Marathon: Resurrection!

Permalänk
Medlem

Marathon: Resurrection!

http://resurrection.bungie.org/

nån som haft mac och spelat det underbara spelet Marathon?
här är det! i 3d med samma känsla som i orginalet!
det är i formen av en mod till unreal tournament så man behöver det innan man spelar men OJOJOJ vad bra det är!

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Jag lira Marathon skir mycke när jag hade Mac, hade/har 1:an 2:an och 3:an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil
Jag lira Marathon skir mycke när jag hade Mac, hade/har 1:an 2:an och 3:an

samma här! första spelet jag lirade i nätverk
finns nog inget vapen i moderna spel som klår dubbla shotguns i marathon 2

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Favoritvapnet var ju raketgeväret. Jisses vad man fick kryssa mella raketerna med lite pers inne!

EDIT: Ooooh det är ju originalbanorna! Fast vapnen och fienderna såg ju bättre ut i originalet...

Huden borde de ju behållit... :/

Permalänk
Medlem

Jag byggde banor så de spruta om de, men tyvär så tog jag bort alla när jag skaffa PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Favoritvapnet var ju raketgeväret. Jisses vad man fick kryssa mella raketerna med lite pers inne!

EDIT: Ooooh det är ju originalbanorna! Fast vapnen och fienderna såg ju bättre ut i originalet...

Huden borde de ju behållit... :/

swooooshh!
-eek!
BAM! splat!

är ju bara beta än så länge så mycket kan hända

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ouuuuuuuou! *extas* :D:D

http://m2beyond.bungie.org

Citat:

Marathon 2: Beyond is a remake of the classic Marathon 2: Durandal for Macintosh by Bungie Software (Halo). M2:Beyond is based off of Marathon:Resurrection, a remake of the first Marathon, utilizing Unreal Tournament's engine. However, M2:Beyond will use the new Unreal Tournament 2003 engine. M:R can be played on Mac and Windows, but Mac users will have to wait for UT2003 to come out on their system!

detta kan bli fett!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså jag syftade faktiskt på originalet om det inte gick fram. Har inte testat denna betan än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Alltså jag syftade faktiskt på originalet om det inte gick fram. Har inte testat denna betan än.

trodde du menade att vapnen och fienderna såg bättre ut i orginalet än i "nyversionen" (vilket stämmer)..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ett nytt marathon kan bli hur bra som helst ju.

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nUida

finns nog inget vapen i moderna spel som klår dubbla shotguns i marathon 2

Det är en klassiker, de(n) enda i sitt slag... synd bara att man inte kunde lira marathon så länge (pga av mac...)

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Såg en Beck-filmen på TV häromdan - den där när massa ungdomar börjar mörda folk i tunnelbanan efter att ha spelat ett dataspel. I filmen säger dom att dom spelat Quake world (har jag för mig)
Men i själva verket är det ju Marathon dom spelar!

Det är i alla fall Marathon som dom visar massa klipp från i filmen - jag antar att det är pga att alla film-makare är Mac-människor.

Permalänk
Medlem

Nej, det "är" Final Doom de spelar...

Spelade aldrig speciellt mkt av det spelet, kanske för att jag saknade tillgång till internet då...

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Medlem

Marathon 2 spelade jag, det var roligt men vad jag undrar är var pcversionen av Hal är. Vad håller bungie på med?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Marathon 2 spelade jag, det var roligt men vad jag undrar är var pcversionen av Hal är. Vad håller bungie på med?

det hade vartit klart för länge sedan (det var klart innan det släpptes till x-box t.om)
det är bara dom där (¤/#&¤#(&¤&"&/%"/&¤"¤&/"¤& m$ som skjuter på det!

blir så jävla förbannad på dem
nu kommer det ~sommar 2003

Visa signatur