det kommer hända men OM det händer kommer det bli roliga timmen här på sweclockers! XP

Det stora problemet med Ace's nätagg (i alla fall de tidigare versionerna) är ju att de egentligen inte lovar någonting. Vi konsumenter vill ju gärna tro att de lovar någonting. Om de hade riktiga märkning från början vad deras nätagg klarar och inte klarar av så kanske man skulle kunna börja lita på dem. Det är klart de kanske inte vill skriva ut saker som godkänd kontinuerlig last (vid 40-50 grader), effektivitetsfaktor, existens eller avsaknad av "finesser" som automatiskt skydd mot överbelastning, underspänning eller kortslutning.

Även om deras underleverantörer har fått ordning på tillverkning den här månaden så att mer än 90% aggen inte går sönder så kommer inte jag att lita på Ace's nätagg utan någon extern kvalitetscertifiering som t.ex. 80plus.

Deras nuvarande märkning ser jag som vid vilken belastning deras nätagg garanterat går sönder. Håller agget ändå kan man kontakta tillverkaren så får man ett riktigt som går sönder på rätt sätt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Herregud! Ner i skyddsrummet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Ja det är sjukt att det inte finns nån lag om sånt. Köpte hallonsylt häromdagen och tog i gröten och skiten smakar socker och då kollade jag att den innehöll 55% socker. Det var sockersylt inte hallonsylt.

Finns en anledning att vissa korvar inte får heta grillkorv utan Hotdogs

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Skillnad på hamburgare och (snabb)burgare också!

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fesen:

Ingenting går säkert här på forumet eftersom datanördar oftast är matglada

Sant!:lol:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

ace är ju inte det bästa men dom har fått sämre rykte än dom förtjänar tror jag, har personligen aldrig haft problem med dom.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Mitt höll ju bra, det var 520w, själv är jag inte särskilt tvivelaktig till ace om man inte ska ha till en "bättre" dator

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Här är en test på ett ace psu det är bara 460w men är här testet allafall det är längre ner på sidan

Stort test av nätaggregat - Del 1: 400W-500W - MikroDatorn

Vi har svårt att rekommendera ACE Outburst 480W. Visserligen har det ett lågt pris men långt ifrån lågt nog för att ursäkta den i sammanhanget mediokra prestandan. Att ett nätaggregat idag inte är 80+-certifierat och drar 130W mer än konkurrerande nätaggregat med samma komponenter är inget annat än en smärre katastrof. Att inte gå ut med vilka skyddsfunktioner som nätaggregatet stödjer understryker endast att detta är ett riktigt budget-nätaggregat.

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik433:

Här är en test på ett ace psu det är bara 460w men är här testet allafall det är längre ner på sidan

Stort test av nätaggregat - Del 1: 400W-500W - MikroDatorn

Vi har svårt att rekommendera ACE Outburst 480W. Visserligen har det ett lågt pris men långt ifrån lågt nog för att ursäkta den i sammanhanget mediokra prestandan. Att ett nätaggregat idag inte är 80+-certifierat och drar 130W mer än konkurrerande nätaggregat med samma komponenter är inget annat än en smärre katastrof. Att inte gå ut med vilka skyddsfunktioner som nätaggregatet stödjer understryker endast att detta är ett riktigt budget-nätaggregat.

som sagt man får vad man betalar för, men det uppfyller sin funktion.
har man liten budget så är det ett klockrent allternativ så man kan lägga mer pengar på resten av datorn, sen får man uppgradera nätaggregatet när ekonomin tillåter.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Göteborgaren:

som sagt man får vad man betalar för, men det uppfyller sin funktion.
har man liten budget så är det ett klockrent allternativ så man kan lägga mer pengar på resten av datorn, sen får man uppgradera nätaggregatet när ekonomin tillåter.

Klockrent? Absolut inte!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

jag tycker det är ett klockrent alternativ för stram budget, men påpekar igen att man ska byta ut det sen när ekonomin tillåter!
har för övrigt aldrig haft några problem med deras nätaggregat.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det här ska bli väldigt intressant. Tänk om Ace verkligen skärpt sig Jag har skapat en tråd om fyra st datorer med I5@stock, 5770 och 8gb ram som används till dagligt arbete/spel som körs på 300watt Lite-On. Kul om Ace fixar testet, det borde ju ligga i Inets intresse att aggen klarar sig då de säljer dem.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi blev precis klara med testet och det kommer upp på måndag. Tänker inte avslöja resultaten, men kan lova att det blir intressant läsning.

Modellerna:
Ace Raw Deal Plus Rev.2 420 W
Ace Raw Deal Plus Rev.2 460 W
Ace Raw Deal Plus Rev.2 620 W
Ace Outburst 480 W

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Vi blev precis klara med testet och det kommer upp på måndag. Tänker inte avslöja resultaten, men kan lova att det blir intressant läsning.

Modellerna:
Ace Raw Deal Plus Rev.2 420 W
Ace Raw Deal Plus Rev.2 460 W
Ace Raw Deal Plus Rev.2 620 W
Ace Outburst 480 W

Haha visste att dom vågade visa sig när Rev.2orna kom Aja jag tror att det blev underkänt annars äter jag upp min slips men ingen skamvrå blir det iaf!

Skrivet av Joelgbg:

som sagt man får vad man betalar för, men det uppfyller sin funktion.
har man liten budget så är det ett klockrent allternativ så man kan lägga mer pengar på resten av datorn, sen får man uppgradera nätaggregatet när ekonomin tillåter.

Produktjämförelse hos Prisjakt
Det finns alltid alternativ, nu har jag inte sett något test med FSP agget men dom har lyft sig rejält på sista tiden (bla Silverstones prisade passiva nätagg görs av FSP) bara å kolla listan så ger 400w FSP riktiga watt och har mest kräm på 12v trots att det är strömsvagast av alla i den listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

jag tycker det är ett klockrent alternativ för stram budget, men påpekar igen att man ska byta ut det sen när ekonomin tillåter!
har för övrigt aldrig haft några problem med deras nätaggregat.

Jag kan inte hålla med 130w åt kråkorna är väldigt mycket.

Permalänk

[QUOTE="PlusPant;10112821"]

Skrivet av fesen:

Jo men socker behövs i sylten men som du själv skriver så en fin och dyr sylt har 30-35% socker medans all dynga tex Euroshopper har 50%. Kör nämligen en klick sylt på min gröt varje morgon också.

Jordgubbskräm kanske funkar bättre? :)[/QUOT

Ja men för att kallas sylt så borde det finnas nån regel om att det borde finnas mer frukt än socker och tillsatser och jordgubbskräm smakar socker de som jag har testat. man kan göra listan hur lång som helst med till exempel choklad där det även finns mer socker än kakao och sockersmaken dominerar och kakao smaken finns i bakgrunden.

det finns en gräns på hur lite kakao det får vara för att kallas choklad. det är därför lidl säljer "block" med 3% kakao

Permalänk
Medlem

[QUOTE="alibababert;10114046"]

Skrivet av PlusPant:

det finns en gräns på hur lite kakao det får vara för att kallas choklad. det är därför lidl säljer "block" med 3% kakao

Är det itne då det blir mjölkchoklad? Dom innehåller ju väldigt lite kakao. riktig choklad är väll 70% och uppåt?