Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Du stoppar in skivan och öppnar den här datorn sedan högerklickar du på skivan där och väljer öppna, sedan letar du efter en mapp som heter exempelvis support eller dx/directx.

Vad kör du med för upplösning? Kör du t.ex 1680x1050 och uppåt så är 80-90 att rekommendera, kör du under så är nog allt under 80 vettigt.

vad ska jag uppdatera directx till då?

Permalänk
Skrivet av Painby:

Tycker det är tevligt att de tagit bort det då jag alltid brukar träffa den i paniken ^^
Använd Alt+Esc för att tabba ur spelet

Härligt! Jag som alltid använt Ctrl + alt + delete när jag velat tabba ur..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nanoo771:

vad ska jag uppdatera directx till då?

Det som redan är på skivan, om det nu fanns på skivan. Dock så har du ju inget problem vad jag kan se så egentligen är det onödigt men du kan även ta: Download details: DirectX End-User Runtime
Tanka ned, kör programmet och ta bort efteråt

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Det som redan är på skivan, om det nu fanns på skivan. Dock så har du ju inget problem vad jag kan se så egentligen är det onödigt men du kan även ta: Download details: DirectX End-User Runtime
Tanka ned, kör programmet och ta bort efteråt

vrf ska jag ta bort det efter?
asså jag var inne och kollade på mina bildskärmskort inställningar och det står ddi-version 10.1 . är det samma som drivrutin? för jag har installerat 10.5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nanoo771:

vrf ska jag ta bort det efter?
asså jag var inne och kollade på mina bildskärmskort inställningar och det står ddi-version 10.1 . är det samma som drivrutin? för jag har installerat 10.5

Du tar bort filen du tankade ner? Den uppdaterar bara, den installerar inget.
Du ska inte ta bort något annat.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

jag var inne och kollade på mina bildskärmskort inställningar och det står ddi-version 10.1 . är det samma som drivrutin? för jag har installerat 10.5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nanoo771:

jag var inne och kollade på mina bildskärmskort inställningar och det står ddi-version 10.1 . är det samma som drivrutin? för jag har installerat 10.5

Vet inte vad DDI är men antar att du har ett ATi kort så har du DX10.1 Men grejjen är att den uppdaterar spelens Directx filer, inte ditt korts filer...... eller jag vet inte hur jag ska förklara..

Drivrutin och directx är olika saker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur tror ni en E6750 2,66ghz 4870 512mb 20" 1650x1050 4gb ram klarar sig i BFC2? Vad är det som kommer sätta stop först? Är det processorn?

/ lAlAz0r

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lAlAz0r:

Hur tror ni en E6750 2,66ghz 4870 512mb 20" 1650x1050 4gb ram klarar sig i BFC2? Vad är det som kommer sätta stop först? Är det processorn?

/ lAlAz0r

Processorn. 2 val: Överklocka rejält (3.2gig+) eller köp en quad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Processorn. 2 val: Överklocka rejält (3.2gig+) eller köp en quad.

Det är så pass alltså : / hur lätt är det att klocka till 3,2 ghz med orginal kylning?

Vilken quad måste jag ha?

/ Lalaz0r

Permalänk
Skrivet av lAlAz0r:

Det är så pass alltså : / hur lätt är det att klocka till 3,2 ghz med orginal kylning?

/ Lalaz0r

Jag tror att det går att spela helt okej med din nuvarande setup.
Personligen spelar jag igenom kampanjen med ca 30 FPS, och då har jag ett överklockat 8800GT och en E6600 i standardfrekvens(2.4GHz).

Allting står på High, ingen AA eller AF och 1920x1200. Win XP.

Visa signatur

Burk 1 Pentium II @ 400 MHz || Voodoo 2 SLI || 256 MiB PC-100 || ASUS P2B (Avställd)
Burk 2 Core 2 Duo X6800 E || 7950 GX2 Quad-SLI || 4096 MiB DDR II 800 || ABIT FP-IN9 SLI (I delar och används ej mer)
Burk 3 Core I5 2500K || GTX 295 Quad-SLI || 8126 MiB DDR III || Asus P8Z68 (Gammal, Orkar inte uppdatera... :P)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAlAz0r:

/ Lalaz0r

det hjälper rejält mycket att byta till en quad. testade min gammla e5200 på 3GHz körde 1920x1080 low 30-40fps bytte till min nuvarande i5 750 och då var jag uppe i 60-80fps allt på high och 2 eller 4x aa
(4870 grafikkort)

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

någon som vet nått om vilken internet hastighet man behöver för att lira bc2 online? vi har hos pappa 0,25 mbit -.- är as sugen på att köpa bc2 men vet ej om det kommer funka bra (datorn klara det)

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

någon som vet nått om vilken internet hastighet man behöver för att lira bc2 online? vi har hos pappa 0,25 mbit -.- är as sugen på att köpa bc2 men vet ej om det kommer funka bra (datorn klara det)

Online spel brukar generellt inte dra speciellt mycket bandbredd, så de ska nog gå bra såvida din uppströmshastighet inte är åt skogen.

Permalänk
Skrivet av zachry:

Online spel brukar generellt inte dra speciellt mycket bandbredd, så de ska nog gå bra såvida din uppströmshastighet inte är åt skogen.

aokej så tycker du/ni att jag ska chansa på att det funkar?

Visa signatur

dRft

Permalänk
Avstängd

Synd att spelet ska bugga sönder nu.

Man springer runt och har en stadig 50-90fps. Sedan PaffpoffÖHDÖHUFF så har man 1-3fps och det håller på i 3-5 sekunder så man dör naturligtvis av detta om man nu inte är i spawn. Skoj skoj. Hade samma problem med 9.12 eller om det var 10.2 drivisar och fixades sedan med nån annan drivrutin vilket jag intek ommer ihåg vilken det var, och nu har man det igen med 10.5..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du ett kort ur 5000-serien? De verkar strula på tok för mycket!

Permalänk

Jag har konstigt ljud i spelet. undrar vad det kan bero på. det låter nästan robotaktigt eller med ett litet eko, direkt efter jag skjuter.

någon som vet hur man kan fixa detta?

Permalänk
Skrivet av effekthero:

aokej så tycker du/ni att jag ska chansa på att det funkar?

Sålänge han har i regel bra latens så spelar inte själva hastigheten så stor roll.

Jag spelade ibland lite onlinespel hos min polare som tidigare hade 0,25Mbit och det funkade bra.
Se till så att inget annat belastar nätverket bara

Permalänk
Skrivet av Doctor Pepper:

Sålänge han har i regel bra latens så spelar inte själva hastigheten så stor roll.

Jag spelade ibland lite onlinespel hos min polare som tidigare hade 0,25Mbit och det funkade bra.
Se till så att inget annat belastar nätverket bara

okej, det va det jag tänkte på.. är nämligen tre datorer på det internetet, märker av det när jag lirar cs, på efter middagen när alla är inne har jag as hög ping, sen på kvällen typ 15-20 i ping när bara jag har på min dator

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

I början av år 2000 var vi 4 st som spelade CS på en adsl 0.5 Mbit och det fungerade det med.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst igenom alla 10 sidorna, men jag har problem med att hela min dator fryser och jag måste starta om hela datorn, någon som vet vad det beror på och vad man kan göra för att lösa det?
har installerat om spelet 3 gånger, installerat om windows 7 också.

(kör på e6600@stock 2.4ghz, SLI 8800gtx, 4 gig ram med 30-50 fps på medium, och mina grafikkort ligger på runt 70 grader MAX i load, processorn på 35)

Permalänk
Medlem

Installerade BC2 på datorn i sig, och har problem.

När jag startar spelet så är det i windowed mode (det är inställt på fullscreen i settings.ini) och jag kan inte få det att bli fullscreen.

Lyckades en gång (igår) att få det fullscreen genom att dra upp aktivitetshanteraren, högerklicka på Bad Company 2 och välja "Maximera", detta fungerar däremot inte längre.

Har även provat Alt + Enter, då blir skärmen svart ett tag, sedan så blir det windowed igen.

Här är min settings.ini;
[WindowSettings]
Width=1680
Height=1050
Fullscreen=true
RefreshRate=119.998
VSync=false
[Sound]
Quality=high
VoipEnable=true
SpeakerCount=0
[Graphics]
Effects=high
Soldiers=high
Vehicles=high
Overgrowth=high
Undergrowth=high
StaticObjects=high
Terrain=high
Shadows=high
Bloom=true
HSAO=true
MSAA=2
Water=high
MainQuality=high
Texture=high
DxVersion=11
Aniso=2
Detail=high
RenderAheadLimit=2
Fov=55

Hjälp uppskattat!
Vill prova på att lira det med allt på högsta samt 3d vision

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Märkte nu att det fungerar om jag byter till 59 hz att köra i fullscreen, men då fungerar såklart inte 3d vision.
Hur löser jag detta?
Fungerade som sagt ett tag igår, men behövde stänga ner datorn efter 10 min för att fixa middag.

Utöver min sig har jag alltså en Samsung 2233rz samt 3d Vision kitet.

Visa signatur

Permalänk

Testa välja 120hz i menyn då istället misstänker det är kludd med drivisarna dock. Kan du köra 120hz utan 3d vision?
Varför inte välja 120hz jämnt?

Edit glöm inte ändra fov också

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk

Har väldigt hög ping i spelet, vad kan det bero på? Går jag in på Gotlands-servrarna pingar jag ca 90 med 100/100 från BBB. När jag väljer server i browsern så är det typ 15-20 ping som det står.. Kör både spelet och steam som administratör men går inte ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vivalaboeg:

Har väldigt hög ping i spelet, vad kan det bero på? Går jag in på Gotlands-servrarna pingar jag ca 90 med 100/100 från BBB. När jag väljer server i browsern så är det typ 15-20 ping som det står.. Kör både spelet och steam som administratör men går inte ändå.

När ska folk ta och lära sig...

Citat:

In the specific case of BFBC2, latency and ping are 2 separate entities.

Ping in the server browser and the G15 applet, is the time it takes for packets to get from you to the server and back. Same as any other game.

Latency in BFBC2, is a reference to your actual ping(see above) + an unspecified amount of time (approx 100ms some believe more and they may be correct) that the engine is designed to lag, for lack of a better word.

From a Blog post

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_co...eld-bad-...

"High pings even on local game servers. We're actually showing game latency instead of ping.

This is basically how far behind the client is compared to the server. We try to keep the server a small portion in front of the clients so they in most cases can use replicated data until they get the next ghost update from the server. If they get a lag spike they will start predicting the state when they run out of information, however, the basic idea is to smooth out the experience compared to everything having to be corrected when the predictions are slightly off."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanoo771:

Okej jag fixade spawn lagget och eko ljudet men grafiken är fortfarande dålig. Jag har allt på max och då menar jag allt.. jag har anistrophic filter och dom på max också. men var hittar jag settings.ini filen?

jag kör med upplösning 1600x1200 (högsta som går för mig)

Nanoo771, hur fixade du spawn lagget? Jag använder också Telia Säker Surf men jag hittar ingenstanns där man kan göra bc2 till ett undantag, eftersom att antivirus programmet scannar BFBC2 mappen varje gång man spawnar måste man typ göra bc2 tiill ett undantag väll? Hjälp tack Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Provade det idag med ett GTX 480 i stock settings och kan säga att den klarar av allt på full med fortf 70+ eller liknande fps.

1680x1220 (eller vad det nu blir) provade jag det i. Allt på high, vsync off, AA på 32x AF på 16x.

Provade i 120hz med både 3d av samt på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tjenna BC2 problem

jag har problem med mitt BC2
jag kan komma in på en server så att jag kan se min squad och kan välja vart jag ska spawna men sedan när jag klickar på `join battle´knappen så händer inget och allt lagga och står stilla och jag blir sedan typ kickad från servern och så händer det om och om igen

snälla hjälp mej