Permalänk
Medlem

visa resultat sen ! ;D själv blir det nog att sälja datan då man ska flytta

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NYYankee:

visa resultat sen ! ;D själv blir det nog att sälja datan då man ska flytta

vah kan du inte ha kvar datorn om du ska flytta?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

jag säger bara it's complicated ^_^ haha !

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NYYankee:

jag säger bara it's complicated ^_^ haha !

hehe okej, synd . då blir det nog ingen sleevning för din del eller?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Medlem

okej jag behöver lite hjälp ang vilken färg jag ska köra på sleevsen till mitt nästa bygge. såhär tror jag komponenterna kommer se ut

jag hade tänkt rött och svart först. men det är ju ganska många som har det så jag vet inte riktigt.
behöver tips

Visa signatur

Permalänk

Svart/vit/grå blir snyggt HoBb3

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Svart/vit/grå blir snyggt HoBb3

Det skulle kanske vara snyggt, typ svart vit slleves och sen något vit silver aktig kylare till grafikkortet

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Det skulle kanske vara snyggt, typ svart vit slleves och sen något vit silver aktig kylare till grafikkortet

Vitt ek-vattenblock
Tycker du ska köra på mycket svart med lite vitt och lite grått

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Vitt ek-vattenblock
Tycker du ska köra på mycket svart med lite vitt och lite grått

vattenkylning håller inte budgeten för

EDIT: skulle vara nice med denna MSI Radeon R5870 Lightning 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express) fast den kostar lite också

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

vattenkylning håller inte budgeten för

Framtiden

Ska du bencha borde du köra på Crosshair IV och en 1055T... Bättre än i5 750 Å med runt 4GHz och 6kärnor lär du kunna klara allt du vill göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför inte göra något som inte man ser så ofta, vit och blå?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Framtiden

Ska du bencha borde du köra på Crosshair IV och en 1055T... Bättre än i5 750 Å med runt 4GHz och 6kärnor lär du kunna klara allt du vill göra.

har funderat på en 1055T fast det finns inget moderkort som matchar svart/vit/grå vad jag vet:P ska nog mäst bli en speldator fast lite benchmarking också vet du nog bra kylare till 5870 som passar till färgtemat?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Zatyrax:

Svart/blå Svart/röd och Vit/blå är väl de man ser oftast om man kikar även utanför swec

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

har funderat på en 1055T fast det finns inget moderkort som matchar svart/vit/grå vad jag vet:P ska nog mäst bli en speldator fast lite benchmarking också vit du nog bra kylare till 5870 som passar till färgtemat?

Köp typ en Scythe Mushashi (stavning:S) och spraya den om inte silver duger

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Köp typ en Scythe Mushashi (stavning:S) och spraya den om inte silver duger

fläktarna är ju svarta har själv tittat på artic coolers fast jag har ingen aning om vilken av dom som passar på ett 5870

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

fläktarna är ju svarta har själv tittat på artic coolers fast jag har ingen aning om vilken av dom som passar på ett 5870

Antagligen finns det nån Accelero xtreme för 5870:)

Nog med offtopic från mig i denna tråd
Dra ett PM om jag är till någon hjälp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha dum jag är det stod 5870 i rubriken på artic coolers kylare-.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Svart/blå Svart/röd och Vit/blå är väl de man ser oftast om man kikar även utanför swec

Kollat lite ibland på xtremesystems eller vad det heter, men faktiskt aldrig sett vit/blå

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatyrax:

Kollat lite ibland på xtremesystems eller vad det heter, men faktiskt aldrig sett vit/blå

hittar inte heller det, men tror inte blå/vit/svart riktigt är min smak

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

hittar inte heller det, men tror inte blå/vit/svart riktigt är min smak

Där är ju dock nått som skulle kunna vara grymt snyggt i rätt chassi. Vitt med marinblå som offset

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatyrax:

Det är faktiskt någorlunda normalt.

@HoBb3 Testa någonting unikt, t.ex. brun och rosa, alternativt orange och lila. Eller så kan du i princip låta fantasin flöda, tänk dig starka kontraster, färger som står ut, som gul exempelvis!

Lycka till!

Nej men, 'on a serious note' tycker jag faktiskt vit, svart och grå låter väldigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Det är faktiskt någorlunda normalt.

@HoBb3 Testa någonting unikt, t.ex. brun och rosa, alternativt orange och lila. Eller så kan du i princip låta fantasin flöda, tänk dig starka kontraster, färger som står ut, som gul exempelvis!

Lycka till!

Nej men, 'on a serious note' tycker jag faktiskt vit, svart och grå låter väldigt bra!

Då får det bli vit/svart/grå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Då får det bli vit/svart/grå

Du gör som du vill, det blir säkert mycket snyggt!

Permalänk
Medlem

Detta är säkert en halvdum fråga, som jag med lite sökande skulle hitta svar på.
Men det finns ju en sån fin tråd här

Hur sleevar man sata kablar? Alltså, hur får man bort kontakterna?

Permalänk
Medlem

Du tar inte bort kontakterna... både sleeven och heatshrinken går över sata-kontakterna. Så bara trä på:D

Permalänk

Antar att du menar S-ATA power och inte data?
Svaret finns i extremesystems sleeving tråd här: Cable Sleeving Guide - XtremeSystems Forums (andra posten)
Vanliga S-ATA data kablar är det bara att dra över sleeven på.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Tjena! har fått mitt nätagg och ska bara beställa sleevs. då undrar jag hur man tar bort den där typ plast knölen. är det bara att ta en kniv och skära bort den? och sen de där att kablarna sitter ihop, det är väll bara att dra isär dom?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoBb3:

Tjena! har fått mitt nätagg och ska bara beställa sleevs. då undrar jag hur man tar bort den där typ plast knölen. är det bara att ta en kniv och skära bort den? och sen de där att kablarna sitter ihop, det är väll bara att dra isär dom?
http://img155.imageshack.us/img155/4746/cimg2912n.jpg

du ska vel ta bort kontaketna för o få på sleevs. då är det ju bara o dra bort den

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

du ska vel ta bort kontaketna för o få på sleevs. då är det ju bara o dra bort den

jaha okej

Visa signatur

Permalänk

har aldrig sleevat men jag skulle nog rekommendera att märka kablarna innan du tar bort kontakterna!

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N