Permalänk

köpråd laptop till spel osv

Jo sambon o jag funderar starkt på att byta ut våran stationära vi har nu mot en laptop då vi vill spara utrymme o kunna sitta där vi vill med den. Det vi ska använda den till är ju det vanligt. Musik, Film , Surfa men den ska även kunna starta igång lite nyare spel såsom Sims 3 t.ex osv...

De vi tittat på är några st på netonnet då vi har det här i Linköping så nära o bra. Behöver hjälp med att välja en bra. Maxpriset är 8000: - då vi ska ha den på delbetalning en tid framöver. Önskar snabb hjälp då vi ska dit imorgon o ev köpa en av dessa eller om ni ser någon annan på Netonnets hemsida

Samsung NP-R580-JS02SE Laptop med unikt skal som motstår repor och fingeravtryck! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Samsung NP-X520-JB02SE Kraftfull dator med 9 timmars batteritid! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Sony Vaio VPCEB1M1E/WI.EC1 Elegant laptop med Intel Core i3-processor och kraftfull grafik! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

HP Pavilion dv6-1420so Entertainment Kraftfull laptop med LED-skärm och HDMI! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Packard Bell Easynote TJ75-JN-572NC Kraftfull laptop med HDMI-utgång! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Packard Bell Easynote TJ75-JO-582NC Kraftfull laptop med Intel Core i5-processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha tagit Packard Bell Easynote TJ75-JN-572NC Kraftfull laptop med HDMI-utgång! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Packard Bell Easynote TJ75-JN-572NC Kraftfull laptop med HDMI-utgång! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Pga av Grafikkortet stödjer X11 och CPU ingen stort skillnad mellan dom två packard bell datorerna skulle inte betalla 1000 kr mer för 100poäng mer i 3DMark känns inte motiverat att köpa den då.

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk

Skulle isf rekommendera en 5740g, samma spec. som packarden men 1000kr billigare.

Acer Aspire 5740G-334G50Mn (LX.PMB02.079) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk
Medlem

Den rekomenderar jag ochså om det inte vore för att dom ville köpa den på netonnet.

Visa signatur

Permalänk

Aha, men den finns på netonnet dock för 8490:-, så dom kan ju kolla och känna på den där och sedan beställa från komplett.se. Ser inte fördelen med netonnet fö, dom är ju inte kända för sin goda kundservice direkt.. Lägger du beställning i tid idag så har du datorn från komplett imorgon.

Men måste det va netonnet så är det helt klart den packarden för 6990:- som gäller.

Permalänk

Okej o den går att spela på med då också?`Menar nu inte jättetunga spel då men sims 3 o så

Permalänk
Medlem

JA det ska gå att lira The sims 3 på den. om du nu menar Packard Bellen ? acern klarar det bättre plus att det ska gå och se 3D film på den.

Visa signatur

Permalänk

Acern och packarden har exakt samma processor och grafikkort, skillnaden är att acern är 1000kr billigare.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur Acers konstruktion är i dagsläget, men hört mycket dåligt om dem tidigare.
Packard Bell har jag ingen som helst insyn i för deras kvalité.

Permalänk

Acer äger väl packardbell numera, skulle tro att kvalitén är ganska så likvärdig.

Permalänk
Medlem

jag börjar bli less på att höra alla som klagar på acer har aldrig hört någon i min närvaro som haft problem med sin acer bara läst på internet och om vi säger att det bor ca 8 miljoner i sverige så kanske jag läst att 10 personer haft problem och hur många procent blir det ? jo typ 0,00001 eller liknande så det är inget att oroa sig för min fungerar mer än väll och jag tycker den är bättre än mina anndra bärbara av märke Dell och HP

Visa signatur

Permalänk

Tack för alla svar, det blev en Packard Bell Easynote TJ75-JN-572NC som vi är helnöjda med

Permalänk
Skrivet av Gurreeb:

jag börjar bli less på att höra alla som klagar på acer har aldrig hört någon i min närvaro som haft problem med sin acer bara läst på internet och om vi säger att det bor ca 8 miljoner i sverige så kanske jag läst att 10 personer haft problem och hur många procent blir det ? jo typ 0,00001 eller liknande så det är inget att oroa sig för min fungerar mer än väll och jag tycker den är bättre än mina anndra bärbara av märke Dell och HP

Kan hålla med om att det har blivit lite överdrivet detta med acers kvalité, HP har sämre kvalité än acer tex.(har fö. en hp laptop själv som fungerar klockrent och som aldrig krånglat, inte allt för sällan så sitter problemet bakom tangentbordet) Det verkar som vissa fått för sig att köper man en acer så kommer den krångla, vilket naturligtvis inte är fallet.

Här kan ni se lite statistik över hur det faktiskt ligger till i praktiken med olika laptops kvalité.

http://www.sweclockers.com/nyhet/10145-asus-bast-hp-samst-i-k...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurreeb:

Min mening var absolut inte att vilseleda någon vad gäller kvalitén. Detta var bara den uppfattning jag byggt under tidigare år genom vänner och bekanta. Absolut jättebra om Acer fått fart på kvalitétstänket.