Powercolor bygger HD 5770 i lågprofil

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

Powercolor bygger HD 5770 i lågprofil

Tillverkaren Powercolor visar under Computex 2010 upp ett Radeon HD 5770 anpassat för tunna mediadatorer.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Var ju väldigt långt, kanske svårt att få in i vissa HTPC.

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av tysonayt:

Men de går iaf in i NÅGRA till skillnad från "originalet" som passar ÄNNU färre HTPC chassin.

Men de är ju ALLTID nån som ska klaga och gnälla.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Ant3:

Men de går iaf in i NÅGRA till skillnad från "originalet" som passar ÄNNU färre HTPC chassin.

Men de är ju ALLTID nån som ska klaga och gnälla.

Jag gnäller inte, jag påpekar bara. Visst är det BRA att de gör ett kort som 5770 i en lågprofils version men det kanske inte är optimalt för en HTPC då kortet utvecklar en hel del mer värme än vad de flesta andra lågprofilskort gör, är större och antagligen låter mer. Men om man vill kunna spela på sin HTPC så är detta ett utmärkt val.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2009

Betyder detta att det bara tar upp en kortplats? Synd att det saknar crossfirestöd men tror fortfarande att det är något som folk som gillar små LAN-burkar kan tänkas köpa.

i5 3570K som jag inte får dit jag vill | Thermalright MUX Black | 16 gb 1600 mhz | MSI GTX 1060 Gaming X 6gb | MSI Z77A GD65 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av soderkvist:

Betyder detta att det bara tar upp en kortplats? Synd att det saknar crossfirestöd men tror fortfarande att det är något som folk som gillar små LAN-burkar kan tänkas köpa.

Kortet tar fortfarande upp 2 platser ser det ut som men saken är att det är lägre och då får plats i vissa lådor som endast stödjer low profile kort.

http://images1.pcimicro.com/www.pcimicro.com/FG-PMIO-V1T-0001...

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Kommer aldrig vänja mig vid att AC bytt namn till Arctic Ser bara fel ut

OnT: Riktigt bra! Det enda jag saknar är förkortade kort. skulle vilja ha något kort i stil med 5770 i min HTPC men dessvärre är alla så långa att de slår i nätagget :'(

Tummen upp iaf!

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av tysonayt:

Ser längre ut en vad det egentligen är. Jämför med pci express kontakten och du inser att den snarare är kortare än orginal designen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Mycket intressant kort. Med detta kort kan man få ett gaming SFF system

Just nu en console peasant

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Tror nog att det borde få plats i t ex Fractal Design's Array.. Hoppas det iallafall, och då med buren kvar såklart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Eller så kör man Silverstone Sugo 07 och får in ett 5970

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.