Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Battlefield Bad Company 2 - TEKNISK SUPPORT

Permalänk
Medlem
Skrivet av klavin:

Hej!

Har någe konstigt "små lagg". Har lite lagg när det händer mycket. Spelar ingen roll om jag har på lägsta då min dator ska klara av det gallant. Gissar att jag har möjligtvis lite för lite ram minne.

hade samma problem men detta fixade lagget för mig.

Permalänk
Medlem

bad company 2 varför svänger gubben bara höger, samt ser uppåt går ej styra?

hej
install bad company 2, men när den startar så går ej gubben styra, den svänger åt samma håll hela tiden, samt går bara titta uppåt med, kollat inställningarna, men det står som de skall, fattar ej, är det fel på vad?
har installerat om den flera ggr?

hjälp av någon som kan snälla, bortkastat spel om jag ej får till detta.
duke

Visa signatur

Dukez

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukez:

hej
install bad company 2, men när den startar så går ej gubben styra, den svänger åt samma håll hela tiden, samt går bara titta uppåt med, kollat inställningarna, men det står som de skall, fattar ej, är det fel på vad?

duke

Låter som när jag hade problem med joysticken. Prova disabla/koppla ur ev joysticks och se om det funkar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Låter som när jag hade problem med joysticken. Prova disabla/koppla ur ev joysticks och se om det funkar bättre.

kör med tangentbordet bara har ej joystick?

Visa signatur

Dukez

Permalänk

dukez:

har du testat nåt liknande spel (FPS) om det är likadant? har du ändrat nånting alls i kontroll-inställningarna?

Permalänk
Medlem

Dukez, sånt händer när man kör piratversion av spelet

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

Bara jag som inte kan logga in och får detta meddelandet?

"you have been signed out due to multiple log ins"

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

serveruppdate lr ny patch på gång, det är bara att vänta

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjollboll:

dukez:

har du testat nåt liknande spel (FPS) om det är likadant? har du ändrat nånting alls i kontroll-inställningarna?

är inte samma på andra spel, det funkar bra, men just detta spelet är så om än jag installerar om det 100ggr?
fattar ej?
duke

Visa signatur

Dukez

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leqher:

Dukez, sånt händer när man kör piratversion av spelet

o du har inte gjort detta?
aldrig?
Trodde just det, ha en bra dag!

Visa signatur

Dukez

Permalänk
Skrivet av tombman:

serveruppdate lr ny patch på gång, det är bara att vänta

Kunde tänka mig de!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Okej, nu vill jag lösa detta, om jag har nyare Catalyst än 10.1 så körs spelet i 4:3 aspect ratio och 1080p (Min skärm kör 16:10 och 1680x1050), oavsett upplösning så blir det 1080p i 4:3 aspect ratio. Det är endast detta buggade spel som detta problem uppstår.

Hur ska jag lösa detta och finns det någon fix? För jag vill ju kunna ha nyare drivers än från Januari.

Det som händer är alltså att det blir svarta streck på sidorna och man ser tydligt att det är 4:3, och skärmen säger att det är 1080p upplösning. Några tips och lösningar?

Måste ha hjälp med detta!

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av micke_930:

Måste ha hjälp med detta!

Står det 1680/1050 i settings.ini? prova Fov=65 också

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Vilka kör på high inställningen här? vilken hårdvara har ni? lite nyfiken? skriv gärna vilken fps ni har inklusive drops!

kommer inte ihåg vart inställningarna ligger men jag har kör medium på alla förutom texture och detail som jag kör high på. 16 AF ingen AA och HBAO OFF

4800 x 900

Ligger väl mellan 70-80 med drops till 40-50 förutom när vi är 4 i en squad och alla spelar med smoke

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av dukez:

hej

duke

Som sakt det där är ett piratversions problem.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Har lite problem nu när jag bytt OS till W7, Får konstiga svarta sträck på skärmen när jag spelar, märkte nu när jag var nära en bomb som tickade så blev de värre..

Spelade in en film som kanske gör de lite lättare att förstå.

Antar att det har med grafikkortet att göra? Men har ju inte haft några problem tidigare då jag körde XP64.
Har de senaste drivrutinerna till grafikkort, moderkort mm

Om detta har kommit upp tidigare i tråden ber jag om ursäkt, men skulle vara oerhört tacksam om ja fick hjälp med detta!

Filmen:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/BFBC2Game%202010-05-25%2017...

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk

Någon annan som har problem med musbugg? Senaste gången jag spelade byttes vapen hela tiden (som om den ständigt scrollade) och drog siktet åt höger. Problemet kvarstod även fast jag bytte mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Står det 1680/1050 i settings.ini? prova Fov=65 också

Jag har inte märkt om det står en upplösning i settings.ini men inte stod det 1080 någonstans i alla fall, (gjorde en "ctrl+f" för att leta lite snabbt.

Sitter vid fel dator för att se det nu dock, men jag tror det är något buggat med spelet, för det täcker ju hela skärmen i windowed men det är ju den där förbannade bannern högst upp bara. Går det att bli av med den så funkar det ju.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

hehu

Hej!

jag har ett litet problem som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

Jag fick en ny dator för några månader sedan. Jag har grafikkort: ATI Radeon HD 5700 series. (jag har den senaste drivrutinen). Jag kan köra ALLA grafik inställningar på max utan att det laggar eller något.

men... det känns fortfarande som att det är väldigt dålig grafik även om jag har allt på max.. Jag har kollat på massa youtube videos på snipers och deras ''glas'' på siktet är liksom genomskinligt och blänker snyggt.
Men mitt sniper sikte är helt kolsvart hela tiden och kanten på siktet är helt kantigt. Sen känns det också som att det är för lite skuggor på banan även om jag har shadows på high..

vet ni vad jag måste göra för att få sniper siktet att se mer realistiskt ut?

Jag undrar också varför det inte ''ekar'' i husen när man laddar om för det gör det på youtube videos.

Och sen undrar jag också hur jag gör för att slippa spawn lagg för jag vet inte om man kan ''tillåta'' en mapp i telia säker surf.

tack

Permalänk
Medlem

Hejsan jag har problem med mitt bc 2, när jag har dött och ska spawna igen och när jag trycker på Enter Battle så är jag ftf död men spawnas efter 1 - 5 sek. redan när jag har tryckt på enter battle för då ska man juh spawnas direkt. någon som har en lösning på detta ?

Permalänk
Skrivet av Nanoo771:

Hej!

jag har ett litet problem som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

Jag fick en ny dator för några månader sedan. Jag har grafikkort: ATI Radeon HD 5700 series. (jag har den senaste drivrutinen). Jag kan köra ALLA grafik inställningar på max utan att det laggar eller något.

men... det känns fortfarande som att det är väldigt dålig grafik även om jag har allt på max.. Jag har kollat på massa youtube videos på snipers och deras ''glas'' på siktet är liksom genomskinligt och blänker snyggt.
Men mitt sniper sikte är helt kolsvart hela tiden och kanten på siktet är helt kantigt. Sen känns det också som att det är för lite skuggor på banan även om jag har shadows på high..

vet ni vad jag måste göra för att få sniper siktet att se mer realistiskt ut?

Jag undrar också varför det inte ''ekar'' i husen när man laddar om för det gör det på youtube videos.

Och sen undrar jag också hur jag gör för att slippa spawn lagg för jag vet inte om man kan ''tillåta'' en mapp i telia säker surf.

tack

Har du även msaa på 8* och 16 anisotropic filter?(saker snyggas till då) annars är det inte maxat min burk gick på knäna med allt påslaget en i5@3,2 8gig 1600mhz, asus 5770 i 1920*1080, nu när jag har xfire med 5770 så ligger jag runt 50fps med droppar ner till 15fps när allt eldar på med smällar och skit.
ekoljudet är mysigt det är "wartapes" i settings.

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk

Nanoo771: om du kör max grafikinställningar med 5700 utan lagg så körs spelet nog i DX9(om du inte har låg upplösning), ändra DxVersion i settings.ini från auto till 11.

Spawn lagg uppkom efter den senaste patchen så antagligen är det ett problem som Dice får fixa med ny patch.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornensover:

Har du även msaa på 8* och 16 anisotropic filter?(saker snyggas till då) annars är det inte maxat min burk gick på knäna med allt påslaget en i5@3,2 8gig 1600mhz, asus 5770 i 1920*1080, nu när jag har xfire med 5770 så ligger jag runt 50fps med droppar ner till 15fps när allt eldar på med smällar och skit.
ekoljudet är mysigt det är "wartapes" i settings.

Tomhylsornas smatter i golvet <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Nanoo771: om du kör max grafikinställningar med 5700 utan lagg så körs spelet nog i DX9(om du inte har låg upplösning), ändra DxVersion i settings.ini från auto till 11.

Spawn lagg uppkom efter den senaste patchen så antagligen är det ett problem som Dice får fixa med ny patch.

Okej jag fixade spawn lagget och eko ljudet men grafiken är fortfarande dålig. Jag har allt på max och då menar jag allt.. jag har anistrophic filter och dom på max också. men var hittar jag settings.ini filen?

jag kör med upplösning 1600x1200 (högsta som går för mig)

Permalänk
Medlem

okej jag hittade ett dokument i BBC2 mappen i mina dokument som heter Settings. Jag ändrade filen dxversion från auto till 11 och nu blev det bättre grafik på skuggorna och så men siktet är fortfarande kolsvart. Asså när jag ändrar från auto till 11 så sparar jag men när jag startar spelet igen så går dxversion tillbaka till auto. Även om jag sparar.

Om någon berättar för mig var jag hittar screen shots så kan jag bifoga en bild så ni får se hur mitt sniper sikte ser ut.

Permalänk

Du kör inte Windows XP eller? Windows 7 eller Vista krävs för Directx11.

Testa Fraps för att ta screenshots.

Prova en annan drivrutin, 10.5 om det är 10.4 du har nu eller tvärt om, använd driversweeper om du byter drivrutin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Du kör inte Windows XP eller? Windows 7 eller Vista krävs för Directx11.

Testa Fraps för att ta screenshots.

Prova en annan drivrutin, 10.5 om det är 10.4 du har nu eller tvärt om, använd driversweeper om du byter drivrutin.

Jag kör Windows 7. Men asså jag går in på settings och ändrar dxversion till 11 och sparar men så fort jag startar spelet igen så ändras dxversion till auto igen :S

Jag tror jag har drivrutin 10.4.. inte säker.. hur ser man vad man har? och var får jag tag på den andra drivrutinen? vad e driversweeper?

Permalänk

Vet ej varför den ändrar tillbaka till auto. =/

Drivrutins version kan du se i CCC, Information Center.

Guru3D - Driver Sweeper Efter att man har avinstallerat drivrutinerna så startar man om i felsäkert läge och kör driversweeper för ati display och rensar, sen så är det bara att starta om som vanligt och installera nya.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Vet ej varför den ändrar tillbaka till auto. =/

Drivrutins version kan du se i CCC, Information Center.

Guru3D - Driver Sweeper Efter att man har avinstallerat drivrutinerna så startar man om i felsäkert läge och kör driversweeper för ati display och rensar, sen så är det bara att starta om som vanligt och installera nya.

Måste man först avinstallera den första drivrutinen? Jag har drivrutin 10.4 men jag installerade den utan att avinstallera den tidigare drivrutinen.. skulle jag avinstallerat den?

Ska jag ha 10.4 drivrutin eller finns det en senare version? Jag laddade också ner directx 11 end time version eller nåt sånt hette den

Permalänk

Det går att installera ny drivrutin över den gamla men det är inte optimalt, som ett exempel så hade jag 10.3 med lång loading tid i bc2, installerade 10.4 preview som skulle fixa det, funkade inte dock. Men sen testade jag med driversweeper och då fixade sig loading tiden.

10.5 finns på Drivers & Support | GAME.AMD.COM

Visa signatur